17 Kasım 2009 Salı

KADAYIFLI MUHALLEBI

Önceki yazimda tariflerimin izinsiz yayinlandigini yazmistim. Simdiye kadar iki kere o siteye sikayet mesaji yazmama ragmen hic bir degisiklik olmamis ve tariflerim daha hala orada. Tamam, tarifleri yayinlamissiniz ama bari kimden alinti oldugunu belirtseydiniz... Baska bir sitede daha rastladim tariflerime, oraya mesaj attim ama onlar hemen kaldirmislar, ayni duyarliligi digerlerinden de bekliyorum...

Tarife gelince, bir cok bloglarda bulunan ve bizim de cok sevdigimiz bu tatlinin tarifi bir de benden olsun. Denemeye deger bir tarli, eger daha denemeyen kalmadiysa:)
Malzemeler:
250 gr kadayif
125-150 gr tereyagi
1 büyük cay bardagi tozseker
ceviz
Muhallebisi icin;
1 litre süt
1 su bardagi un
1 su bardagi tozseker
1 paket vanilya
1 kücük paket, yaklasik bir su bardagi taze krema
Yapilisi:
Tereyagini derin bir tencereye alip kisik ateste eritin. Kadayifi tencereye koyup yine kisik ateste devamli kasikla karistirarak pembelesinceye kadar kavurun. Kadayifi parcalamaya hic gerek yok, cünki kavruldukca sertlesiyorlar ve kendileri kiriliyorlar. Kavurma esnasinda cevizleri de katin. Kadayif pembelesince tozsekeri ekleyip 4-5 dakika beraber kavurun ve ocaktan alip sogumasini bekleyin.
Muhallebisi icin sütü, unu, sekeri bir tencereye koyup iyice karistirdiktan sonra ocaga alin ve devamli karistirarak kaynatin, ocaktan almadan evvel vanilyayi katin ve sogumasini bekleyin. Kremayi sertlesene kadar cirpin ve soguyan muhallebiye katip mikserle iyice birbirine yedirin. Servis yapacaginiz cam bir firin kabina kadayifin yarisini yayin. Bunun üzerine Muhallebiyi dökün, doger yarisini da muhallebinin üstüne yayip bir kac saat buzdolabinda beklettikten sonra servis yapin.
Bu tarifi porselen Demlik Cay Saati Etkinligi icin http://elzemhobby.blogspot.com/ e gänderiyorum.
AFIYET OLSUN!!!

26 yorum:

elzemhobby dedi ki...

şuruplu kızılcık aldım tarifini bi koşu .halı yıkıyorum haftasonuna misafirim var hava da güneşli..kısaca çooooooook çalışmam lazım tekrarını bekleriz tariflerin.sağlıcakla...

kizilciksurubu dedi ki...

Kolay gelsin:)

Arzu dedi ki...

En sevdiğim tatlılardan biri. Ellerine sağlık. Sevgiler...

sarı mutfak-hande dedi ki...

bayılırım ben buna
nefis görünüyor
ellerine sağlık

derya dedi ki...

Senemcim ellerine sağlık bu güzel
lezzeti denemeyen sanırım bir ben kaldım daha sıra gelmedi:))Ellerine
sağlık kocaman öpüyorum...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çok seviyorum bu tatlıyı çok:)

Ellerine sağlık Senemcim..

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis ve hafif bir tatlı oluyor..Ben en çok üzerindeki kadayıfları seviyorum tatlım..Ellerine sağlık..Kocaman sevgilerle..

NarincE dedi ki...

Uğraşsan da boşuna, bir sonuç çıkmayacak Senem.

En iyisi tatlıyla keyiflenmek, ellerine sağlık.

pelince dedi ki...

Senemcim hiç yemedim ama görüntüsü çok şık.afiyet olsun..

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Hımmmm tatlı harika görünüyor...Sütlü tatlılar her zaman favorimdir...Bu tatlıda aralarında tabi...Harik olmuş ellerine sağlık canım...
SEVGİLER...

Eylem dedi ki...

çok duyupta hiç denemedigim bir tatlıdır.ellerine saglık.

evimizdeki lezzetler dedi ki...

Ellerinize saglik olsun,
severek yedigim tatlilardandir,aslinda kadayifin her halini severim :)
sevgiyle kalin...

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

yapmayan kaldı ben.:)
ellerine sağlık nefis görünüyor ben hala yapmadım ama en kısa zamanda yapacagım :)
bu arada tariflerini yayyınladıklarını söyledin .üzerine ismini yazmanıo tavsiye ederim en azından çalsalar bile herkes kime ait olduğunu bilir.

Zehra Gürgen dedi ki...

Yok birde ben varım yapmayan :)
hala deneyeceğim, bakalım kısmet ne zamana?

ellerine sağlık canım

neseersoy dedi ki...

Ellerine sağlık , nefis görünüyor , sevgilerimle,neşe

Baharcicegi dedi ki...

üstü citir citir,alti yumusacik krema hemde hafif oluyor diger tatlilara bakarak,ellerine saglik senemcim

susamcorekotu dedi ki...

gerçekten çok güzel bir tatlı eline sağlık sevgiler

tatesal dedi ki...

Gerçekten çok lezzetli oluyor,bende denedim ve çok beğenildi...Hatta bayram için yapmayı düşünüyorum...
Ellerine sağlık,afiyet olsun....

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Senemcim çok sevdiğim tatlılardandır kadayıflı muhallebi. Seninki nefis olmuş:), ellerine sağlık canım.
Tarifleri izinsiz yayınlamak kadar büyük haksızlık, terbiyesizlik olamaz. Umarım en kısa zamanda bu yanlışlarından dönerler.
Sevgiler..
aslı

kalpkurabiye dedi ki...

hakikaten çok güzel oluyorr bende kadayıfın arasına muhallebi koyardım böylede deneyeceğimm ellerinize sağlıkk

Mahperi dedi ki...

Ben de bu tatlıyı çok gördüm bloglarda. Ama hala deneyemedim. En kısa zamanda denerim inşallah. Ellerine sağlık

Ayşe'nin Mutfağı dedi ki...

GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL BİR TATLI SEVGİLER

Huriye dedi ki...

canim ellerine saglik bende bir kere denemistim ama yayinlamaya firsat olmadi, gerçekten lezzetli oluyor. çok guzel gorunuyor simdicik olsa da yesek, optm.

disal dedi ki...

ellerine sağlık canım...denemediğim ama merak ettiğim bi tarif..

tariflerinin üzerine isim yaz..hırsızlar çalsa bile en azından ismin kalır...

öpüyorum canım..

pembe tatlar dedi ki...

Ben bun a bayılıyorum ellerine sağlık canım...

Mutlu hafta sonları...

ARNAVUTcigeri dedi ki...

Durun bu tariflerinizi izinsiz yayinlayan blogu tahmin edeyim!!!Morbiber.com degil mi? Ben de pekcok kisinin fotografini ve tarifini orada gordum gerek bu siteyi gerekse tarifleri izinsiz yayinlanmis olan bloglari uyarmaya calistim... Amam maalesef hala tarifler orada... Uzucu bir durum emek hirsizligi...
Ben ce hergun bir mesaj atarak rahatsiz edin bakalim ne olacak...
Sevgiler.