21 Ağustos 2010 Cumartesi

KREMALI SÜTLAC

Uzun bir sessizlikten sonra merhaba. Bu sessizligin nedeni her yil oldugu gibi Türkiye tatiliydi... Istanbul asiri sicak olmasina ragmen cok güzel bir tatil oldu benim icin. Isvicre'ye geleli iki hafta oldu bugün tam ama yeni bir tarif eklemeye ancak simdi firsat bulabildim. Ramazanda tatli ihtiyacini karsilayalim diye yaptigim sütlacin tarifini vereyim dedim. Ilk olarak normal sütlac yapacaktim ama daha sonradan http://yesilkivi.com blogunda gördügüm kremalisini yapmaya karar verdim. Krema ile sanki daha da lezzetli oluyor bence, denemenizi tavsiye ederim.

Not: Malzeme miktarlarinda biraz degisiklikler yaptim!!!

Malzemeler:
1 litre süt
2 cay bardagi pirinc (ben bir bucuk cay bardagi koydum)
1 su bardagi seker (3/4 bardak koydum)
2 yemek kasigi nisasta (2 tatli kasigi koydum)
200 gr krema
1 paket vanilya
YAPILIŞI:
Pirinci yikayip tencereye alin ve üzerini 2-3 parmak geçecek kadar su ekleyin, pirincler uzayip yumusayana kadar pisirin. Gerekirse sicak su ilave edin. Ama tencerede pisme islemi sonrasi neredeyse hic su kalmamali.
Pisen pirinclerin üzerine sütü ve sekeri koyup kaynatin. (Ben önceden sütü isitip pirincleri ekledim, daha sonra sekerini kattim)
Nisastayi bir kasede üzerini gececek kadar suyla eritin ve kaynayan süte katin, 2-3 dakika kaynatin. (ben biraz daha uzun süre kaynattim)
Kremayi da ilave edin yine 2-3 dakika kaynatin ve tencereyi ocaktan alin.
Vanilya katip karistirin ve kaselere pay edin. Sogutup servis edin.

Not: Ben bir kismini toprak kaba koyup firinda üzeri kizarana kadar tuttum. Öyle de enfes oldular. Üzerine bir kasik dondurma koyup da servis yapabilirsiniz.

AFIYET OLSUN!

30 yorum:

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık bende krema ile
yapıyorum enfes oluyor gerçketen.Bere
ketli iftarlar öpüyorum...

CAFE PEPELA / Tavuk Suyuna Çorba Tadında dedi ki...

Bayılıyorum kremalı sütlaca..
Ellerine sağlık gülüm,cici ramazanlar

paşakızı mutfakta dedi ki...

Canım ellerine sağlık.Harika görünüyor.Tabağı alıp kaçtım.Sevgiler.

pelince dedi ki...

Canım hoşgeldin öncelikle ... Sütlaç harika,kremalı bende denemedim... ellerine sağlık...

Sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Hoşgeldin canım kendini özlettin. Sütlacın harika olmuş ellerine sağlık.

SERAP dedi ki...

Senemcim ellerine saglik.Kesin güzel olmustur bu sütlac.Denemekte fayda var.Kremamsi herseye bayilirim.

Sevil Altunel dedi ki...

canım hoşgeldin..bende hoşbuldum:)
yine çok değişik bir tarif ellerine sağlık..sevgiler..

sarımutfak-hande dedi ki...

hoşgeldin canım
kremalı sütlaç hiç yemedim denemem lazım harika görünüyor ellerine sağlık
mutlu haftalar tatlım

canan dedi ki...

Kremalı daha nefis oluyor,ellerine sağlık canımm...

TARİF BAHÇESİ dedi ki...

Merhaba bende çok severim kremalı sütlaçı. Ellerinize sağlık, şu an gözüm ve aklım sütlaçda kaldı... :)

muko dedi ki...

sütlacı çok severimmmmmmmm
eline sağlık harika görünüyorr
sevgilerimle

HamaratAbla dedi ki...

İftar sofralarınız için lezzetli tariflerini hazırlarken, iftar sofralarınızı süsleyen tariflerinizi bizlerle de paylaşmaya ve birbirinden değerli hediyeler kazanmaya ne dersiniz?

Çünkü biz bu Ramazan, Hamarat Abla olarak sofralarınızın lezzet ortağı MAGGI® sponsorluğunda lezzetli ve besleyici Fırında Tavuk tariflerimizi birbirimizle paylaşacağımız bir etkinlik düzenledik ve tarifleriyle bu etkinliği zenginleştirecek katılımcılara bazı hediyeler vermek istedik.

Ayrıntılar için http://www.hamaratabla.com/

Fuat Gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık. Çok güzel ve leziz görünüyor.
Hayırlı iftarlar.

Saygılar.

anneminkızıyım dedi ki...

Merhabalar Senemcigim, ellerine saglik, harika olmus sütlacin, sevgilerimle....

nesrin dedi ki...

Nefis olmali. Ellerinize saglik. Sevgiler...

mintininmutfağı dedi ki...

SANEM ARKADAŞIM HAYRETLER İÇERİSİNDEYİM VE GERÇEKTEN BEN KENDİ ADIMA ÇOK ÇOK ÖZÜR DİLİYORUM CANIM.BENZERLİK FALAN OLMASIN GÜLGÜN KENDİNE AİT OLMAYAN BİR TARİFLE KATILMAZ DİYE DÜŞÜNÜYORUM.LAKİN BÖYLE BİR DURUM VARSA TABİKİ BEN HEMEN GÜLGÜNE DE MESAJ YAZAR VE TARİFİ KALDIRIRIM.AMA BENİ HABERDAR ETTİĞİN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

mintininmutfağı dedi ki...

SEVGİLİ ARKADAŞIM BİRBİRİNDEN GÜZEL LEZZETLERLE BEZELİ BLOĞUMA GELMİŞKEN SENİ ETKİNLİĞİME DAVET ETMEK İSTİYORUM.BU CAN SIKICI DURUMUN ÜZERİNE KATILIR MISIN BİLEMİYORUM.LAKİN KATILIRSAN SUÇLULUK DUYGUMDAN DAHA KOLAY SIYRILMIŞ OLACAĞIM.SEVGİLER.EN KISA SÜREDE GÜLGÜNLE İRTİBAT KURMAYA ÇALIŞACAĞIM.SENİ HABERDAR EDERİM.SEVGİLER...

lavantalimon dedi ki...

lezzetine lezzet katmak buna denir :))

Nesrin Meçik dedi ki...

Nefis görünüyor sütlaç,hem lezzetli hem de hafif.Ellerine sağlık,sevgiler.

SERAP dedi ki...

Bayramini kutluyor Berlinden simsicacik sevgilerimi yolluyorum.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmmm bayılırım şahane ellerine sağlık canım..Bayramın kutlu olsun sevgiler:)

hanife dedi ki...

♥ Yüreğine damla damla umut, günlerine bin tatlı mutluluk dolsun. Sevdiklerin hep yanında olsun, yüzün ve gülün hiç solmasın. Bayramın kutlu olsun...

papatya68 dedi ki...

selam:)
nerelerdesin görünmez oldun arkadaşım?
bayramın mübarek olsun huzurla güzelliklerle geçsin sevgileeer:)

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

Sanemcim bayramini en icten dileklerimle kutlarim.Sevdiklerinle birlite saglikli mutlu nice bayramlara..
Kocaman sevgıler.

Nesrin Meçik dedi ki...

Tarifi yayınladım,bu güzel tarifin için teşekkürler,ne zaman istersen tekrar katılabilirsin,sevgiler,iyi bayramlar.

Kardeşim dedi ki...

oh oh ne güzel...Kremada ayrı bir lezzet katar.

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

nefis görunuyor ellerıne sağlık ıyı bayramlar

ŞÜKRAN dedi ki...

değerli yorumun için çoook teşekkürler..Canım geçmiş olsa da bayramını kutluyor yanaklarından öpüyorum.. sütlaç çok güzel görünüyor bence de krema ona nefis bir lezzet katmıştır eminim.. İsviçre ye daimi mi gittiniz anlayamadım..görüşmek sevgler

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

sütlacı çok severim, ama kremalısını hiç tatmadım, denemek lazım. ellerine sağlık...

Hayattan Azıcık dedi ki...

17 Nisan- 17 Mayıs tarihleri arasında yayınlanacak olan ''Ben Buldum'' etkinliğine davetlisiniz. Sizin de kendi tarifiniz varsa ve bizlerle paylaşmak isterseniz beklerim.

http://hayattanazicik.blogspot.com/2013/04/geleneksel-3-ben-buldum-etkinligi.html

Sevgilerimle...