12 Mayıs 2010 Çarşamba

YANMIS KREMALI CILEKLI TATLI



Sizlere yeni denedigim ve tadina bayildigim bir tatlinin tarifini vermek istiyorum. Gecen sene bir gazetede görüp saklamistim ama o zamandan beri tarif aklimdaydi ve simdi hazir cilek zamani, hemen denemeliyim dedim. Tadi süper, eminin siz de begeneceksiniz.

Not:Yalniz tarifteki miktarlarda biraz hatalar yapilmis saniyorum. Ben verilen miktarlara göre sütü koydum ve az geldi ben daha sonra kendime göre ekledim. Tarifi yazarken orijinali ve kendi ekledigim miktari belirtecegim. Bu verecegim miktarlar 4 bardak tatli icin yeterli geldi.


Malzemeler:
400-500 gr cilek

yarim cay bardagi su

1 yemek kasigi tozseker


Kremasi icin;

2 yumurta sarisi

2 yemek kasigi misir nisastasi
1,6 dl yani 160 ml süt (bu miktar bana oldukca az geldi ben daha da ekledim ölcmedim ama yaklasik bir cay bardagindan daha fazla eklemisimdir yani toplam 300 ml ye yakin)

4 yemek kasigi tozseker

4 yemek kasigi su

200 ml taze krema


Yapilisi:


Cilekleri kücük parcalar halinde dograyip bunlarin yarisini tencereye alin. Üzerlerine yarim cay bardagi suyu ve 1 yemek kasigi tozsekeri koyup 3-4 dakika kadar kaynatin. Tencereyi ocaktan alip blender ile püre haline getirin. Kalan cileklerden süslemek icin birkac parca ayirip onlari da püre olan cileklere katip karistirin ve bir kenarda sogumasini bekleyin.
Krema icin yumurta sarilarini, sütün ücte birini ve sekerin bir kasigini bir kapta karistirin. Geri kalan sekeri celik bir tencereye koyup orta ateste yanmadan eritip karamelize edin. Rengi biraz koyu sariya dogru olacak. Ilk önce suyu, ardindan da sütü koyun, bu sirada eriyen seker sertlesektir ama seker tekrar eriyinceye kadar bir kac dakika kaynatin. Daha sonra sicak olan bu karamelli karisima baska bir kapta karistirdiginiz yumurtali karisimi ekleyip tekrar ocaga alin ve devamli olarak kuvvetlice karistirarak koyu bir krema oluncaya kadar bir kac dakika pisirin. Eger kremaniz topak topak olduysa blenderla actirabilirsiniz. Kremayi ocaktan alip sogutun.
Diger tarafta taze kremayi sertlesene kadar cirpin. Soguyan yanmis kremaniza bunu ekleyip iyice karistirin. Servis icin de bardaklarinizin alt kismina cilek pürenizden koyup, onun üzerine de kremanizi dökün, en üste ayirdiginiz cilek parcaciklariyla süsleyin.
AFIYET OLSUN!




24 yorum:

lezzet sarayı dedi ki...

ÇOK HARİKA OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK

annemineli dedi ki...

Yeni ve güzel bir tat,ellerine sağlık.Sevgilerrrr....

sevimin sayfasi dedi ki...

harika bir tatli...
ellerine saglik canim

Seda Yazıcı dedi ki...

eline sağlık ,çok lezzetli gözüküyor

Seda Yazıcı dedi ki...

eline sağlık ,çok lezzetli gözüküyor

derya dedi ki...

Senemcim ellerine sağlık casnım tatlı
ve sunum harika öpüyorum...

Damak Tadı dedi ki...

Bayılırım bu tatlıya canım,ellerine sağlık..Sevgiler..

Huriye dedi ki...

Canim ellerine saglik enfes bir tatli olmus,opuyorum seni

pelince dedi ki...

Senemcim karamelize edilmeside güzel,lezzetli olmuştur eminim...
ellerine sağlık..

Sevgiler..

Eylem dedi ki...

degişik bir tarifmiş.ellerine saglık.

kalpkurabiye, deniz dedi ki...

yanmış krema allah allah dedim ama okudum bittim:)) ellerinize sağlıkk:)) çilekli oldummu bende olay bitiyor kesin deneyeceğimm:))

Pembe Tatlar dedi ki...

Ooo süper gözüküyor elelrine sağlık...

Gelibolu17 dedi ki...

http://porselendemlik.blogcu.com

http://gelibolu17.blogspot.com

tarafından hazırlanmış olan

60.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE

14 MAYIS 2010

TARİHİNDEN İTİBAREN

http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/

ADRESİMDE BEN EV SAHİBELİĞİ YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ...
ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.
SEVGİLER

Chaplin cafe(BURCU) dedi ki...

Canım süper görünüyor çilek zaten her tatlıya yakışır kremalar falan da var demek ki tadı süper bişi bunun.
Ellerine sağlık!

defneylebirlikte dedi ki...

mmmmmmmmmmmm hemen denemek gerek.ellerine sağlık..

Yaren dedi ki...

Canim gercekten harika görünüyor,sunumda cok hos.Ellerine saglik. Ayrica senin sayfana gelince hep sorun cikiyor,acaba daha önce baskalarindan duydunmu Senemcim?Sana güzel bir pazar diliyorum bol günesli.SEvgiyle kal.

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel, ellerine sağlık.

hayat dedi ki...

Tatlı harika görünüyor.Elinize sağlık.Sevgiler...

papatya68 dedi ki...

Hobidünyam woman forum tarafından düzenlenen yemek etkinliklerinin 4. sü PASTALAR VE KEKLER etkinliğine ben yani PAPATYA68 ev sahibeliği yapacağım 15 MAYIS İLE 15 HAZİRAN arasında yapılacak olan etkinliğimize katılmak için pastanızı veya kekinizi yapıp resmiyle birlikte tarifinizi sahrayolu@gmail.com adresime göndermeniz ve bloglarınızda yayınlamanız yeterli olacak bloğu olmayan arkadaşlar da mail atarak isimlerini de belirterek katılabilirler hepinizi bekliyoruz:)

Ayrıca her ay için yeni bir konu ile etkinliklerimiz devam edecektir TEMMUZ VE AĞUSTOS ayları tatil nedeniyle etkinlik olmayacak diğer aylarda devam edecektir eğer sizde bu etkinliklere ev sahibeliği yapmak isterseniz sahrayolu@gmail.com a mail atmanız yeterli sırasıyla değerlendirip sizlere hangi ay ev sahibesi olacağınızı ve etkinlik konusunu bildireceğiz başvurularınızı da bekliyoruz.
hobidünyam woman forum adına papatya68.blogspot.com

Lezzet Treni dedi ki...

Canim senin icin bir ödülüm var;

http://lezzettreni.blogspot.com/2010/05/tatli-blogger-odulum.html

Sevgiler.....

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Merhabalar,
Ayşe Yaman'ın sponsorluğun da yaman etkinlikler çerçevisin de KREM ŞANTİLİ TATLILAR aktivasyonunu bu ay ben üstlendim. Krem şantili tüm tatlıları sayfamda paylaşabilirsiniz. Katılım tarihi 15 Mayıs-15 Haziran arası olacaktır. Sizde davetlimsiniz. Ayrıntılar için mutfaktayimm.blogspot.com adresim den bana ulaşabilirsiniz. Nefis tarifinizi ve fotoğrafınızı bekliyorum...
Sevgiler...

Leyla Poyraz dedi ki...

tatlı muhteşem olmuş..ellerine sağlık..sevgiler..

fatih bayantemur dedi ki...

fatih bayantemur olarak türkiye'nin seo kategorisinde en büyük ismiyim.sizleride sitelerimde görmekten onur duyarım arkadaşlar.Hepinize sevgi ve saygılarımla. Fatih Bayantemur
Hedefimiz google.com aramalarında mirc indir , mircindir , türkçe mirc indir , mirc indirme , bedava mirc indir , mirc 2010 indir , chat blog chat kanalları sohbet kanalları mirc indir kelebek papatya yüzük kelebek chat kelebek mirc chat sohbet muhabbet mirc sohbet mirc sohbet odaları mirc chat odaları mirc sohbet odaları çhat mirc chat sohbet chat chat sohbet mırç mirç mırc chat odaları mirc odaları mirc chat sohbet hakkarim hakkarim okey hakkarim indir facebook türkçe facebook türkçe giriş hakkarim net hakkarim net indir hakkarim okey oyunu hakkarim 101 mynet maynet my net mircindirme.blogspot.com mirc indir gezginler aramalarında lider olmaktır. sibersahne.com - sohbet chat mirc sohbet odaları

Betül KÖROĞLU dedi ki...

valla bu görüntü bitirdi beni
nefisss. ellerine sağlık canım..

sevgiler