5 Ocak 2010 Salı

PIDE ARASI VE DÜRÜM DÖNER











Yeni bir tarifle yeniden merhaba arkadaslar. Esim ve cocuklar Noel tatilinde olduklarindan yeni tarif eklemeye pek firsatim olmadi. Bu arada herkesin yeni yilini kutluyorum. Insallah yeni yil gecen yillari aratmayacak güzellikte gecer. Bu sefer sizlere evde hazirlayabileceginiz dürüm ve pide arasi döner tarifimi vermek istiyorum. Yurtdisinda yapilan türünden, Türkiyedekinden farki icerisinde sosu olmasi. Bu sekliyle de begeneceginizi tahmin ediyorum.

DÜRÜM DÖNER icin
malzemeler:
500 gr hazir döner eti
kivircik salata
1-2 adet domates
2 adet kuru sogan
kivircik salata
maydanoz
tuz, sumak, pul biber
Kokteyl sosu icin:5 yemek kasigi mayonez
5 yemek kasigi ketcap
yarim su bardagi yogurt
cay kasigi ucuyla tuz, toz seker ve karabiber
2 yemek kasigi domates salcasi
istege göre bir cay kasigi limon suyu

Bu malzemelerin hepsini iyi sekilde karistirarak sosu hazirliyoruz.
Hamuru icin:
2 su bardagi un

1 su bardagi ilik su
1 tatli kasigi toz seker

1 tatli kasigi tuz
yarim paket kuru maya

Yapilisi:
Öncelikle hamurumuzu hazirlamak icin hamur yogurma kabimiza unumuzu bosaltalim. Mayayi, tuzu ve sekeri katip iyice karistiralim. Ilik suyu da ekleyip 9-10 dakika kadar yoguralim. Üzerini örtüp mayalanana kadar bekliyoruz.
Mayalanan hamurdan limon büyüklügünde bezelere bölüp elimizle yuvarliyoruz. Bu bezeleri yemek tabagi büyüklügünde acip sacda veya teflon tavada pisirip Bunlari üstüste koyarak kurumamalari icin üzerlerini bir bezle örtüyoruz.
Diger tarafta sosumuzu hazirliyoruz.
Soganlari piyazlik dograyip tuzla ovarak yikiyoruz ve dogranmis maydanozu bir de sumagi karistiriyoruz.
Kivircik salatamizi yikayip dogruyoruz. Domatesi de dilimler halinde dogruyoruz.
Hazir dönerimizi teflon tavada isitip istenilen miktarda yufkamizin üzerine yerlestiriyoruz. Diger malzemeleri de koyup sosundan da istedigimiz miktarda döküp sararak servis yapiyoruz.PIDE DÖNER de ise;Hamur malzemelerimiz ayni fakat su miktari cok az daha fazla. Hamur ele yapisacak yumusaklikta olacak. Yine hamurumuzu ayni sekilde yogurup kabarmasini bekliyoruz. Kabaran hamuru dörde bölüp kagit serili tepsimize fotografta görüldügü gibi sekillendirip diziyoruz ve 225 dereceli önceden isitilmis firinda pisiriyoruz.Diger asamalar dürüm dönerdeki gibi, yapmak isteyenlere afiyet olsun!!

39 yorum:

Tuba dedi ki...

Oooohhh nefis gozukuyor. Ellerine saglik. Mutlu yillar canim.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ikisi de birbirinden enfes görünüyor. gece gece ekrana yapıştım resmen:)

ellerine sağlık canım.

hayırlı ve huzurlu bir yıl diliyorum..

Seda Yazıcı dedi ki...

mmmm...mis gibi olmuş ,ben yurtdışında yapılanlarda sosun yanı sıra beyaz peynir koyulanını da gördüm özelliklede Almanyada :)
ellerine sağlık cnm
sevgiler

mis kokulu lezzetler dedi ki...

Nefis görünüyor üstelik bu saatte.Elinize sağlık.sevgiler.Mine

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

offff şahaneee ikiside gecenin bu saatinde yapılırmı bu şimdi:) ellerine sağlık canım sevgiler..

hunerlieller dedi ki...

gecenin bu saatinde pek güzel görünüyorlar gözüme.ellerine saglık canım...afiyetler olsun sizlere..sevgilerle

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

fevkaladenin fevkinde olmuşlar canım...pide ve dürüm arası döneri alıp gittim...
ellerine sağlık...

lezzet sefasi dedi ki...

Gercekten istah kabartici olmuslar.
Ellerine saglik Arkadas.
Sevgiler,
SEFA

yeşim dedi ki...

senemcim harika görünüyor dönerler ellerine sağlık...özellikle döner ekmeğini çok beğendim ve sunumları.afiyetler olsun sizlere canım.sevgiler...

ARZU dedi ki...

İyi seneler canım. ımm nefis görünüyor. Afiyet olsun...

kalpkurabiye dedi ki...

senem hanımm harikaa:) bayıldım vallahii

paşakızı mutfakta dedi ki...

Azönce uykudan kalktım ve ekrandan içeriye giresim geldi..Ellerine sağlık canım:)

birdilimdus dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefisss :)))

Sevgiler,
Evren

Sevil Altunel dedi ki...

uzunca bir aradan sonra merhaba arkadaşım..yine herşey harika görünüyor..özelliklede bu görünüme bayıldım..ellerine sağlık..görüşmek üzere..sevgiler..

ha bu arada bloğunda virüs var..tıklandığında oyun reklamı açılıyor..sanırım bu eklediğin widget kodlarının içinden gelmiş olabilir..bilgin olsun..

Mahperi dedi ki...

Mükemmel olmuş. Ellerine sağlık.

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Mmmm ellerine sağlık Senem, mis gibi ev yapımı dürüm döner..

NarincE dedi ki...

Fırında ne güzel pişmiş pide ekmeği, öğrendiğim iyi oldu. Ellerine sağlık Senem'ciğim.

Eylem dedi ki...

bu güzellik karşısında söylenecek fazla söz yok bence.ellerine saglık.

Pembe Tatlar dedi ki...

Ohhh canım afiyetler olsun her ikiside harika...

Mutfak Havlusu dedi ki...

Çocukluğumdan beri döner ah ah hastasıyım:)
İnanki ufakkende severdim hala çok seviyorum bak yarın bana döner yedireceksin öyle iştahımı açtırdın ki(sanki ihtiyacım var:)))
Hadi ellerine sağlık olsun,afiyetler olsun kilo olmasın:)

yeşim dedi ki...

senemcim bloğumda yayınladım ödülün var.bilgine.öptüm sevgiler...

pelince dedi ki...

Senem ya yine harika bir yemek,özellikle tam benlik.. etçi bir aileyiz nede olsa :)
ellerine sağlık...
mutlu yıllar...

sevgiler...

ŞÜKRAN dedi ki...

Sevgili kızılcık şurubum, bunlar beni baştan çıkarttı ve bende o akşam eve gidice çiğ börek yapıp kızım eşim ve ben yumulup bir güzel yedik.. bunlarda haftaya ... sevgiler ellerine sağlık.. şükran

Gelibolu17 dedi ki...

selam tarifin süper görünüyor.ellerine sağlık canım sevgiler selamlar

Şengülce dedi ki...

CANIM SAYFAMA GELİRMİSİN ÖDÜLÜN VAR..

defneylebirlikte dedi ki...

müthiş.tammm tam benlik.afiyetler olsun senemciğim..harikasın...

sevimin sayfasi dedi ki...

ikiside süper görünüyor bu saatde canim cekti yaaa
ellerine saglik

DAVET:
31.01.2010 pazar günü Dortmund`da
1. almanya blogcu bulusmasina seni davet ediyorum
gelebilirsen coook sevinirim
cevabini bekliyorum
sevgilerimle sevim

anneminkiziyim dedi ki...

Senemcigim merhabalar dönerin harika olmus ellerine saglik, aksam aksam karnim tok olamasina ragmen aciktigimi hissettim.
Sana bir ödülüm var, blogumda bekliyor, sevgiler....

ceyt dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis.bayılırım dürüm dönere.
blogumda senin için bir ödülüm var canım.
kocaman sevgiler...

bereketli mutfak-asiye dedi ki...

ellerinize sağlık.
müthiş olmuşlar...

Sema dedi ki...

harika görünüyor gel beni ye diyor.canım sayfama bakarmısın hediyen var;)

Mihriban dedi ki...

Sevgili Arkadaşım bloğumda ödülün var.Sevgiler..

cocuklarimicin dedi ki...

Merhabalar.Sizin için sayfamda bir ödül var.Kabul ederseniz sevinirim.

GÜLSÜM dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ÇOK GÜZEL OLMUŞLAR...

selin dedi ki...

Ellerine sağlık valla ağzım sulandı :((

Chaplin cafe(BURCU) dedi ki...

canımcım koktey sosu keyçap+mayonez+hardal ile yapılıyor.yoğurt daha sağlıklı tabi ama bir de öyle dene derim ben.
Ben sossuz alıyorum dürüm isteyince canım.
Kokteyl sos sevsem de Türk usülü yerim ben dönerimi :P
Tarifin denemelik görünüyor.Ellerine sağlık canımcım!

susamcorekotu dedi ki...

TOMBİK DÖNERE TALİBİM, SİZE ŞİFA OLSUN

PINAR dedi ki...

ellerine sağlık,harika olmuş.Bu arada bloğumda senin için bir ödül var,kabul edersen çok sevinirim,sevgiler...

Lezzet Treni dedi ki...

ETKINLIGIMIZE BUYRUN;
GÖNDEREN;www.lezzettreni.blogspot.com
52.PORSELEN DEMLIK CAY SAATI ETKINLIGININ EV SAHIBIYIM.SEVGILI ARKADASLARIM;

http://porselendemlik.blogcu.com

http://gelibolu17.blogspot.com

TARAFINDAN HAZIRLANMIS OLAN
52.PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ'NE
18 OCAK 2010-1 ŞUBAT 2010
TARİHLERİ ARASINDA

http://lezzettreni.blogspot.com

YANI BEN EV SAHIPLIGI YAPACAGIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
TARIFLERINIZI HAZIRLADIKTAN SONRA 52.POORSELEN DEMLIK CAY SAATI BASLIGIYLA SAYFANIZDA YAYINLAYIP,BANA YORUM BIRAKMANIZI RICA EDIYORUM.
İSTEDİĞİNİZ KADAR TARİFLE KATILABİLİRSİNİZ...
ETKİNLİKTE EV SAHİBESİ OLMAK İSTEYEN ARKADAŞLAR LÜTFEN

http://gelibolu17.blogspot.com

ARKADAŞIMIZA YORUM BIRAKSINLAR...
ETKİNLİĞİMİZE YEMEK GÖNDERİLMEMESİNİ RİCA EDİYORUM.
LÜTFEN ÇAYIN YANINDA VERİLECEK TARİFLER OLMASINA DİKKAT EDELİM.

SEVGİLER