5 Mayıs 2009 Salı

CILEKLI OMLET




Siz bu basliga aldanmayin, omletle uzaktan yakindan ilgisi yok:) üstelik gördügünüz gibi bu bir pasta ve cok nefis bir pasta. Ben ilk olarak adina baktigimda hic cilekli omlet olurmuymus demistim ama oluyormus:))). Siz de bu leziz pastanin tadna bakmak istiyorsaniz tarifimi hemen veriyorum.

Ben bu pastayi bir restaurantta ilk olarak denedim ve tarifini Dr Oetker'in bana daha önce hediye gelmis olan bir kitabindan aldim, kendime göre hafif degisiklik yaptim.

Ben bu pastayi bu haftaki PDCS Etkinligini yapan http://tarifdunyasi.com/ dan arkadasimiza yolluyorum.

Malzemeler:

4 yumurta sarisi

100 gr tozseker (yarim su bardagi)

1 paket vanilya

4 yumurta beyazi

100 gr un (bir su bardagindan bir parmak kadar daha az)

1 cay kasigi kabartma tozu

Ici icin:

250 ml taze krema

1 paket krema serlestirici

1 paket vanilya

250 gr cilek

üzerine serpmek icin pudra sekeri

ayrica tarifte olmayan ama benim ekledigim 1 paket vanilyali pasta ic dolgu kremasi

Yapilisi:

Yumurta sarilarini krem haline gelene, rengi acilana kadar cirpin. Cirpma sirasinda sekerin ücte ikisini vanilya ile birlikte ekleyin. Mayoneze yakin bir renk alana kadar cirpmaya devam edin. Ayri bir kapta yumurta aklarini iyice sertlesene kadar cirpin ve yine kalan sekeri cirpma esnasinda ekleyin. Yumurta aklarini yumurta sarilarina ekleyin, üzerine kabartma tozu ile karistirilip elenmis unu ekleyip tahta kasikla yavas hareketlerle karistirin. Firin tepsisine firin kagidi serip üzerine hamuru yayin ve 190-200 derecede isitilmis firinin orta katinda 10 dakika kadar pisirin. Pisince hemen seker serpilmis baska bir firin kagidinin üzerine kapatin. Pismis olan taraftaki kagidin üzerine firca yardimiyla soguk su sürün ve kagidi cekin. Hemen bir kase veya agzi genis su bardagi ile yuvarlaklar kesin ve ikiye katlayip bekletin.

Diger tarafta kremayi vanilya ve krema serlestirici ile cirpin. Pasta dolgu kremasini pakette yazildigi gibi hazirlayin. Vanilyali kremayi yuvarlaklarin üzerine sürüp cirpilmis kremayida bunun üzerine krema sıkma torbasiyla sıkın. Cilekleri yariya bölüp kremanin üzerine resimde görüldügü gibi yerlestirip, pudra sekeri de serperek dolapta bir kac saat beklettikten sonra servis yapin.




56 yorum:

birdilimdus dedi ki...

Nefis görünüyor canım ellerine sağlık. sunumu çok beğendim.

Sevgiler,
Evren

karamel mutfak dedi ki...

gerçektende omlet gibi olmuş ellerine salık. kocaman sevgiler.

müjde dedi ki...

Senemciğim ellerine sağlık.Nefis olmuş gerçekten.Sevgiler...

akasyakokusu dedi ki...

cANIM BENİM YAAA..NEFİS GÖRÜNÜYOR OMLETİN PARDON PASTAN..ÇİLEKLİ KIVRIM PASTA DİYECEĞİM BEN...DAHA GÜZEL UYDU GÖRÜNTÜYE..
ELİNE SAĞLIK SENEM'CİM..CANIM YALNIZ BEN SERTLEŞTİRİCİ KULLANMIYORUM ARADA JÖLE KULLANIYORUM..ACABA AYNISIMI.
ÖPÜYORUM CANIM SEVGİLER.

Adsız dedi ki...

Arkadaslar güzel yorumlariniz icin hepinize cok tesekkür ediyorum.
Nuray'cim,kremaya jöle hic denemedim ama oluyormu onu da bilemiyorum, cünki kremanin icine hic kullanmadim. Ayrica cilekli kivrim pasta ismi de yakisiyor bu pastaya:)) ...
Sevgiler öpüyorum.
Kizilciksurubu

Zehra Gürgen dedi ki...

bende çilekli omlet nasıl oluyor diye meraklanmıştım.Gerçekten harika oluyormuş!!

ellerine sağlık canım
sevgiler..

NarincE dedi ki...

Çok şık bu tatlı. Lezzeti de görünüşünden daha fazla sanırım.

Seda dedi ki...

Senemcim şahane görünüyor ellerine sağlık canım....

derya dedi ki...

Canımmm çok leziz bir tatlı ellerine sağlık kocaman sevgiler...

TARİFDUNYASİ dedi ki...

CANIM ELİNE SAĞLIK YİNE BEKLERİM SELAMUN ALEYKÜM

mahperi dedi ki...

Çok güzel görünüyorlar. Ellerine sağlık.

zerrin-misss dedi ki...

senemciğim, büyük bir merakla geldim. yumurta ve çilek hayır olsun diye :))

dünya güzeli bir pasta gördüm :) harika görünüyor. ellerine sağlık canım benim.

sıcacık sevgiler

Pelin dedi ki...

Çok değişik ve lezzetli görünüyor. Bence pandispanyası da yani omleti de çok güzel olmuş.
Sevgiler

birsence dedi ki...

waawww süper olmuş ellerine sağlık şekerim...

Betül KÖROĞLU dedi ki...

mm bencede nefis gözüküyor ellerine sağlık.

sevgiler

pembe tatlar dedi ki...

İlk başta bende tufaya düştüm ama okuyunca:))
Çilekli olan herşeyi çok severim ellerine sağlık....

sevgi dedi ki...

Senemciğim bu harika bir şeye benziyor.Allah varya ismini görünce ilk başta bakmak istemedim sonra minik resimdeki halini görünce bir bakayım nasıl bir şeymiş dedim.Evett harika bir şeye benziyorr.Sanırım denemeliyim.Ellerine sağlık canım .

Tuğba dedi ki...

Nefis görünüyor.Yerken nasıl yesek acaba??:))ellerine sağlık

kizilciksurubu dedi ki...

Cok tesekkür ediyorum hepinize. güzwl yorumlariniz icin.
Tugbacim biz catal bicak kullanarak yedik, sade catalla da yenilebiliyor:))

Anne ve kızları dedi ki...

Ya nefis bir görüntüsü var,canım çekti!Ellerine sağlık,süper olmuş!

CANDAN TARİFLER dedi ki...

SABAH GELDİM RESMİNE BAKTIM AMA YORUM YAZAMAMIŞTIM ŞİMDİ BU GÜZEL RESİME BİR KES DAHA BAKMA ŞANSIM OLDU ÖYLE LEZİZ GÖRÜNÜYORKİ VE ÖYLE GÜZEL SUNULMUŞKİ ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

defneylebirlikte dedi ki...

görüntü inanılmaz baştan çıkarıcı.tek kelime ile süper.ellerine sağlık canım.

şengülce dedi ki...

Ben diyet filan yapamıycam böyle nefis yiyeçekler
pastalar olduktan sonra bunuda yiyeyimde
öteki pazartesi başlarım diyete eline sağlık birtanem.

mutfaktaki zaman dedi ki...

inan bende ilk gordugumde hic cilekli omlet olurmuymus dedim:)))ve daldimm meraktan;))
ama gercekten cok guzel fikir cok lezzetli gorunuyor bu aralar kilolarda aldi basini gidiyor napsak:PP

mutfaktaki zaman dedi ki...

ellerine saglik arkadasimm kilolara girince unutuvermisim:))

Tijen dedi ki...

Senem'ciğim,
Dün akşam bir kaç yıl önce yediğim bir çilekli pastanın fotoğrafına baktım, bir yutkundum ki. Şimdi de senin fotoğraflar. Baştan çıkacağım bu gidişle ben...

İnci Yemek dedi ki...

çok muhteşem bir pasta adı hiç ykışmamış bir de insanları şaşırtıyor omletli deyince bakıyorum resme omlete benzemiyor:)ellerine sağlık canım bol bir zamanda mutlaka denenesi bir tarif.
sevgi ile kal..

Acemi Şef dedi ki...

Çok değişikmiş gerçekten. Ben ilk etapta tavada pişiriyorsun sandım. Nefis bir görüntü bu. Kendimi zor tutuyorum yoksa neler neler yapıp alacağım kiloları yine :(

muko dedi ki...

bu ne ya diyerek merakımdan geldim baktım gördümki harika bir pasta eline sağlık cnaım çok nefis görünüyor.
sevgilerimle....

TAZENANE dedi ki...

Canım ne kadar güzel görünüyor.
Çilek misler gibi.
Sevgiler.

disal dedi ki...

gerçekten ismine aldandım...

harika görünüyor..ellerine sağlık....

nefis bir tarif...

Lezzet Gemisi dedi ki...

gerçekten de ismi yanıltıyor ilk bakışta. harika görünüyor canım. ellerine sağlık. birini kaptım gidiyorum. selamlar, sevgiler....

NzlGl dedi ki...

Baştan çıkarıcı ! bir pasta olmuş:) sevgili senem
ellerine sağlık canım
öpüldünüz
sevgiler

Feyza Fidan dedi ki...

Senemcim muhteşemmmmmmmmm olmuş :) Valla bayıldım harika bir tarif, harika bir görüntü..Ellerine sağlık..
Çok öptüm seni..

peynir hösmelimi dedi ki...

Harika bir pasta canim.
Ellerine saglik.
Ben cok begendim vallahi.
Sevgilerle.

Naile dedi ki...

Yumurta kokusu olmuyor mu senem? Ama görüntü muhteşem, ye beni diyor :)

Baharcicegi dedi ki...

burdaki firinlarda,da satiliyor senin cilek omletler haziri aratmamis harika olmus canim ellerine saglik

yeşim dedi ki...

aldanırım aldanırım ben çilek yazan herşeye heryere gözüm kapalı gelirimm hele bu pastaya gelinmezmiiii


ellerine sağlık
sevgilerrr

Adsız dedi ki...

OMLET DEYINCE BI BAKIM DEDIM AMA YOK YOK KARAR VERDIM BU PASTA HATTA MIS GIBI AKITMA VEYA BASKA BISEY :)))

ELLERINE SAGLIK CANIM
KESIN DENIYCEM
SUPERSIN

www.yenitadlar.blogcu.com

şengül dedi ki...

harika olmuş senem ellerine sağlık çok beğendim ve mutlka deneyeceğim

Melek* dedi ki...

GERÇEKDEN GÜZEL GÖZÜKÜYOR FARKLI BİŞEY ELLERİNE SAĞLIK

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Senemcim ne hoş, ne iştah açıcı bir görüntü bu böyle:).
Çileğe bayılıyorum, mevsiminde bol bol değerlendirmek lazım.
Ellerine kollarına sağlık canım:).
Sevgiler...
aslı

sevil dedi ki...

hahahay valla çok şekersin canım ya bende dedim başlıgı okuyunca aa ne omleti öyle nasıl birsey o dedim meger pasta imiş ilahi seni sen çok yaşa emi ellerine saglık balım harikasın sen
42. ev sahibemize olan desteginden dolayıda ayrıca tşk ederim
sevgiler

hdidem95 dedi ki...

hiç denememiştim ama nefiss bişey olmuşşşşş senemcim muhteşem bayıldım ve illaki deneyeceğim ellerine sağlık canım sevgiler

Hanife dedi ki...

Tek kelimeyle muhtesem bir goruntu Senem

ilker'in mutfağı dedi ki...

SENEM'CİM HARİKA.MUTLAKA DENEMEK İSTİYORUM.ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER...

SOFRAM dedi ki...

Senem'ciğim harika bir görüntü, nefis olduğuna da eminim, ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle...

Hatice dedi ki...

Senemciğim ben de ilk okuduğumda çilekli omlette mi oluyormuş dedim:)
harika bir pasta olmuş, ellerine sağlık canım, güzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiler...

OZAY dedi ki...

CANIM ELLERINE SAGLIK.ANNELER GUNUNU CANDAN KUTLUYOR .GUZEL YORUMUNA CANDAN TESEKKUR EDERIM CANIM.SEVGILER..

Sema dedi ki...

canım harika bir sevgilerimle...

Sema dedi ki...

canım harika bir mama olmuş hemen deneyeceğim ellerine sağlık sevgilerle...

defneylebirlikte dedi ki...

canım anneler günün kutlu olsun.sıcacık sevgilerrrrrr.

anneminkiziyim dedi ki...

Selam Senemcigim ellerine saglik harika bir omlet mis:))
Canim anneler günün kutlu olsun sevgiler....

hanife dedi ki...

arkadaşım anneler günün kutlu olsun

yildiz dedi ki...

Nice mutlu ve güzel anneler gününü cocuklarinla beraber gecirmen dilegiyle,sevgiler...

DUSBAHCESI dedi ki...

Cok hos bir goruntusu var:) Ellerine saglik. Hollandadan sevgiler.