1 Mayıs 2010 Cumartesi

EKSILI KÖFTE



Benim cok sevdigim, bir cogunuzun da yapimini bildigi bir corba tarifi sizlere, denemek isteyenlere kolay gelsin.

Malzemeler:



Köftesi icin;



250 gr kiyma



yarim cay bardagi pirinc



kücük bir adet sogan



tuz, karabiber, nane



1 dilim tost ekmegi



Terbiyesi icin;



yarim limon, bir corba kasigi yogurt, bir yumurta sarisi



ayrica



1 adet havuc, 2 yemek kasigi siviyag,



1 litre su, tuz ve 1 yemek kasigi dolusu un







Yapilisi:



Kiymayi bir kaba alin, yikanmis pirinci, karabiber, nane, rendelenmis sogani ve ufalanmis ekmegi katip cok güzel yogurun. Bir tepsiye unu serpin. Yogurdugunuz köfte hamurundan cevizden daha ufak olacak sekilde yuvarlaklar yapin. Bunlari un serptiginiz tepsiye koyup tepsiyi sallayarak köftelerin unlanmasini saglayin. Tencereye iki yemek kasigi siviyagi koyup kücük küp halinde dogranmis havucu hafif kavurun. Daha sonra 1 litre suyu da katin, su kaynayinca köfteleri icerisine aktarin ve pirincleri yumusayincaya kadar kaynatin. Yumurta sarisi, limon suyu ve yogurdu bir tasta cirpin, corbadan bir kac kasik ekleyip ilitin ve corbaya katin. Tuzunu da ayarlayip bir kac dakika daha kaynattiktan sonra servis yapin.



AFIYET OLSUN!

47 yorum:

Karen Hanim dedi ki...

Denemeye değer! Çoktandir Ekşili Köfte yemedim ve hiç yapmadım. Tarıf için teşekkürler :-)

Baharcicegi dedi ki...

bende cok severim bu corbayi,simdi olsaydi bir kase öglen öglen ne iyi olurdu
güzel bir hafta sonu diliyorum canim

hunerlieller dedi ki...

çok severim sık sıkta yaparım.nefis görünüyor arkadaşım.ellerine saglık.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

çocukluğumdan beri en sevdiğim çorbadır. canım çekti:) en kısa zamanda yapmak lazım.
ellerine sağlık canım.

derya dedi ki...

ellerine sağlık canım mutlu
hafta sonları öpüyorum...

serpil dedi ki...

çok teşekkürederim canım, seninde ellerine sağlık. bizim akşamki menümüzde de bu çorbadan vardı bende çok seviyorum. iyi geceler ve güzel bir pazar günü dilerim sevgiler.

Sema dedi ki...

mmm nefis canım ellerine sağlık sevgiler..

annemineli dedi ki...

En sevdiğim yemektir.Yatılı giderim.Ellerine sağlık,çok hoş olmuş,aklıma düşürdün hemen yapayım.Sevgilerrrrrr...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çocukken çok hoşlanmazdım ama şimdi çok seviyorum.hala köftelerini sona saklayarak yiyorum:)
ellerine sağlık.

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık,bayıldığım lezzetlerden bir tanesidir...

Kevser dedi ki...

Hmmm, nefis eksili yemeklere bayilirim. Ellerine saglik diyorum canim benim, harika olmus gercekten.

Sevgilerimle

susamcorekotu dedi ki...

LEZZETİNİ BİLİYORUM GÖRÜNTÜSÜ DE ANLATIYOR AMA BU SAATTE NE ÇARE:(
ELLERİNE SAĞLIK ŞİFA OLSUN, SEVGİLERİMLE

Cahide dedi ki...

En sevdiğim çorbalardan biridir.yoğurtlu olması ayrı bir lezzet katıyor.Ellerine sağlık

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

enfes olmus canim ellerine saglik cok oldu yapmayali aklima iyi geldi bugün yapayim bari sevgiler iyi haftalar...

Eylem dedi ki...

sıcak bir çorbaya hiçbir zaman hayır diyemeyenlerdenim.ellerine saglık.

Tijen dedi ki...

Annem görsün bunu, hemen yapmak ister, o ekşili değil de salçalı yapar sulu köfteyi ama epeydiiir yapmadı. Dur bir hatırlatayım. (Kendine tabii, ben et yemediğim için)

kizilciksurubu dedi ki...

Arkadaslar hepinize güzel yorumlariniz icin cok tesekkür ederim.
Tijen'cim senin dedigin corbayi biliyorum, benim annem de o sekilde yapar, bu sekilde de cok severim.

pelince dedi ki...

Annem çok güzel yapar ,nefis bir çorba.. mutlaka yapmalı..
ellerine sağlık..

Vakit Buldukça - EsEr dedi ki...

biz de çorba kategorisin de değil bu yemek..
ama severek yerim..
ellerine sağlık..

SeViL ( DenizFeneri ) dedi ki...

Hımmm nefis bır taddır..
Ellerıne sağlık afiyetler olsun bereketi ile..

Sevgiler..

hdidem95 dedi ki...

çok severim ellerine sağlık canım güzel bir hafta diliyorum sevgiler

nino dedi ki...

ahhhhhh bole eksili kofteli bir karsilama mahvetti beni ya annnem olsada yapsa yesek :) ben mutfaga bile giremiyroum artik butun hayatim okul oldu :S ama simdi bu eksili kofteyi gorunce neyse bakalim belki hafta sonuna :D ellerine saglik canim

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

bayılırımm bu çorbaya nefis görünüyor ellerine sağlık canım..sevgiler

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

hımm ellerine sağlık nefis olmuş..

Yildiz dedi ki...

Benim de çok sevdiğim bir çorba
hatta yemek niyetine tutarım ben bunu nefis görünüyor çorban canım ellerine sağlık uzun zamandan beri ben de yapmamıştım en kısa zamanda yapayım..
Sevgiler........

Huriye Kimdir? dedi ki...

Cok severim ve severek tukketigimiz çorbadir kendileri:))nefis gorunuyor keza sunumu da oyle ellerine saglik canimcim,opuyorum seni.

defneylebirlikte dedi ki...

mmmmmmmmmm oh mis gibi.havalar da ısınamadı zaten.süper gider.ellerine sağlık senemciğim.

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık arkadaşım,ekşi ekşi ne leziz olmuştur:)sevgiler...

ayşegül dedi ki...

Mmmmm enfess gozukuo,eksılı koftee
hıc ama hıc dayanmam..ellerınıze saglık..Sevgılerrr

PINAR dedi ki...

en sevdiğimiz yemeklerdendir ekşili köfte,ellerine sağlık canım :)

arzu dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerinize sağlık,benim de en sevdiğim yemeklerdendir özellikle çocuklarıma köfteyi bu şekilde daha kolay yediriyorum. sevgilerle...

çeşnici Handan dedi ki...

Sevgili Kızılcık şurubu, bloguma ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.

TARİF BAHÇESİ dedi ki...

Merhaba canım, çok sevdiğim bir çorba. Hiç bıkmam. Ellerine sağlık.

aysemmutfakta dedi ki...

Güzel dileklerin için tşk ederim canım..Çorbada süper...
Ellerine sağlık:=)

anneminkiziyim dedi ki...

Senemcigim merhabalar, canim ellerine saglik, harika bir eksili köfte yapmissin, benim tadmadigim bir tad, denmek gerek.
Ayrica malesef havalar berbat gidiyor, halimiz perisan.
Kaliröferler acik veya battaniye altindayiz.
Insallah düzelir yoksa bu yaz böyle gecmez inan, tr ye gitme durumum da yok.
Sevgiler....

anneanneninemekleri dedi ki...

Ellerinize sağlık .Bende pirinç terine ince bulgur koyarım. Epeydir yapmadım en kısa zamanda yapmalıyım. Sevgiler

sarı mutfak-hande dedi ki...

oyyyy bayılırım canım benim harika görünüyor
ellerine sağlık
sevgiler

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

en sevdiğim lezzetlerden.. bana hep annemi hatırlatır :)

sevgiler

anneminkiziyim dedi ki...

Canim anneler günün kutlu olsun,

sevgiler....

SERAP dedi ki...

Senemcim anneler günün kutlu olsun.
Sevgiler

sofrakeyfim dedi ki...

selam arkadaşım
evet bende arkadaşlarımı takip edemiyordum iyi oldu böyle
canım bende senin anneler gününü kutluyorum
sevgiler

ŞÜKRAN dedi ki...

Bu köfteyi iş yerinde yaptıklarında çok beğenerek yerim ama evde nedense bir türlü denemek kısmet olmadı ama deneyeceğim.. Ellerine sağlık canım..

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

CANIM çok teşekkürler siz dostlarımız sağolsun sizlere ve sevdiklerinize RABBİM sağlıklı uzun ömürler nasip etsin . Anneler gününde en içten dileklerimle kutluyorum canım

Doyumluk.... dedi ki...

Bende uzun zamandır yapmadım.Çokta severim.eline sağlık

Zehra Gürgen dedi ki...

Beni taa eskilere götürdü ekşili köfte yemeğin canım.
ellerine sağlık

sevgiler

Birsel ve İrem dedi ki...

Ellerinize sağlık, harika görünüyor. Kızım çok sever, sık sık yapmam ama komşum yaptığında mutlaka kızıma getirir. Afiyetler olsun. Sevgiler.

fatih bayantemur dedi ki...

fatih bayantemur olarak türkiye'nin seo kategorisinde en büyük ismiyim.sizleride sitelerimde görmekten onur duyarım arkadaşlar.Hepinize sevgi ve saygılarımla. Fatih Bayantemur
Hedefimiz google.com aramalarında mirc indir , mircindir , türkçe mirc indir , mirc indirme , bedava mirc indir , mirc 2010 indir , chat blog chat kanalları sohbet kanalları mirc indir kelebek papatya yüzük kelebek chat kelebek mirc chat sohbet muhabbet mirc sohbet mirc sohbet odaları mirc chat odaları mirc sohbet odaları çhat mirc chat sohbet chat chat sohbet mırç mirç mırc chat odaları mirc odaları mirc chat sohbet hakkarim hakkarim okey hakkarim indir facebook türkçe facebook türkçe giriş hakkarim net hakkarim net indir hakkarim okey oyunu hakkarim 101 mynet maynet my net mircindirme.blogspot.com mirc indir gezginler aramalarında lider olmaktır. sibersahne.com - sohbet chat mirc sohbet odaları