23 Mayıs 2009 Cumartesi

EVDE ISKENDER KEBAP


Yurtdisinda yasayanlar ve özleyenler icin Iskender Kebap tarifini vermek istiyorum bu sefer. Hazirlarini aratmayacak lezzette oluyor, söyleyebilirim bunu...


Malzemeler:


yarim kilo kadar hazir döner

kisi sayisina kadar tirnak veya kebapci pidesi (burada hazirini bulmam mümküm olmadigi icin onu da kendim yaptim, asagida tarifini de verecegim)

3-4 kasik tereyagi

3-4 kasik salca

üzeri icin yogurt

tuz, istenirse karabiber veya baska bir baharat( ben hic bir baharat koymadim)

1 adet domates, 2 adet sivri biber


Yapilisi:

Pidelere dilimlere kesip servis yapacaginiz tabaginiza koyun. Sosu icin 1 yemek kasigi tereyagi ile salcayi hafif kavurun. Bir cay bardagi kadar su ile sulandirin ve kisik ateste 7-8 dakika kaynatin. Döner etlerinizi az siviyag veya tereyagi ile pisirin. Bunlari pidelerin üzerine yayin. Sosu da etin üzerine dökün. Tabagin kenarina yogurt koyup. közlediginiz veya izgarada pisirdiginiz biber ve domatesleri de yerlestirip en üste kizdirilmis tereyagini dökerek servis yapabilirsiniz.

Afiyet olsun!

24 yorum:

NarincE dedi ki...

Görüntüye takıldım kaldım. Bir buçuk porsiyonla ancak doyan biri olduğumu söylersem, iskendere olan sevgimi anlatmış olur muyum bilmiyorum. sağlıcakla...

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

senemcim vallaha bende kriz tutunca hemen yaparim
gercegini pek tutmazada gurbet ellerde
avunuyoruz iste :))
ellerine saglik canim sevgiler hayirli cumalar

şengülce dedi ki...

canım yorumumu sabah yaptığım için
önce sana günaydın birtanem
iskender kebap içinde harika dr nekadarda
beyaz et desede bana bunu yapıcam canım
ellerine sağlık canım.

*Mutfaktaki Deli* dedi ki...

Dışardakilerden daha güzel olmuşşşşş, muhteşemm..

burcunokta dedi ki...

Görüntü muhteşem, ellerinize saglık. Ben sayfanızı bayabi dolaştım, fazladayanamadım hepsi birbirinden nefis ve iştah açıcı,görüntüleri gördüksıra yutkunmaya başladım,gerçekten hepsi birbirinden muhteşem.Tekrar görüşmek üzere.

muko dedi ki...

oooo muhteşem görünüyor eline sağlık canım...
sevgilerimle.

müjde dedi ki...

Muhteşem olmuş.Ellerine sağlık canım.Hayırlı cumalar.Sevgiler...

Aysel dedi ki...

Günaydin :))

Iskendere bayilirim... ellerine saglik...

Hayirli Cumalar...

Feyza Fidan dedi ki...

Senemcim gerçekten müthiş görünüyor, ellerine sağlık..
Çok öpüyorum..

tatesal dedi ki...

İskender kebap yemesi sevap....Olsda yesek...
Ellerine sağlık!!!!

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

bursanın meşhur yemeğidir iskender hele birde güzel yapan yerden yerseniz deymeyin keyfinize.hazırlar gibi olmuş.ellerine sağlık sevgiler.yarın yeğeninin doğum günü galiba allah uzun ömürler versin EGEMENE sevdikleriyle sağlıklı günler dilerim sevgiler.

edaca30 dedi ki...

Hİİİİİİİİİ NASIL GUZEL GORUNUYOR ELLERINE SAGLIK CANIM

Zehra Gürgen dedi ki...

Şimdi olsada yesek :)
Ellerine sağlık çok güzel yapmışsın.
sevgiler

defneylebirlikte dedi ki...

ufffffffffff muhteşemm.ellerine sağlık senemciğim.harikasın..

pelin'ce dedi ki...

Senemcim süpersin,muhteşem olmuş....Ellerine sağlık..

Sevgiler...

anneminkiziyim dedi ki...

Canim ellerine saglik cok güzel olmus iskende kebabin. Bende ekmegini ve etini severek yaparim, cocuklar ve esim cok sevioyor, harika oluyor, sevgiler...
canim benim hala blog kurtarilamadi.
simdilik diger sayfamdan yaziyorum
http://anneminkiziyim-maharetler.blogspot.com/
burdan bana ulsabilirsin.

saniyesultan dedi ki...

bende çok severim ellerine sağlık ...

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

Senemcigim nefis gorunuyor iskender kebap ellerine saglik canim bayilirim diyebilirimki yemekler arasinda en sevdigim.
bende hazir alip yaparim .
birde alttaki gib tirnak pidesiyle olunca tadina doyum olmaz:))

kucak dolusu SEVGİLER.

birdilimdus dedi ki...

Afiyetler olsun canım ve ellerine sağlık!!!

Sevgiler,
Evren

Esin (Huysuzbalık) dedi ki...

Ben döneri sadece iskender olarak yiyebiliyorum. Evde yapma fikri çok cazip.Kocam herhalde 2 porsiyon ister ben yaparsam. Ellerine sağlık. Sevgiler...

pembe tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis gözüküyor...
Mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle...

disal dedi ki...

canım harika görünüyor..gerçeğini aratmayacak güzellikte..

ellerine sağlık...

selin dedi ki...

hım...süper olmuş ellerine sağlık...

Kardeşim dedi ki...

mmm çok severiz.harika görünüyor.