25 Mayıs 2009 Pazartesi

KIRMIZI MERCIMEK CORBASI


Benim cok sevdigim bu corbayi sizlerle paylasmak istiyorum.


Malzemeler:


1 cay bardagi kirmizi mercimek

1 adet kurusogan

3 yemek kasigi sivi yag

1 litre su

1 yemek kasigi kadar pirinc

1 tatli kasigi domates salcasi

tuz

kurunane


Yapilisi:

Kücük dogranmis kurusogani siviyaginda hafif pembelesinceye kadar kavurun. Ardindan salcayi katip biraz daha kavurun. Suyunu koyup mercimek ve pirinci de katarak kisik ateste mercimekler yumusayincaya kadar pisirin. Mercimekler yumusadiktan sonra blender ile güzelce ezin ve üzerine nane serperek servis yapin.

AFIYET OLSUN!

25 yorum:

mahperi dedi ki...

En sevdiğim çorbaların başında gelir.Ellerine sağlık.

tatesal dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
tatesal dedi ki...

Bende isterim bir kase limonlu olsun!!!!Sevgiler

pembe tatlar dedi ki...

Kesinlikle bende çok severim:))
Ellerine sağlık canım

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

çok sevdiğim bir çorbadır şahane görünüyor ellerine sağlık canım..öpüyorum sevgiler

hülya dedi ki...

Mercimek çorbasını sevmem diyene rastlamadım misafirler içinde risksiz
elinize sağlık
http://otomatikkepce.blogspot.com
Hülya

hanife dedi ki...

bende çok seviyorum ama bir türlü ölçüyü tutturamıyorum ya çok koyu oluyo yada fazla sulu Allahın izniyle en kısa zamanda bu ölçülerler deniyeceğim eline sağlık

pelin'ce dedi ki...

Senem bir türlü hastalıktan kurtulamadık,limonlu bir tabak bende isterim :)
Ellerine sağlık..

Sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

bende cok severim ev halkida ramazanda hergün olsa yer.
bugün yagmur firtina simsekler cakiyor burda bu havada bu corba sicacik iyi digerdi eline saglik canim

ARZUMCUM dedi ki...

en sevilen çorbalardan biridir.miss gibi,sıcacık.nefis görünüyor.ellerine sağlık canım.alttaki iskendere bayıldım.

defneylebirlikte dedi ki...

ben de bayılırım ben de.bir tabak aldım...ellerine sağlık..

DİDEM dedi ki...

ÇOK SEVERİM...ELLERİNE SAĞLIK HARİKA GÖRÜNÜYOR...SEVGİLERİMLE...

disal dedi ki...

pirinçli hiç yapmadım...ama havuç ve tereyağ çok yakışıyor bu çorbaya...buda benden bi öneri..

ellerine sağlık canım..harika görünüyor..

maydanoz dedi ki...

Merhabalar,
Beğendiğim blogunuza, maydanoz blog topluluğu arasında tanıtımı için bir sayfa ayırdım, başarılar diliyorum.

peynir hösmelimi dedi ki...

Ellerine saglik arkadasim.
Bende bugün yaptim.Eksili eksili cok severiz bizde.
Sevgilerle.

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

canim ellerine saglik sofralarimizin vazgecilmezlerinden olan bir corba
cesidi ellerine saglik balim öptüm

hdidem95 dedi ki...

asla vazgeçemem yaz kış her daim yerim:)))ellerine sağlık canım sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

Bnde bayılrım mercimek çorbasına ellerine sağlık.
Sevgiler.

TAZE NANE dedi ki...

NE GUZEL GORUNUYOR CANIM
ELLERINE SAGLIK MISS GIBI OLMUS
SEVGILER

SERAP dedi ki...

Senem'cim iyi bir haftasonu diliyorum.Berlinden sevgiler

GELİNCİK MUTFAK dedi ki...

sevdiğim mercimek çorbası ve iskender kebabı görünce yorum yazmadan geçemedim...ellerine sağlık...çok güzel olmuşlar...güzel bir hafta sonu diliyorum...

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

Çorbaların en güzeli her sofraya yakışıyor ellerine sağlık Senem'ciğm hayırlı cumalar sevgiler canım

şengülce dedi ki...

çokda severim
ellerine sağlık canım.

armina dedi ki...

Ellerine sağlık canım, çorban nefis görünüyor. Bizde mercimek çorbasını annem yapar.

anneminkiziyim dedi ki...

Senemcigim ellerine saglik, mercimek corbasi nefis, bende cok severim, sevgiler....