19 Kasım 2011 Cumartesi

FIRINDA KREMALI MANTAR


Bir gazetenin yemek tarifleri ekinden buldugun nefis bir mantar yemegi...


Malzemeler:

300 gr mantar (500 gr kullaniyorum)
1-2 yemek kasigi tereyagi
2 dis sarmisak
cayrek demet frenk sogani veya bir kac sap taze sogan
100 gr kasar peyniri rendesi
yarim bardak krema (500 gr mantar kullanacaksaniz az birsey daha koyabilirsiniz)
1 cay kasigi tuz, karabiber.

Yapilisi:

Mantarlari yikayin, ben mantar kullanacaksam yikarim, bazi ascilar yikayinca sulaniyor diye sadece silinmesini öneriyorlar ama üzerleri toprakli ve cesit cesit el degdigi icin yikanmasi benim icin önemli. Ben yikayip kagit havluyla kuruluyorum, böylece mantarlarim sulanmiyor. Temizlediginiz mantarlari büyüklügüne göre ikiye veya dörde bölün. Genis bir tavada kizdirdiginiz tereyaginin icinde hizli ateste ara sira karistirarak soteleyin, Mantarlar suyunu cekince tuzu ekleyin. Frenk veya taze sogani dorayin ve iki dis sarmisagi rendeleyin. Sotelediginiz mantarlarin üzerine bunlari koyup, kremayi üzerine ekleyin. Bunlari bir tasim kaynatarak firin kabina veya güvec kabina aktarip üzerine karabiber ve kasar rendesini her tarafini kaplayacak sekilde yayin. Firin kabinizi 190 dereceli önceden isitilmis firinda üzeri kizarana kadar 20 dakika pisirin. Sicak olarak servis yapin.
Afiyet olsun!

30 yorum:

birdilimdus dedi ki...

Offff offf offff nefissss ellerine sağlık canım harika!!!!

Sevgiler,
Evren

müjde dedi ki...

Çok besleyici ve leziz görünüyor.Ellerine sağlık.Sevgiler...

TURUNCU TATLAR dedi ki...

eline sağık canım değişik bir mantar olmuş sağlıkla kal..

emel dedi ki...

nefis olmuşşş elinize saglık sevgiler emel

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

değişik bir tarif. tavuğu farklı değerlendirmek istediğimizde yapabiliriz. ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Mantar her koşulda güzel oluyor,ellerine sağlık.

Birsel ve İrem dedi ki...

Harika bir lezzet, mantarın her haline bayılırım. Ellerinize sağlık. Ben de mantarı silmek yerine yıkayıp limonlu suda bekletirim. Hayvansal gübrede yetiştiği için silme fikri bana pek hoş gelmiyor. Afiyet, şifa olsun.
Sevgilerimle...

disal dedi ki...

çok güzeeel..mantarı çok severim.nefis bir yemek olmuş canım ellerine sağlık:)

susamcorekotu dedi ki...

çok lezzetli olduğu kesin:) eline sağlık

feray dedi ki...

Mantarı her türlü çok seviyorum Senemcim Ellerine sağlık çok güzel böylede deneyeceğim.
Sevgiler..

hilal hanım dedi ki...

Mantar seven hatta bayılan biri olarak bayıldım bile:)eline sağlık çok leziz

Ayseden dedi ki...

Denedim enfes oldu... Tarif için teşekkürler...

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik, nefis olmus, sevgiler....

defneylebirlikte dedi ki...

mmmmmmmmmmmmmm ellerine sağlık canım.enfesler...

ozguluntarifleri dedi ki...

ufff ne kadar nefis gorunuyor Senemcim ellerine saglik canim mantarla yapilan lezzetlere bayiliyorum.deneyecegim.
sevgiler.

karabiberinmutfagi dedi ki...

ellerine saglik :) hayirli cumalar

Kendimce dedi ki...

Mantar çok ama çok sevdiğim bir gıda olup ellerinize sağlık

MÜNSTER dedi ki...

Coookk güzel bir görüntü... Ellerinize saglik... Sevgilerimle,

anneminkizıyim dedi ki...

Kizilcigim nerelerdesin canim, blogunu güncellestirmiyorsun, sevgilerimle....

anneminkizıyim dedi ki...

Canim etkinligim var seni ve okuyan tüm arkadaslari davet ediyorum, sevgiler....

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

çok severim ben de. böyle de değişik ve güzel olmuş. ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı

pelince.com dedi ki...

Ekmek yemek serbest olmalı :)) mantarı çok severim,kremalı da leziz olmuştur eminim.. ellerine sağlık..

HÜLYA dedi ki...

Merhaba Senem,
Simdiden yeni yilini kutlar, saglik ve mutluluklar dilerim.
(Bu arada. Benim Blog um ismi sende halen "Lezzet Mekanlari" kayitli olarak görünüyor. Ben seneler oluyor bunu degistirdim :-) Yeni Blog ismim: Hülya Aytekin. Lezzet Mekanlari ni diger ikinci Blog umda yayinliyorum. Blog umda sag üst tarafta: ikinci Blog uma istersen oradan ulasabilirsin).
Sevgilerim ile Hülya

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis bir şeyeb enziyor gerçekten ellerine sağlık canım,mutlu seneler

zeymuran dedi ki...

ellerıne sağlık canım harıka olmus ama nelerdesın sen yazmamıssın uzun zamndır umarım ıyısındır,sevgıler..

Yemekheyecani (Emel) dedi ki...

Merhaba blogunla yeni tanistim...Izlemeye aldim...Sende buyur gel istersen...Sevgiler

SERAP dedi ki...

Senemcim kandilini kutluyor mutlu saglikli günler diliyor Berlinden sevgilerimi gönderiyorum.

GÜLOANNEMUTFAKTA dedi ki...

72.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM; http://www.porselendemlik.com/ tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati etkinliğini 02 Şubat 2012-2 Mart 2012 TARİHLERİ ARASINDA www.guloannemutfakta.blogspot.com YANİ BEN YAPACAĞIM. SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!! TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK. VE TARİFİNİZE "PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 71.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.SENİ VE BU YAZIYI OKUYAN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM ETKİNLİĞİMİZE İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM. ETKİNLİĞİMİZE YEMEK TARİFİ GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM. LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM. SEVGİLER

yasemin dedi ki...

ellerinize sağlık...çok severim ben de.. özellikle balığın yanında... ben de beklerim.. sevgiler..

vincent dedi ki...

Sizleri Blog'unuz için tebrik ediyoruz