30 Ocak 2011 Pazar

RECELLI KURABIYE (SPITZBUBEN)


Herkese selamlar. Bu sefer ki tarifim, resimde gördügünüz harika kurabiyeler. Bir ay evvel Polonya'da 5 ayligina egitim gören ablamin ikiz kizlari yegenlerim, Ezgi ile Özge ve onlarin en yakin arkadasi, birlikte üniversitede okuyan Duygu ile beraber Noel tatilinde bize iki haftaligina gelmislerdi. Tabi ben de birlikte birseyler yapmak maksadiyla onlara internetten bir tarif bulup denemek isteyince, http://www.teatime-blog.com/ da gördügümüz kurabiyeleri sectik. Gerci sagolsunlar, bu tarifle birlikte üst katta görülen, benim arsivimde olan tuzlu kuru pastayi da kendileri yaptilar, teyzeleri onlari sadece seyredip fotograflarini cekti :).

Malzemeler:
120 gr. kati yag
ortalama 200-220 gr. kadar un
50 gr cekilmis findik veya badem
50 gr pudra sekeri
1,5 – 2 corba kasigi krema
1 tatli kasigi vanilya
2 corba kasigi recel,
1 tatli kasigi nutella

Yapilisi:
Yag, seker, krema, vanilya ve findigi iyice karistirin, yumusak bir bulamac olsun. Yavas yavas unu ekleyip, yogurun.
Ele yapismayan, yumusak bir hamur oldugunda, strec folyoya sarip buzdolabına kaldırın. 1 saat bekletin.
Unlanmis tezgahta hamuru 3-4 mm kalinliginda acin, sekilli kaliplarla yuvarlaklar kesin. Yuvarlaklarin yarisinin ortalarini, daha kücük bir kalipla alin.
180 derecede 12 dakika pisirin. Kenarlari fazla kizarmadan firindan alin. İyice soguduktan sonra, ortalari delikli parcalarin üzerine pudra sekeri serpin. Receli veye nutellayi isitip, düz parcalarin üzerine sürün. İki parcayi birbirine yapistirin.



Tarifleri asagidaki linklerde bulabilirsiniz:

http://www.teatime-blog.com/turkce/2006/02/26/recelli-kurabiye-spitzbuben/

http://kizilciksurubu.blogspot.com/2008/06/pdcs-25-tuzlu-kuru-pasta.html

23 yorum:

∂єкσяαρѕυωαѕуση dedi ki...

eminim tadıda resimdeki kadar güzeldir elinize sağlık, bu kurabiyelere krema olayını bir yerde daha görmüştüm kifir kifir yapıyor heralde birgün böyle deneyeceğim..

sevgiler

derya dedi ki...

Senemcim hayırlı pazarlar kurabiye
ler harika öpüyorum.

MUTFAKISTAN dedi ki...

BU GUZEL KIZLARIN ELLERINDEN DAHADA GUZEL OLMUS KURABIYELER
ELLERINIZE SAGLIK CANIM
SEVGILER

Yeşim dedi ki...

kurabiyeler nefis gözüküyor.Tabi bunda kızların payı büyük sanırım baksanıza nasıl da çalışıyorlar:)))

Yeşim dedi ki...

kurabiyeler nefis gözüküyor.Tabi bunda kızların payı büyük sanırım baksanıza nasıl da çalışıyorlar:)))

lezzet sefasi dedi ki...

Ne guzel teyze yegenler birlikte mutfakta.Kurabiyeler nefis ellerien saglik kizlarin.
Sevgiler
Sefa

lezzet sarayı dedi ki...

ellerinize sağlık kurabiyeler çok güzel olmuş pastane kurabiyesi gibi.

KİZHATCE dedi ki...

kızlarında seninde eline sağlık nefis görünüyor,sevgiler....

**kalpkurabiye**deniz** dedi ki...

ellerinize emeklerinize sağlık..
harika görünüyor kurabiyeleriniz..
ne güzel hazırlamışsınız:)
sevgilerimle..

yildiz dedi ki...

Kizlar iyi calismis,ellerinize saglik...Bir ara bana da beklerim

birdilimdus dedi ki...

Senemciğim kurabiyeler harika görünüyor ellerine sağlık.

Sevgiler,
Evren

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Ellerinize saglik hersey harika masallah sizlere sevgilerle.

CANDAN TARİFLER dedi ki...

GÖRÜNTÜ ÇOK GÜZEL CANIM ELLERİNE SAĞLIK...

pelince dedi ki...

Senemcim ne güzel olmuş,gençlerin elinden yemek ayrı bir keyif olmuştur.. afiyetler olsun..

Sevgiler.

ŞÜKRAN dedi ki...

Sevgili Senemcim, merhabalar demek için uğradım ama bu kurabiyeler beni baştan çıkarttı, eline sağlık. reçelli kurabiyeler nedense hep asilliğini istanbul hanımefendiliğini anımsatır. Sunumuyla tadıyla çok yakışır çay saatlerine ne dersin haksız mıyım?. Görüşmek üzere güzel biloğuna sevgiler bırakıyorum.

karabiberinmutfagi dedi ki...

hayirli kandiller :)

sevimin sayfasi dedi ki...

Kardeşliğin daimi olduğu, sevgilerin birleştiği, dostlukların bitmediği yine de mutlu, umutlu ve sevgi dolu,rahmetlerin yağmur gibi yağdığı nice kandillere...
sevim

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Kandilin mubarek dualarin kabul olsun insallah sevgilerimle.

anneminkizıyim dedi ki...

Allah'ın rahmeti, bereketi sizinle olsun, gönül güneşiniz hiç solmasın, yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun, makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz kutlu olsun..

Kurabiyelerde harika olmus canim, sevgiler...

SERAP dedi ki...

KANDILIN MÜBAREK OLSUN.

SEVGILER

SERAP dedi ki...

Senemcim nerelerdesin.Merak ettim.

Öznur dedi ki...

30 Mart - 25 Nisan 2011 tarihleri arasında HOBİ DÜNYAM .WOMENFORUM.NET ve http://www.papatya68.blogspot.com tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin 12.'si olan "45 Dakikalık Tarifler" etkinliğine ben http://www.tarifkolik.com ev sahipliği yapacağım.
Siz değerli arkadaşlarım ve katılmak isteyen herkesi etkinliğime davet ediyorum.
Bunun için yapmanız gerekenler:
Siteniz varsa; Sitenizde tarifinizi yayınladıktan sonra benim linkimi verip hobidünyam yemek etkinliği için olduğunu belirtmeli ve bana yorum bırakarak yada mail atarak haber
vermelisiniz. Herkesin bu etkinlikten haberdar olabilmesi için sayfamdan html kodunu alarak etkinlik bannerını sayfanıza eklemeyi lütfen unutmayın.
Siteniz yoksa; oznur@tarifkolik.com adresime isminizi ve tarifinizi fotoğrafıyla beraber mail atmanız yeterlidir. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.
Haydi hazırlanması ve pişmesi 45 dakikayı geçmeyecek pratik tariflerinizi 25 Nisan'a kadar gönderin ve ne kadar hızlı olduğunuzu gösterin.
Bu davetiyeyi ulaştırabildiğim, ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir. Siteniz olsun olmasın paylaşmak istediğiniz değerli tariflerinizi bekliyorum. Şimdiden katılımcı arkadaşlarıma çok teşekkür ediyorum.
NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler
http://papatya68.blogspot.com/ adresine başvurabilirler...
GÜZEL PAYLAŞIMLARLA BULUŞMAK DİLEĞİYLE
SEVGİLER..
ÖZNUR

Keçeli İşler Dükkanı dedi ki...

hemen yapmak istiyorum bunları hmm nefis duruyor. Ben de bekliyorum bloğuma.