21 Kasım 2009 Cumartesi

SÜRPRIZ KURABIYE

Tarifini http://zehra50.blogspot.com/ dan aldigim bu kurabiyeler cok lezzetli oluyor, denemek isteyene tavsiye ederim. Ve yine bu tarifi de PDCS-48 Etkinligi icin http://elzemhobby.blogspot.com/ a gönderiyorum. Arkadasimiza kolay gelsin deyip kendime göre bazi degisiklik yaptim ama tarifimi aynen zehra50 arkadasimin anlatimiyla veriyorum.

Malzemeler:

5 yemek kasigi tereyagi
1 cay bardagi pudrasekeri
1 cay bardagi süt
1 cay bardagi siviyag
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
aldigi kadar un
ARZUYA GORE!!!! 1 corba kasigi kakao,
1 tatli kasigi zencefil (koymadim)
1 tatli kasigi tarcin
kullanabilirsiniz 3 esit parcaya ayirdiginiz hamur parcalarinda...

IC MALZEMESI:2 su bardagi hindistan cevizi
3 corba kadigi ince antep fistigi
200gr lor peyniri(250 grRICOTTA Italyan peyniri)
1 cay bardagi pudra sekeri
1 portakal kabugu rendesi (ben koymadim)
1 su bardagi iri ceviz

ÜZERINE:
200gr bitter cikolata
150 gr beyaz cikolata
1 kahve fincani kirik findik ici
1 kahve fincani hindistan cevizi
1 kahve fincani antep fistigiveya file badem

HAZIRLANISI:
Once hamuru yogurmak icin bir legene oda isisindaki yumusak tereyagini, pudra sekerini alip guzelce yogurun. Sonra siviyagi, sütü, vanilyayi katin.En son un yavas yavas ilave edilirken kabartma tozu da ilave edilip yogrulur yumusak bir hamur yapin.hamur 3 esit parcaya ayirin ve parcanin birine kakao katip yogurun, digerine zencefil katip yogurun diger parcayi da ben sade olarak biraktim.Biraz dinlendirdim.
Simdide ic malzemeyi hazirlayin. Bir legene hindistan cevizini bosaltin daha sonra ricotta peynirini ilave edin, ,pudra sekerini ve iri cekilmis cevizi ve portakal kabugu rendesini toz antep fistigini da ilave edip güzelce yogurun ic malzeme de hamur kivamini aldi. Hamuru alip esit büyüklükte toplar yapin,cevizden az kücük olacak sekilde toplar hazirladiktan sonra, ic malzemeden de ayni sayida minik toplar yapin daha sonra hamurdan yapilan toplari merdaneyle veya avuc icine konup bastirilarak acip inceltin. Bir cay tabagi büyüklügünde actiktan sonra hazirlanan ic malzemeyi ortasina koyup kenarlarini üzerine kapatin ve kapatilan kismi alta cevirip yagli kagit serilmis firin tepsisine dizin.180-200 derecelik önceden isitilmis firinda alti kizarana kadar pisirin.
Firindan alip sogutulduktan sonra eritilen cikolataya bulanir ve arzuya gore findiga,file bademe,antep fistigina bulanir veya eritilen beyaz cikolata ile süslenir.


30 yorum:

elzemhobby dedi ki...

blogger kaplumbağa gibi. ya da benim pc yavaş.ÇOOOk teşekkür şuruplu kızılcık .desteğin için.tekrar görüşmek üzere...

Şengülce dedi ki...

canım sürprize bayılırım hemde kurabiye olursa hemen yerim ellerine sağlık iyi hafta sonları birtanem..

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

hazır kurabıye gıbıı olmuş ellerıne saglık:)

ceyt dedi ki...

mmm nefis içinde yok yok.ellerine sağlık canım.kocaman sevgiler...

Huriye dedi ki...

Bol malzemeli bir kurabiye, goruntu sahane ellerine saglik...optm

MUTFAKISTAN dedi ki...

Cok guzel gorunuyor
ellerine saglik canim
Sevgiler

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

cnm benim çok lezzetli görünüyor.ellerine sağlık.bu arada ziyaretin için teşekkür ediyorum.daha sık görüşekilm artık buralardayum.öpüyorum cnm.

defneylebirlikte dedi ki...

ellerine sağlık canım.mutlaka denemeli bir tarif..

derya dedi ki...

Senemcim harika görünüyor ellerine sağlık bir tane aldım öpüyorum...

NarincE dedi ki...

Senem üzeri çikolatalı, pek nefis görünüyorlar, ellerine sağlık.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, harika bir kurabiye olmus...

Sevgiler ve guzel bir hafta dilegimle...

Pembe Tatlar dedi ki...

Hımm ellerine sağlık canım harika gözüküyorlar...

hatice dedi ki...

sürpriz kurabiyeler çok nefis gözüküyor, ellerine sağlık....iyi bir hafta diliyorum....sevgililer..

Kevser dedi ki...

Bu meshur kurabiyelerden artik bende yapmaliyim diye düsünüyorum, cok sevdigim hindistan cevizi var icinde cünkü, ellerine saglik diyorum arkadasim.

Selamlar ve kocaman öptüm

www.capricemoda.com dedi ki...

yarin ilk isim bu kurabiyeleri yapmak olacak saol :)

akasyakokusu dedi ki...

Senem'cim merhaba canım yaa.Ben seni buralarda görmedim..Bu aralar gelemedim göremeyince..Birde benim listem silindi gördükçe gezdikçe yazıyordum..Tşk ederim yazdığın için...Sayfadaki sorunu bilemedim canım..bendede oldu birkaç arkadaşın sayfasında..sayfadan mümkün olduğunca fazla kod bulundurmamaya çalışıyorum..bugünde saati kaldırdım..neyse canım oğlanlar kalktı çay suyu koyayım öncede eline sağlık diyeyim..alıyorum bu kurabiyelerden haberin ola:)

kalpkurabiye dedi ki...

ben bayılıyorumm süprizleredee kurabiyeleredee ellerinize sağlıkk hmmmmm

Mahperi dedi ki...

Şu an elimde bir fincan çay var. Karşımda da senin nefis kurabiyelerin. Enfes bir görüntü. Ellerine sağlık

mutfaktakizaman dedi ki...

ellerine saglik canim eminim nefistir harika gorunuyor...

Tijen dedi ki...

Ne çok malzeme var Senem'ciğim! Zaten içine lor ve o güzelim baharatlar girdi mi yeme de yanında yat olur, ellerine sağlık!

pelince dedi ki...

ikişer tane rica ediyorum :) ellerine sağlık...
Güzel bir hafta diliyorum..

Ozge Sipahioğlu dedi ki...

ellerine saglık süper gorunuo:)

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Merhaba,

25 KASIM-10 ARALIK tarihleri arasında çikolata severleri etkinliğime davet ediyorum. Bildiğiniz tüm çikolatalı lezzetleri sayfamda paylaşırsanız çok sevinirim. Yine hep birlikte çikolatayla ilgili güzel bir arşiv oluşturalım. Kek, kurabiye, pasta, puding vs... aklınıza ne gelirse yapıp en geç 10 ARALIK tarihine kadar mutfaktayim10@hotmail.com adresime isim, blog ismi, katıldığınız şehir ve bir adet sayfanıza eklemiş olduğunuz resimle birlikte katılımınızı gerçekleştirebilirsiniz. Tarifinizi yayınladıktan sonra mail adresime bilgi verirseniz sizi ziyaret edip tarifinize ait fotoğrafı alıp yayınlayacağım. Katılımınız için şimdiden teşekkür eder, kolaylıklar dilerim.

Özlem Avcı.

Zehra Gürgen dedi ki...

çok güzel kurabiyeler, ellerine sağlık.

Feyza Fidan dedi ki...

Çok nefis olmuşbu kurabiyeler, bayıldım Senemcim. Ellerine sağlık, çok öpüyorum seni..

SERAP dedi ki...

Sevgili Senem,
Bir avuç dua, bir kucak sevgi, sıcak bir mesaj kapatır mesafeleri, birleştirir gönülleri, bir sıcak gülümseme, bir ufak hediye daha da yaklaştırır bizi birbirimize. Kalbiniz nur, eviniz huzur dolsun. Kurban Bayramın bereketli olsun!
BERLINDEN SEVGILERLE

ceyt dedi ki...

canım hayırlı bayramlar sevgiler...

Zeynep dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis görünüyor,
iyi bayramlar dilerim
öptümmm

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

Kurban Bayramınız kutlu, yüreğiniz umutlu, umutlarınız atlı, sevdanız kanatlı, mutluluğunuz katlı, sofranız tatlı, mekânınız tahtlı, ömrünüz bahtlı olsun...

hdidem95 dedi ki...

Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice bayramlara...