20 Ekim 2010 Çarşamba

MASKARPONELI MANTAR DOLGULU OTLU KREP


Yeni denedigim ve tadini cok begendigim bir tarif sizlere...


Malzemeler:

Krep icin:

3 adet yumurta

200 gr un

birkac dal ince kiyilmis maydanoz

yarim yemek kasigi taze kekik (ben koymadim)

200 ml süt

200 ml su

tavayi yaglamak icin tereyagi


Sosu icin:

1 yemek kasigi tereyagi

2 adet kücük boy kurusogan

2-3 dis sarmisak

500-600 gr mantar

birkac dal ince kiyilmis maydanoz

yarim yemek kasigi taze kekik

bir bucuk yemek kasigi un

200 ml sicak suyun icinde eritilmis sebze bulyon

150 ml beyaz sarap (istemezseniz ayni miktarda sebze bulyon)

150 gr maskarpone

tuz ve taze cekilmis karabiber.


Yapilisi:

Krep hamurunu hazirlamak icin, önce derin bir kaba unu, ince kiyilmis maydanoz ve taze kekigi ve tuzu koyup karistirin. Süt ve suyu karistirip yarisini birden kaba döküp iyice karistirin. Yumurta ve kalan süt ve su karisimini da katip karistirin. Kivami bozadan az birsey daha sulu olacak. Oda sicakliginda yarim saat kadar bekletin.

Büyükce bir krep tavasini isitip, her tarafina kagit havlu yardimiyla tereyagi sürün. Birer kepce kadar döküp krepleri pisirin. (toplam 8-9 adet cikiyor) Krepleri sicak tutun.

Mantar dolgusu icin, kücük bir tencereye bir tereyagini koyup isitin. Ince kiyilmis kurusogan ve sarmisaklari katip bir kac dakika kavurun. Soganlar pembelesmeden temizlenmis ve 4'e veya 6'ya bölünmüs mantarlari katip bes dakika kadar kavurmaya devam edin. Unu ve maydanoz ve kekigi de karistirip iki üc dakika birlikte kavurun. Sarabi ekleyip kaynatin. Bu arada ocagi kisin. 200 ml sicak suyun icinde eritilmis bulyonu katip kaynatin. 3-4 dakika kaynatip maskarponeyi katin. Tuz ve karabiberi de koyup cok az daha kaynatip ocaktan alin.

Servis icinse, bir krebin ortasina 3-4 kasik mantarli dolgudan koyup krepleri katlayarak servis yapin.

AFIYET OLSUN!

37 yorum:

derya dedi ki...

Senemcim ellerine sağlık muhteşem görünüyor krep öpüyorum.

lezzet sarayı dedi ki...

nefis olmuş ellerine sağlık.

papatya68 dedi ki...

Senemciğim ellerine sağlık farklı bir tarif olmuş
sevgiyle kal canım

sarımutfak-hande dedi ki...

malzemesi bol değişik bir krep olmuş
ellerine sağlık canım

Gönülünce dedi ki...

Değişik ve güzel bir tarifmiş ellerine sağlık arkadaşım...

Sevgiler...

disal dedi ki...

sevdiğim tatlar bi araya gelmiş..nefis görünüyor......

ellerine sağlık...

defneylebirlikte dedi ki...

süper olmuş canım..ellerine sağlık..

lezzet sefasi dedi ki...

hafta sonu mutlaka yapmaliyimm
ellerine saglik nefis olmus cnaim
Sefa

Tijen dedi ki...

Hmmm ben de istiyorum bundan. Hele de yemek yapmaya hal bulamadığım şu anda...

Birsel ve İrem dedi ki...

Ellerinize sağlık, nefis görünüyor. Normalde krebi çok sevmem ama bu haline bayılacağıma eminim. Afiyetler olsun.
Sevgiler.

aslı dedi ki...

Her türlüsünü çok severim. Tarifiniz çok sağlıklı ve besleyici olmuş. Ellerinize sağlık.

Çilekli Mutfak dedi ki...

Siteme gelip hediyenizi alırmısınız :)

Sevgiler...

Damak Tadı dedi ki...

Nasıl leziz olmuştur şimdi..)Ellerine sağlık canım..Sevgiler..

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Senem'cigim, harika gorunuyor buradan.Tek kelime ile nefis..

Sevgiler...

ugurbocegi1 dedi ki...

günaydin canim nasilsin iyisindir insallah
ellerine saglik muhtesem gözüküyor crep
mascarponeyi cok severim :))))
canim ben blogspota tasindim eger kabul edersen seni sayfama ekleyecegim
sevgilerimle
ugurbocegi1
leyla

Yemek Aşığı Kybele dedi ki...

Görüntü harika ve eminim ki lezzet de öyle.Ellerinize sağlık.Ben mantara pek düşkün değilim ama sırf sevgili eşim için sizin bu muhteşem tarifinizi deneyeceğim.Sevgilerimle...

anneminkızıyım dedi ki...

Merhabalar canim, nasilsin insallah iysindir, krep harika olmus, sevgiler...

narcicegirengi dedi ki...

Iste bu gerceketn guzel olur:) Ellerinize saglik. Sevgi ve muhabbetle.

neseersoy dedi ki...

Krebi otlu yapmak hiç aklıma gelmemişti , çok iyi fikir .Blogları dolaştıkça akşam yemeği için fikrim an be an değişiyor , şimdide bunu yapmak istedim:-)))
Ellerine sağlık.
Sevgilerimle.

Huriye dedi ki...

canimcim iysin insallah ozlettin kendini sevgiler.

Huriye dedi ki...

canim simdi farkettim ben senin bu tarifine yorum yazmistim acaba gelmedi mi onaylamadin mi yoksa inan uzuldum simdi,neyse yine yazayim goruntu muhtesem canim ellerine saglik,sevdigim lezzetler ee birde mantar daha ne olsun opuyorum seni.

Hatice dedi ki...

ellerine sağlık canım, bayramını kutluyor, daha nicelerine sevdiklerinle birlikte sağlık, mutlulukla ulaşmanı diliyorum...
sevgiler...

anneminkızıyım dedi ki...

Yüreğine damla damla umut, günlerine bin tatlı mutluluk dolsun. Sevdiklerin hep yanında olsun, yüzün ve gülün hiç solmasın. Kurban Bayramın kutlu olsun... Tüm arkadaşların Kurban Bayramı?nı en içten dileklerimle kutlar, sağlık, başarı ve mutluluklar dilerim. Her şey gönlünüzce olsun!

Huriye dedi ki...

Canim kurban bayramin kutlu olsun,sevgiler.

Hulya Unsal Sakiroglu dedi ki...

Uzun zamandir ugrayamiyordum yine cok hos seyler denemissin...Bayramin kutlu olsun senem...

şengül dedi ki...

senem canım kurban bayramını en içten dileklerimle kutlar sevdiklerinle mutluluklar dilerim canım........

sera dedi ki...

Hayırlı bayramlar..

çeşnici Handan dedi ki...

Bayramın kutlu olsun. Güzel bir bayram geçirmeni dilerim.

cocuklarimicin dedi ki...

Krep ve mantar; ikisinede bayılıyorum.Tafının nefisliğini tahmin edebiliyorum.Ben nedense resim ekleyemiyorum bloguma.Bu yüzden tariflerimide ekleyemiyorum.Hayırlı geceler diliyorum.

saniyesultan dedi ki...

bayramınız mübarek olsun...

birdutmasali dedi ki...

güzel tarifinle beraber,
geçmiş bayramını kutluyorum..
çok çok sevgiler, sevgili senem.

Adsız dedi ki...

Yazar cok tesekkurler...

Selamlar Melek

sarımutfak-hande dedi ki...

seninde geçmiş bayramın kutlu olsun canım

defneylebirlikte dedi ki...

canım muhteşem bir görüntü.ellerine sağlık.sevgiler...

muko dedi ki...

canım uzun süredir yoksun dönünce bloğuma uğrarsan sana ödülüm varrr byee

TARİF BAHÇESİ dedi ki...

Harika duruyor, ellerine sağlık. am benim damak tadım. Sevgiler Nesrin

zeymuran dedi ki...

ellerıne sağlık canım çok lezzetlı gorunuyor