16 Aralık 2009 Çarşamba

MUZLU CIKOLATALI PASTA


Gecenlerde sevgili http://semaver1.blogspot.com/ dan hatice'nin blogunu gezerken onun yapmis oldugu cikolatali pastalar dikkatimi. O kadar nefis görünüyorlardi ki evde hazir kakaolu pandispanyam var ve hemen denemeliyim dedim. Arkadasimin kullandigi cikolatali kremasini kullandim, gercekten cok nefis ve cikolatali olmasina ragmen bir o kadar hafif pasta oldu. Denemek isteyenlere tavsiye ederim.
Malzemeler:
1 adet kakaolu pandispanya
islatmak icin visne receli+sicak su(ben cilek marmeladi kullandim)
Kreması için:
2 yemek kasigi misir nisastasi
5 yemek kasigi seker
2 yemek kasigi tepeleme kakao
1 cimdik tuz
1 paket (200 ml) süt kremasi
2 su bardagindan 2 parmak eksik süt
2 adet yumurta
1 cay bardagi damla cikolata
Arasina:
1-2 adet muz
1 cay bardagi kadar damla cikolata
Yapilisi:
Öncelikle krema pisirilir. Bunun icin celik bir tencerede misir nisastasi, seker, kakao ve tuz karistirilir. Üzerine krema, süt ve yumurtalar eklenerek cirpma teliyle bütünlesene dek çirpilir. (önce yumurtalari ekleyip cırpma teliyle iyice karistirip, sütü azar azar ekeyerek cirpmaya devam ederseniz topak olmaz). Damla cikolatalar da eklenir, orta ateste kaynayana dek sürekli karistirarak pisirilir. Soguyana kadar ara ara karistirilir. (Ve Hatice'nin baska bir pastada yapmis oldugu gibi ben ayrica kremayi pisirdigim kabi ,soguk su ve buz parcalari konulmus daha büyük bir kabin icine koyarak soguyana kadar karistirarak buz banyosu yaptim. Bu sanirim kremanin kabuk tutmasini engelliyor).
Pandispanyanin alt kismini recelle karistirilmi sicak su ile islatin. Kremanin yarisini alt katin üzerine yayin. Dilimlenmis muzu ve her tarafina yerlestirin. Damla cikolatalari da serpistirin. Pandispanyanin diger katini bunun üzerine kapatip kalan krema ile her tarafini kaplayin. Üzerini istediginiz gibi süsleyebilirsiniz. Ben catalla cizgiler yaptim. Buz dolabinda 4-5 saat dinlendirdikten sonra servis yapin. Bu pasta ne kadar cok dinlenirse o kadar lezzetli oluyor.
Afiyet olsun!

43 yorum:

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık çikolataya as
la dayanamam öpüyorum...

akasyakokusu dedi ki...

Hatice'ninde seninde ellerinize sağlık Senem'cim..
Böyle göz çağrıştıran mide kazıttıran çikolatalı pastaya kim hayır diyebilirmi..
Aldım bir dlim sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

senem hanım ellerinize sağlık çok hoş bir pasta olmuşş tadına bakmak isterdim doğrusu..

lavantalimon dedi ki...

Nefis bir çikolatalı pasta olmuş:)krema nefis görünüyor bu tarfile.
afiyetler olsun.

Mahperi dedi ki...

Şu bir dilimi ben alabilirim. Nefis görünüyor. Ellerine sağlık

Hatice dedi ki...

Senemciğim pastaya gelmiştim, ismimi görünce çok mutlu oldum:))
pastan çok güzel görünüyor, afiyetler olsun canım, kremadan memnun kalmana çok sevindim, bizde de favori bu krema, birkez daha Zinnur'a paylaştığı için teşekkürler ediyorum...
sevgilerimle...

NarincE dedi ki...

Senemciğim, bu günlerde canım çok fena çikolatalı pasta çekiyor. Sanki bunu bildin de koydun pastayı. Üşenmesem bir de...

Eylem dedi ki...

oglum bayılacaktır bu pastaya.ellerine saglık.

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

Becerikli Arkadaşım Merhaba ;
http://birseninmutfagi.com
Ve
http://birdemliksohbet.blogspot.com
Tarafından 15 aralık 2009 ve 15 ocak 2010 tarihleri arasında KEK KALIBI KULLANILARAK HAZIRLANAN TARİFLER YARIŞMASI yapılacaktır.
Hazırlamış olduğumuz tarifleri görselliğine önem vererek yayınlayıp tarifinide sitenizde yayınlamanız şarttır.Kekinizin resmini ve tarifini http://softbowlsilikonkekkaliplari.blogspot.com/ sitemizde yayınlanacaktır.
16 ocak 2010 - 1 subat 2010 tarihleri arasında oylama yapılacaktır.
1 subat saat 14:00 de birinci açıklanıp hediye olarak SOFT BOWL KEK KALIPLARI gönderilecektir.
Bu yazıyı okuyan tüm site sahipleri DAVETLİDİR....

SİTEMDEKİ BANNER KODUMUZUDA SİTENE EKLERSEN SEVİNİRİM…

ARZU dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım. Bende aynı kremayı denedim ve çok beğendim. O yüzden pastanın tadını tahmin edebiliyorum:)) Sevgiler...

Esin (Huysuzbalık) dedi ki...

Çikolatalı herşeye bayılırım. Nefis görünüyor çok da pratikmiş hazırlanması. ellerine sağlık Senemcim. Sevgiler...

Tuğba dedi ki...

Ben bu resme daha fazla bakmaya dayanamayacağım,nasıl canım çekti..hımmm..çikolata akıyor resmen..ellerine sağlık canım.
sevgiler..

Pembe Tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis...

pelince dedi ki...

Senemcim harika bir pasta olmuş,ellerine sağlık...
Sevgiler...

sarı mutfak-hande dedi ki...

ooo hem muz hem çikolata harika:):)
ellerine sağlık cnm

burcunokta dedi ki...

çikolatalı pasta, kim hayır diyebilirki, enfes görünüyor. sevgiler.

birdutmasali dedi ki...

kış aylarında hep derim,
çok iyi eşlik ediyor :)
nefis..

ZarpandiT dedi ki...

kalp kalbe karşı diyelim bir haftadır bu muzlu pasta yapacağım :) yoğun çikolatalı görüntüsüyle bence harika olmuş!

Özlem dedi ki...

Bu görüntüye can mı dayanır, harika olmuş, ellerine sağlık,
sevgiler

htp://belguzaranne.blogspot.com dedi ki...

gunaydın tulumba tatalısı harka ellerıne sağlık

zeytintanesi dedi ki...

Selam canım, nasılsın? Ben kekin her türlüsünü sever,yaparım. Bu kekte harika görünüyor. Ellerine sağlık.

hatice dedi ki...

Canım, ellerine sağlık, bu görüntü çikolata seven biri olarak hemen yapmamı söylüyor...sevgiler....

sevimin sayfasi dedi ki...

pasta nefis görünüyor,
cikolatali her tür pastayi severiz
ellerine saglik canim

selin dedi ki...

Çikolatalı pasta tam benlik harika olmuş.
ellerine sağlık canımcım...
Bu arada beni arkadaş listene almıyomusun:((

DUSBAHCESI dedi ki...

Cok guzel gorunuyor, ellerine saglik! Cikolata muz ikilisine bayilirim.

mutfaktakizaman dedi ki...

ellErine saglik canimm o cikolata kremasina bulanmak istiyorum bir an:P

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba. Nefis bir pasta, ellerinize sağlık. Bu aralar ben de çikolatalı bir pasta yapmayı düşünüyorum. Paylaştığınız kremanın tarifini denemek isterim. Afiyetler olsun. Sevgiler.

IŞIL dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerine sağlık.bende beklerim canım

Handenur dedi ki...

aşura gününüzü kutlarım, sevgiler...

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzel görünüyor canım.
★MUTLU YILLAR ★

Gelibolu17 dedi ki...

mutlu yıllar iyi seneler dilerim canım sevgiler selamlar

hdidem95 dedi ki...

Bembeyaz yağan kar, ne yaşanmışsa yaşansın örter geçmişin hatalarını... Yeni bir gelecek sunar bize ve yeni bir başlangıç... Yeni yılın tüm insanlığa ve ülkemize barış, mutluluk getirmesi dileğiyle yeni yılınızı kutlarım. Her şey gönlünüzce olsun!

Şengülce dedi ki...

Yeni yılını tüm yüreğimle kutlar daha nice yıllar sağlıkla başarıyla sevdiklerinle birlikte görmeni ve geçirmeni diliyorum... Dün rüya yarın hayaldir... Rüyayı mutlu, hayali umutlu yapan bugündür, gönlün neyin özlemini çekiyorsa yarınlaR sana onu getirsin... YENİ YILIN KUTLU OLSUN..!!..

SERAP dedi ki...

Senemcim yeni yilin kutlu olsun.Berlinden kucak dolusu sevgilerimi yolladim.....

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

365 SAYFALIK BİR ÖYKÜ DAHA BAŞLIYOR, HER GÜNE YENİ BİR YAPRAK SAKLA, HER YAPRAĞA BİR ÖYKÜ SIĞDIR, MUTLULUK DE ! ADINA.
GÜZEL ÖYKÜLER SİZİNLE OLSUN... İYİ SENELER...

yeşim dedi ki...

CANIM ARKADAŞIM
SAĞLIKLI-HUZURLU-SEVDİKLERİNİZLE BİRLİKTE HEP YAN YANA HEP CAN CANA MUTLU BİR YIL DİLİYORUM.
SEVGİLERİMLE...

Limonlu Kek dedi ki...

Tüm yılların en güzeli umarım bu yıl olur. Mutluluk, sağlık ve dopdolu geçecek güzel bir yıl diliyorum. İyi senelerrrr :)

ELBİSTANLI dedi ki...

ellerine sağlık senem arkadaşım nefis görünüyor..ben gelene kadar çokdan bitmiştir:(( afiyet şifa olsun..canım yokluğumda bıraktığın yorumlar için teşekkür ediyorum..sağlıklı ve güzel günler dileğiyle sevgiler.

derya dedi ki...

Bulutsuz gökyüzü senin olsun demiştim; ümitlerin solmasın, tükenmesin diye. Yeni yılda hiç ümitsiz kalmaman ve hayallerine kavuşman dileğiyle..Mutlu Yıllar...

PINAR dedi ki...

Sağlık,mutluluk,huzur dolu bir yıl diliyorum,her şey gönlünüzce olsun :)

bereketli mutfak-asiye dedi ki...

çok güzel olduğu görünüşünden belli.
ellerinize sağlık...

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ellerinize sağlık harika görünüyor:)blogunuzda güzel.izlemeye aldım.bende beklerim.sevgiler

fatih bayantemur dedi ki...

fatih bayantemur olarak türkiye'nin seo kategorisinde en büyük ismiyim.sizleride sitelerimde görmekten onur duyarım arkadaşlar.Hepinize sevgi ve saygılarımla. Fatih Bayantemur
Hedefimiz google.com aramalarında mirc indir , mircindir , türkçe mirc indir , mirc indirme , bedava mirc indir , mirc 2010 indir , chat blog chat kanalları sohbet kanalları mirc indir kelebek papatya yüzük kelebek chat kelebek mirc chat sohbet muhabbet mirc sohbet mirc sohbet odaları mirc chat odaları mirc sohbet odaları çhat mirc chat sohbet chat chat sohbet mırç mirç mırc chat odaları mirc odaları mirc chat sohbet hakkarim hakkarim okey hakkarim indir facebook türkçe facebook türkçe giriş hakkarim net hakkarim net indir hakkarim okey oyunu hakkarim 101 mynet maynet my net mircindirme.blogspot.com mirc indir gezginler aramalarında lider olmaktır. sibersahne.com - sohbet chat mirc sohbet odaları