12 Ekim 2011 Çarşamba

FIRINDA ZEYTINYAGLI BIBER DOLMASI



Böyle haliyle bence daha lezzetli olan dolma tarifim;

Malzemeler:
yarim kilo dolma biber
1 adet orta boy kurusogan
1 su bardagi pirinc
1 adet domates
1 tatli kasigi domates salcasi
1 tatli kasigi biber salcasi
tuz, karabiber
taze veya kuru nane
1 cay bardagi zeytinyagi veya cicek yagi

Yapilisi:
Biberleri yikayip iclerini temizleyin. Yikanmis pirinci bir kaba alin, üzerine sogani ve domatesi rendeleyin. Yagin yarisini, salcalari, tuzu ve baharatlari ekleyip karistirin. Biberleri yarisina kadar doldurup üzerlerini domates kabuklariyla kapatin. Borcam veya normal bir tepsiye biberleri yan dizin. Biberlerin yarisina kadar gelecek sekilde tepsiye su koyup kalan yarim bardak yagi da üzerlerine gezdirin. 200 dereceli firinda biberleri pisirin. Biberlerin üstü kizarinca, ters cevirip diger taraflarinin da pismesini saglayin ve ilik servis yapin.

14 yorum:

otomatikkepce dedi ki...

Fırında süper oluyor ben de yaparım. 1 değil 3 soğan doğrarım biberleri derin kaba dik koyup rendeleriğim domatesi susuz tarafında kapak niyetine pay ederim dolmalara çok nefis olur.
Elinize sağlık
Hülya

defneylebirlikte dedi ki...

ben hiç denemedim ama hep özeniyorum.ellerine sağlık.nefis görünüyorlar...

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

çok güzel görünüyor. ellerine sağlık çok doyurucu... fırında da harika oluyor bence ;)

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

BASİTTARİFLER dedi ki...

ellerine sağlık canım ben hiç fırında yapmamıştım bir deniyeceğim.

lezzet sefasi dedi ki...

sicak sicak cokk severimm dolmanin herhaliniii ellerien saglikk

Özgen dedi ki...

Elinize sağlık acaba çiğ olarak pirinçler pişiyor mu ? sevgiler...

kizilciksurubu dedi ki...

Arkadaslar yorumlariniz icin hepinize tesekkür ediyorum. Özgen hanim, cigden koydugumuz pirincleri, biberleri yarisina kadar doldurdugumuz icin pisiyorlar. Ve bir de biberlerimizin yarisina kadar gelecek sekilde su koyup, üst tarafi pisen biberleri ters cevirip diger taraflarini da pisirdigimiz icin tabiiki pirincler de cok güzel pisiyorlar. Sevgilerimle.

ozguluntarifleri dedi ki...

Dolmalar nefis gorunuyorrr... cok severimmm:)) ellerine saglik canim
acma borege'de bayildim muthis nefis.

sevgiler.

birdilimdus dedi ki...

Canım hiç fırında denememiştim mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

anneminkizıyim dedi ki...

Harika görünüyor canim ellerine saglik. Ben dolmayi firinda hic denemedim, nefis olas gerek, sevgiler....

olsada yesek suzan dedi ki...

ben hep bu şekilde pişiririm gerçekten çok daha lezzetli oluyor fırında pişince ellerinize sağlık sevgiler..

zeymuran dedi ki...

uzun zamandır yemıyorum nasıl da canım çekti

Armina dedi ki...

Fırında biber dolmasını ben de yapıyorum çok lezzetli oluyor. Ellerine sağlık nefis bir görüntüsü var.

LEYLA'nın KAHVE DÜKKANI dedi ki...

nefis bişey bu, fırında yapılanının tadı bambaşka zaten.ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...