27 Eylül 2009 Pazar

LAHMACUN VE BOL KÖPÜKLÜ AYRAN




Malzemeler:


2 su bardagi ilik su


1 cay bardagi yogurt


yarim paket yasmaya


1 tatli kasigi tozseker


1 tatli kasigi tuz


un 5-5,5 su bardagi kadar



Harci icin:


250 gr kiyma


2 adet kurusogan


3 adet domates


yarim demet maydanoz


1'er yemek kasigi domates ve biber salcasi


tuz, karabiber, siviyag


Ayrica servis icin;


2 adet kurusogan, domates, maydanoz, kivircik salata, limon, sumak

Yapilisi:

Mayayi ilik su ve sekerle eritin. Yogurdu ve tuzu da ekleyip unu yavas yavas katarak yaklasik 10 dakika kadar yogurun. (kulak memesi yumusakliginda olacak) Hamurun üzerini örtüp kabarmasini bekleyin.

Harci icin sogani cok ince dograyin. Domatesleri icerisine rendeleyip maydanozlari da ince ince kiyip katin, diger malzemelerini de katip karistirin. Kabaran hamurdan portakal büyüklügünde parcalar koparip tabak büyüklügünde acin ve bir yemek kasigi kadar harctan koyup her tarafina yaydirin. Firinda veya kapakli teflon tavada pisirin. (ben yarisini tavada diger yarisini da pizza taşinin üzerinde, firinda yaptim) Kurusogan, maydanoz, domates ve kivircik salata ile birlikte servis yapin.


Not: Tarifini verdigim verdigim hamurdanyaklasik 15-16 adet lahmacun cikiyor.


BOL KÖPÜKLÜ AYRANin püf noktasini biliyormusunuz, eger bilmiyorsaniz nasil yapacaginizi hemen söyleyeyim.


Dilediginiz kadar yogurttan ayran yapacaginiz zaman icine koydugunuz suyun yarisi kadar soguk süt koyun yani bir bardak su koyuyorsaniz bunu yarim bardak su, yarim bardak süt olarak ayarlayin ve icerisine tuzunu da koyup kapakli bir kapta 2-3 dakika kadar calkalayin. Yayik ayrani gibi bir ayran elde edebilirsiniz.



AFIYET OLSUN!

42 yorum:

şengülce dedi ki...

Canım en sevdiğim şeydir
lahmacun ama evde hiç yapmadım
ne güzel olmuş tarifini ekledim kayıtlarıma yapıcam arkadaşım ellerine sağlık iyi pazarlar canım..

muko dedi ki...

oooo süper görünüyor eline sağlık canım,bende hiç yapmadım ama denemeleyim en kısa sürede

Tijen dedi ki...

Et yemeyi bırakalıberi lahmacun bir kaç kere yiyebilmişimdir. Etsiz olanından tabii. Kadıköy'deki Çiya'da yaparlar. O çıtır çıtır hamurla nasıl da leziz olur!

MUTFAKISTAN dedi ki...

Nasil guzel gorunuyor
lahmacun ve ayran ellerine saglik canim.Puf noktasini aldim denerim
ben soda eklerim ayrana oda guzel olur.Sevgiler

Bahar dedi ki...

harika görünüyolar



krematat.blogspot.com/

NarincE dedi ki...

Evde yapınca hazırı tutmaz gibi gelmişti hep bana. Oluyormuş işte!

lalelimutfaklar dedi ki...

hiiiiiimmmm ellerine saglik olsada yesek cok severim. hele ev yapimi oldumu daha da guzel olur. sevgiler

birdutmasali dedi ki...

bugün kadıköydeydim..
okadar çok göz göze geldimki masalarda yiyenlerle,
ama hiç oturup yemek aklıma gelmez..
fakat ilk fırsatta bu işi yapmam lazım artık:))
elleine sağlık canım.

Zehra Gürgen dedi ki...

Bol köpüklü ayranı okuyunca birden içim yandı, üşenmedim koştum mutfağa ayran yapıp öyle oturdum tekrar laptopun başına.
Ev yapımı lahmacun gibisi olurmu iç? harika görünüyor,Allahrtan yemekten sonra açmışım yoksa lahmacun yaptırtırdın bize..

ellerine sağlık

pelince dedi ki...

Senem senin hamur işlerine elin çok yatkın,vallahi keşke bende becerebilsem..inan çok isterdim.. çocuklar için özellikle....

ellerine sağlık...

sevgiler..

yasemincelezzetler dedi ki...

lahmacun harika görünüyor, hele ayran.. Ayranı mutlaka bu ipucuyla deneyeceğim. ellerine sağlık..

müjde dedi ki...

Senemciğim çok hamaratsın vallahi.Ben de lahmacuna bayılırım ama evde hiç denemedim.Üşenmeyip,denemek lazım.Ellerine sağlık.Sevgiler..

sarı mutfak-hande dedi ki...

cnm süper bunlar ya ellerine sağlık
mutlu haftalar

SıcakPaylaşımlar-Aysel dedi ki...

İkisi de harika görünüyor, lahcamun ayransız olmaz zaten. Ama süt eklenerek köpüklenmesini hiç duymamıştım, paylaştığın için teşekkürler... Ellerine sağlık...

DUSBAHCESI dedi ki...

Off off! Nefis gorunuyor valla! Ellerine saglik. Ayrana sut katildigini da ilk defa duyuyorum:) Denemek lazim!

Hatice dedi ki...

hayır diyemeyeceğim bir ikili, ellerine sağlık canım...
püf noktasını da denemeli mutlaka...

sevgiler...

Mahperi dedi ki...

Evde lahmacunu hiç yapmadım. Birgün denemek istiyorum.
Ayran içine süt konulduğunu ilk kez duydumve deneyeceğim. Ben genelde blenderde yapıyorum ve köpüklü oluyor.

Gaye dedi ki...

evde hiç denemedim. Ben evde sadece içini hazırlarım, sonra fırına dışarı yollarım. Dışarıda pişirtirim. ama evde de denemk lazım sanırım. ellerinize sağlık..

birdilimdus dedi ki...

Ellerine sağlık canım ama nefis bir ikili bu aralar bol bol ayran tüketiyorum zaten.:)))

Sevgiler,
Evren

peynir hösmelimi dedi ki...

Ohhh ellerine saglik canim.Harika olmus.
Ayransa Susurluk ayranini aratmayacak sekilde.
Sevgilerle.

Leyya dedi ki...

upppps!!heder oldum gecenin bir yarısı:))müthiş görünüyor eline sağlık

gülay mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık.. hem evde yapınca içine nasıl et katıldığını biliyorsun.. bence evde yapılan daha leziz oluyor.. bende ayranı bu püf noktası ile hazırlıyorum yeşil mutfakta okuduğumdan beri susurluk ayranı gibi oluyor:)
sevgilerimle...

Kevser dedi ki...

Canim,
bu can alici görüntüler karsisinda sadece yutkunmak kaliyor bizlere, süper bir ikili bu lahmacun ve ayran, hemide bol köpüklü deyip daha da kötü ediyorsun bizleri:))

Benden 10 puan arkadasim, tam benim damak tadima hitap eden bir lezzet, ellerine saglik diyorum canimcim.

Selamlar ve kocaman öptüm..

DİDEM dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM,ÇOK LEZZETLİ VE HARİKA GÖRÜNÜYOR ÇOK SEVERİM NASIL CANIM ÇEKTİ....SEVGİLERİMLEL

pembe tatlar dedi ki...

Hımm off en sevdiğim ikili süper ellerine sağlkık canım...

elif neslihan dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor.Fakat bir Antepli olarak ,bu lahmacun içini bi kere de hiç soğan koymadan bol sarımsaklı olarak denemeni tavsiye ederim.Ayrıca geçmiş bayramını en içten dileklerimle tebrik ederim.

ceyda dedi ki...

ellerinize sağlık şahane görünüyorlar bu arada bende uzun bir aradan sonra bloğumu güncelledim yazmaya devam ediyorum benimlede güzel yorumlarınızı paylaşırsanız çok sevinirim...

SerpiL dedi ki...

aaaaaaaaaaaaaaaaaaah bayılıcaaaam.diyetteyim ölüyoooom.lahmacun koymuşun:)ben evde yapmayı beceremedim bi türlü.hadi ben gidiim salatamı yiyim:))

yeşim dedi ki...

harikaaa

ellerine sağlık
sevgilerr

defneylebirlikte dedi ki...

offfffffffffffff offffffffffffffffffff nefis yaaa.bayıldım.ellerine sağlık canım....

meltemmutfakta dedi ki...

Birbirini tamamlayan iki ayrı lezzet...
Her ikiside harika görünüyor...
http://www.meltemmutfakta.com

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

Hiç dayanamam en sevdiğim yiyeceklerden bol köpüklü ayranla çok güzel bir görüntü ellerine sağlık Senem 'ciğim sevgiler

Lezzet Gemisi dedi ki...

eh, lahmacun da bol köpüklü ayransız olmaz... ellerine sağlık canım. sizlere afiyetler olsun. sevgiler...

pembecikolata dedi ki...

Lahmacunnnn...Hemde ev yapımı!!!Süpersiniz!Ellerinize sağlık nefis:)

esengül dedi ki...

ellerinize sağlık,
ayranın bu püf noktasını bilmiyordum, bende deneyeceğim ilk ayran yapışımda,
sevgiyle kalın :)

Özlem dedi ki...

Lahmacun denince akan sular durur valla...kimbilir ne kadar lezzetli oldu, ellerine sağlık canım

elzemhobby dedi ki...

afiyetler olsun kızılcıklı şurup ben de yarın düşünüyorum yapmayı hodri meydan...http://sevincaltuntas.blogcu.com/

ceyt dedi ki...

lahmacunu çok severim.ev yapımı olması daha bir güzel.nefis görünüyor.ellerine sağlık canım.
kocaman sevgiler...

Anne ve kızları dedi ki...

Evde yapılan lahmacun kadar nefis birşey olamaz.En kısa sürede ben de deneyeceğim.
Ayrıca ayran için verdiğin pratik bilgi de harika!
Ellerine sağlık!

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar senemcigim, ellerine saglik lahmacun, salata ve ayran üclüsüne kim yok diyebilirki .Biz gurbetciler emek vererek evde kendimiz yapiyoruz ve cok güzelde oluyor. Ayran icin verdigin bilgide cok ilgince deniyecegim, sevgilerimle....

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım.öpüyorum sevgiler...

AyşeGül mutfakta dedi ki...

gerçekteenn süper!! bayılırım ev yapımı lahmacuna nefis oluyor..tarifi saklayacağım