11 Kasım 2009 Çarşamba

BIBER TURSUSU

Daha önceki yazimda belirttigim köydeki bahceden topladigimiz biberlerden yaptigim tursunun tarifini vermek istiyorum. Bunu http://annemmutfakta.tv/ adli siteden almistim. Gecen sene ilk kez denedim ve sonucundan memnun kaldigim icin bu sene de ayni tarife göre biber tursumu yaptim ve yine harika oldu. Tavsiye ederim.
Malzemeler:
500 gramlik kavanoz
kavanozu dolduracak kadar ince biber
iki dis sarmisak
1 tatli kasigi tozseker
iki tatli kasigi silme tuz
3/4 kücük fincan sirke
kaynar su
Yapilisi:
Biberleri yikayip saplarini kesin ve kavanozlara yerlestirin. Tuzu, sekeri, sirkeyi ve sarmisaklari koyup sicak suyla doldurun. Icinde hava kalmamasi icin bicagin sapiyla biberleri bastirin. Kapagini kapatip ters cevrilmis halde aksamdan hazirliyorsaniz sabaha kadar böylece bekletin. Yaklasik 15 gün icerisinde tursunuz yemeye hazirdir.
Afiyet olsun!
Tarifin orijinalini videolu cekim halinde asagidaki linke tiklayarak görebilirsiniz.
http://www.blogger.com/post-create.g?blogID=8017970766974319723
Hülya hanima bu güzel tursu tarifini bizimle paylastigi icin tesekkür ediyorum.

16 yorum:

hayat dedi ki...

Canım,turşu çok güzel görünüyor.Eline sağlık.
Sevgiler...

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

yanında da miss gibi bir çorba ne güzel olur.ellerine sağlık.afiyetle yiyiniz. sevgiler

Şengülce dedi ki...

canım turşuda turşu olmuş
ellerine sağlık sağlıklı huzurla yersiniz ..sevgiler canım..

Tuğba dedi ki...

Oh oh eline sağlık yanına birde pilav üstü kurufasulye:))nedense turşudenince aklıma hep bu ikili gelir.Ellerine sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

ellerinize sağlıkk turşu sevmem ama çook güzel görünüyorr:))

mutfaktakizaman dedi ki...

canim tursusuz bir aksam yemegi dusunemem esimle didisir dururuz bukadar tursu yenirmi diye;))

ellerine saglik canimm...

tatesal dedi ki...

Ohhh yanına mis gibi bir kısır harika olur değil mi?Üzerinede 1-2 bardak çay limonlu ama...

Tijen dedi ki...

Oooh ellerine sağlık Senem'ciğim. Kışın afiyetle yiyeceksiniz ne güzel. Ben de lahana turşusu yapmak istiyorum. Geçen yıl bir arkadaşımda sofraya gelen lahana turşusu o kadar güzeldi ki çıtır çıtır, neredeyse ben bitiriyordum tamamını!

hunerlieller dedi ki...

TURŞU YANINA KURUFASÜLYE VE PİLAV...NEFİS OLUR VALLA.ELLERİNİZE SAGLIK.AFİYETLER OLSUN SİZLERE.

pelince dedi ki...

Senem harikasın,nefis gözüküyor.. bende denemek istiyorum ya,bulgur pilavı ve turşu :)) şahane olur...
afiyet olsun...

hdidem95 dedi ki...

nefis bir görüntü çok severim acı acı bende kurdum olmasını bekliyorum ellerine sağlık canım sevgiler

pembe tatlar dedi ki...

Canım ellerine sağlık eşim çok sever...
Rabbim ağız tadıyla yemek nasip etsin...

Özlem dedi ki...

Ellerine sağlık, görüntüsü harika. Peki acaba aynı şekilde salatalık turşusu da yapılabilir mi?

Huriye dedi ki...

Missler gibi eline saglik canim..

NarincE dedi ki...

Ben de turşulaımla gurur duyuyorum. Hatta Tijen gibi yarın lahana turşusu kuracağım. Suyu çok güzel, lezzetli olacağı çok belli. Ellerine sağlık Senemciğim.

Adsız dedi ki...

Ben büyük ölçüde burada bilgilendirici bir okuma her biri için teşekkür ederiz. Ben kesinlikle insanlarla da siteniz hakkında ifade yayılacaktır. Şerefe.