22 Haziran 2009 Pazartesi

ZEYTINLI VE ANCÜEZLI YASSI SPAGETTI

Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba. Öncelikle enistemin vefatindan dolayi bas sagligi dilekleriniz icin hepinize cok tesekkür ediyorum. En son yazimin ardindan üc haftayi askin bir süre gecmis. Bu süre icinde yeni tarif yazmak hatta yeni yemekler denemek icin hic keyfim yoktu. Bu tarifi arsivde bekleyenlerin arasindan sectim. Ve yine daha önceden icinden tarifler denedigim makarnali tarifler kitabimdan.. Degisik bir lezzet denemek istersiniz belki...

Malzemeler:
3 yemek kasigi zeytinyagi
2 dis sarmisak
10 adet ancuez(sardalya konserve)
10-12 adet cekirdekleri cikarilmis ve dilimler halinde dogranmis siyah zeytin
1 yemek kasigi kapari
bir kutu konserve soyulmus domates
1 tutam aci kirmizi tozbiber
istege göre 2 yemek kasigi dogranmis maydanoz
1 paket linguine (yassi spagetti)

Yapilisi:
Sosu yapacaginiz tencerede zeytinyagini isitin. Ince kiyilmis sarmisaklari katip 2 dakika kadar kisik ateste kavurun. Baliklari da katip catalla ezdirerek kavurun. Zeytin, kapari ve domatesi de ekleyip kirmizi toz biberle tatlandirin. Üzerini örtüp kisik ateste 25 dakika kadar pisirin.
Büyük bir tencerede hafif tuz atilmis bol suyu kaynatin. Makarnayi 8-10 dakika al dente pisirip süzün. Makarnayi servis kabina alip sosu ve maydanozu karistirarak servis yapin.

AFIYET OLSUN!!!

39 yorum:

tatesal dedi ki...

Ah canım benim biraz toparlayabildiniz mi? Allah sabrınızı artırsın...
Makarna çok nefis görünüyor,ellerine sağlık...Seni birz neşelendirir diye söylüyorum blogumda mimler ödüller var,almak istersen eğer,keyfin yok biliyorum ama...Sevgiler....

Arzu dedi ki...

Makarnaya bayılırım heleki böyle güzel sosla servis edilince. ellerine sağlık...

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

hayatım ya çok teşekkür ederim....desteklerin içinde ayrıca teşekkürler...çok öpüyorum sevgilerimle

mutfaktaki zaman dedi ki...

dondugune sevindim ellerine saglik canim makarna olurda kim hayir diyebilirki...
sevgiler

pembe tatlar dedi ki...

Caım makarna nefis gözüküyor...
Ellerine sağlık...
Allah sabırlar versin...

neslihan dedi ki...

Allah rahmet eylesin canım,sabırlar diliyorum.

makarna çok leziz görünüyor.ellerine sağlık.sevgilerimle...

Tijen dedi ki...

Senem'ciğim,
Yollar yolculuklar derken komşu ziyaretlerimi aksatmışım. Kaybınızı şimdi öğrendim. Allah geride kalanlara sabır ve uzun ömür versin arkadaşım.

defneylebirlikte dedi ki...

canımsı Allah sabırlar versin.makarnan süper.nefis.ellerine sağlık..

NarincE dedi ki...

Döndüğünüze sevindim. Zaman yaralarınızı saracaktır hariçten gazel okumak kolaydır ya tekrar sabır diliyorum.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

döndüğüne sevindim canım..makarnanın sosu çok değişik şahane görünüyor ellerine sağlık..öpüyorum sevgiler

Tuba dedi ki...

Allah rahmet eylesin. Cok uzuldum canim. Allah sizlere sabirlar versin. Sevgiyle,

sarı mutfak dedi ki...

ımmm güzele benziyor denemek lazım ellerine sağlık cnm

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar canim, harika bir lezzet dünde ben evde yaptim harika bir lezzet sevgiler....

ARZUMCUM dedi ki...

başınız sağolsun canım.Rabbim sabırlar versin.
Hayırlı kandiller.Rabbim tekrarına erdirsin İnşallah.

pelin'ce dedi ki...

Canım tekrar başınız sağolsun...Makarna nefis olmuş,ellerine sağlık...

Sevgiler.

SOFRAM dedi ki...

Canım zaman herşeyin ilacıdır ama normal yaşama dönseniz bile yaşamınız boyunca bu acı sizinle yaşayacaktır.Tekrar sabırlar diliyorum canım.

Spagetti, çok güzel görünüyor canım, ellerine sağlık.

Bu vesileyle kandilini kutluyor,sevgilerimi gönderiyorum canım.

SeyyAh dedi ki...

Rabbimden tüm inananların mübarek üç aylarını ve ilk kandilimizi hayrlara vesile etmesinin diliyor, size ve ailenize daha nice kutlu günlere birlikte ulaşmanızı diliyoruz.

rümeysaninrüyasi dedi ki...

Sofranız afiyetli, paranız bereketli, kararlarınız isabetli, yuvanız muhabbetli, kalbiniz merhametli, bedeniniz sıhhatli, dualarınız kabul olsun, kandiliniz kutlu olsun.

Zeynep dedi ki...

canımmm başınız sağolsun..
makarna nefissss ellerine sağlık canım
hayırlı kandiller dilerim
öpüyorum

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Regaip kandilini kutlar, hayırlara vesile olmasını dilerim.
Bu arada ellerine sağlık, makarna nefis görünüyor.

gülay dedi ki...

canım ellerine sağlık..allah sabırlar versin..
kandilin mübarek olsun..

özgülün tarifleri dedi ki...

makarna enfes gorunuyor canim ellerine saglik .Regaip kandilini ve uc aylarini kutlar, hayırlara vesile olmasını dilerim.
Bu hayirli gecede tum dualarimizi Rabbim kabul eder insallah.
sevgilerr.

ELBİSTANLI dedi ki...

Bu gece kulun yalvarış ve yakarışlarını Yüce Mevla'ya sunacağı ve O'nun sonsuz affından, merhametinden, iyiliğinden bol bol yararlanacağı umut, huzur ve müjde gecesidir.Regaib Kandiliniz mübarek olsun!

Chaplin cafe(BURCU) dedi ki...

Ellerine sağlık birtanem muthiş görünüyor....
öpüyorum çok!

Ayse Pamuk dedi ki...

Başın saolsun.Mekanı cennet olsun.Spagettide çok güzel ellerine sağlık

susamcorekotu dedi ki...

eline sağlık canım yaaa ALLAH sabrınızı artırsın sevgiler

nurdanın mutfağı dedi ki...

canım arkadaşım, tekrar başın sağolsun, Allah sabır versin.Tekrar görüşmek güzel, spagetti hariak ellerien sağlık sevgiler

özgülüntarifleri dedi ki...

nefis gorunuyor canim ellerine saglik.
sevgiler.

ilker'in mutfağı dedi ki...

Senem'cim ellerine sağlık.Böyle soslu makarnalra bayılıyorum.Çok öpüyorum canım.Sevgiler...

Karen Hanim dedi ki...

Merhaba Hadiye Hanım,
Benim blogumda bir mesaj bırakmişsiniz. Tabii bana bir email attıp soru sorabilirsiniz. Çok sevinirim. Profilimda email adresim var. Cevap yazmayı biraz geciktim çünkü yazlıktayız ve bugün'e kadar internet bağlantımız yoktu.

Medikal dedi ki...

üstat bu yassı spagetti dediğiniz linguin dimi ? elinize sağlık.

şengülce dedi ki...

Avuçların açıldığı, gözlerin yaşardığı, ilahi esintilerin kalpleri okşadığı anın bir asra bedel olduğu bu gece dualarda birleşmek dileğiyle kandilinizi kutlarım

Sevil Altunel dedi ki...

Mübarek Miraç Kandiliniz kutlu olsun.
Hastalara şifa, borçlulara eda, kimsesizlere hami, muhtaca dost eli,
küslere barış, işsize iş, mekanı olmayana hayırlı mekan, evladı olmayana hayırlı evlad,
rızgı dar olanlara bolluk, sıkıntısı olanlarada hayırlı kolaylık nasib eyle YA RABBİ..!
Dualarınız kabul, kandiliniz mübarek olsun.

sevimin sayfasi dedi ki...

Talihiniz gözleriniz kadar berrak, kaderiniz bakışınız kadar güzel, umudunuz yarın kadar yakın, yarınınız aşkınız kadar mutlu, aşkınız Miraç kadar mukaddes, dualarınız istediğiniz gibi makbul olsun.
sevgilerimle sevim

Chaplin cafe(BURCU) dedi ki...

Şekercim hayatta mısın?Merakta bırakma olur mu!
çok öpüyorum!

armina dedi ki...

Ellerin semaya, dillerin duaya
Gönüllerin Mevlaya,
Yöneldiği bu mübarek gecenizi kutlar
Hayırlara vesile olmasını dilerim...

IŞIL dedi ki...

çok güzel görünüyor eline sağlık

DUSBAHCESI dedi ki...

nefis gorunuyor makarna, asla hayir diyemem! Ellerine saglik. Hollandadan sevgiler

SELİN dedi ki...

çok güsel görünüor elelrinize sağlık sevgiler...