8 Ekim 2011 Cumartesi

ACMA BÖREK



Coooook uzun bir aradan sonra yeniden tariflerime basliyorum. Vermek istedigim tarifi,http://www.yildizmutfagi.com/i adli bir blogda görüp denedim ve sizlerle paylasmak istedim. Nefis pogaca tadinda bir börek, tavsiye ederim.
Malzemeler:
1 cay bardagi süt
1 cay bardagi sivi yag
2 cay bardagi ilik su
1 tatiı kasigiı sirke
1 tatli kasigiı tuz
1 tatli kasigiı kuru maya
aldigi kadar un, (ele yapismayan, kulak memesi yumusakliginda bir hamur olana kadar).
20 dakika dinlendirilir. Hamur 6 parcaya bölünür.
1 paket margarin eritilir.2 kasik tereyag ilave edilir..Katmerlemek icin. (ben 150 gr margarin kullandim).
1inci parca hamur alini, ince açilir, yaglanir katmerlenir, (ben hamuru manti kalinliginda acip üzerini yagladiktan sonra, zarf seklinde katlayip, tekrar üstüste katladim) buzdolabina konur. Diger parca hamurlar içinde ayni katmerleme isi yapilir.
25 dak beklenir.
Dolaba ilk koydugumuz katmerlenmis hamur acilir içine börek ici konur rulo yapilir 4 parcaya kesilip tepsiye dizilir.
Bu islem buzdolabindaki hamurlarin hepsine uygulanir. Üzerine yumurta sarisi sürülüp 200 derecedeki firinda 35-40 dak pisirilir...
Afiyet olsun!

11 yorum:

Limon çiçekleri dedi ki...

mmmm....nefis görünüyor ve maharet kokuyor:)Ellerinize sağlık.

kizilciksurubu dedi ki...

Tesekkür ederim.

defneylebirlikte dedi ki...

muhtemler.ellerine sağlık canım...

birdilimdus dedi ki...

Canımmmmmm ellerine sağlık harika görünüyorlarrr

Sevgiler,
Evren

lezzet sefasi dedi ki...

NE GUZEL GORUNUYOR BU ACMA BOREKLER
eLLERINE SAGLIK YENIDNE HOSGELDIN

tatlilar gülcandan dedi ki...

Canim hayirli aksamlar diliyorum .Ellerine saglik afiyetler olsun .

şirin aksoy dedi ki...

canım açma börek en sevdiğimdir diyebilirim..harika görünüyor ellerine sağlık:)

anneminkizıyim dedi ki...

Hosgeldin canim,
sefalar getirdin, uzun zamndan sonra gercektende kendini özlettin, ama iyikede döndün, bizleri mutlu ettin.
Acma börek de tek kelime ile harika olmus ellerine saglik, güzel paylasimlarda devam bulusmak umudu ile,

sevgiler.....

cincinsfikirli dedi ki...

özlemiştim seni ve lezzetlerini.. ben de geri döndüm...görüşmek üzere canım...ellerine sağlık

sare dedi ki...

Merhaba, börekler muhteşem görünüyor.Ellerinize sağlık. Sevgiler.

zeymuran dedi ki...

ellerıne sağlık canım güzel gorunuyor