29 Ağustos 2009 Cumartesi

TÜRK LOKUMU (IFTAR BEREKETI ETKINLIGI 3)

Ramazanda iftara yakisir güzel bir sütlü tatliyla tariflerime yeniden basliyorum. Bu arada tüm müslümanlara hayirli ve bereketli ramazanlar diliyorum.
Tarifimi http://mutfaknotlari.blogspot.com/ arkadasimizin blogundan almistim, tavsiye ederim. Bu tatliyi http://birdemliksohbet.blogspot.com/ dan Sevil arkadasima Iftar Bereketi Etkinligi 3 icin gönderiyorum.

Malzemeler:
3 su bardagi süt
3 su bardagi su
1,5 su bardagi un
1,5 su bardagi seker
5 yemek kasigi kakao(süt miktarı istenirse 2bardak süt-4bardak su olarakta eklenebilir)
arasina: kremsanti
tabani icin: bolca hindistan cevizi
arasi icin ceviz, findik, fistik, damla cikolata, meyve parcalari (ben damla cikolata kullandim)

Yapilisi:
Muhallebi malzemesini bir tencerede karistirip ocakta kaynamaya alin. Muhallebiyi devamli karistirarak kaynatin. Muhallebiyi dökeceginiz tepsinin tabanini hindistan cevizi ile kaplayin. Muhallebiyi yavas yavas heryerine döküp kasikla düzeltin. Buzdolabina alip sogumaya bırakin. Soguyan muhallebinin üzerine kremsantiyi hazırlayip yayin. Üzerine istenilen malzeme eklenip tekrar dolaba koyun. Hemen enine seritler kesip bicakla yavasca rulo sarin ve soguk olarak servis yapin.
Tarifin orijinali: http://mutfaknotlari.blogspot.com/2008/12/trk-lokumu-delight.html


Afiyet Olsun!
Arkadasimiza bu güzel tarifi icin tesekkür ediyorum.

24 yorum:

Mutfak Havlusu dedi ki...

bu halde nefisliği dahada ön plana çıkıyor benim için:)
ellerine sağlık.

lalelimutfaklar dedi ki...

ellerine saglik cok guzel gorunuyor.

hdidem95 dedi ki...

ÇOK SEVİYORUM NEFİS BİR TADI VAR ELLERİNE SAĞLIK SENEMCİM HAYIRLI RAMAZANLAR SEVGİLER

müjde dedi ki...

Çok leziz görünüyor.Ellerine sağlık canım.Sevgiler...

yeşim dedi ki...

nefissss görüntü tadını da merak ediyorumm

ellerine sağlık
sevgiler

defneylebirlikte dedi ki...

benimkiler bayıldı b tarife.en kısa zamanda denemeliyim.ellerine sağlık canım...

meleginmarifetleri dedi ki...

Mmmm harika görünüyor vallahi ellerine sağlık iftar sonrası böyle hafif tatlılar iyi gidiyor doğrusu.
Sevgiler.

derya dedi ki...

Canımmmmm ellerine sağlık sen beni
geçtin bende yaptım daha yayınlama
dım kocaman öpüyorum...

Sevgi Küçük dedi ki...

ellerine sağlık hem senin hem arkadaşının! çok güzel olmuşlar. :)

pembe tatlar dedi ki...

Görüntüsüne vuruldum resmen:))
Ellerine sağlık canım mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle...

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

CANIM MRB İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİME KATILDIGIN VE VERDİĞİN DESTEK İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM TARİFİN ŞUAN YAYINDA TEKRAR KATILIMINI BEKLERİM .DİGER ARKADAŞLARININDA KATILIMI OLMASI AÇISINDAN İFTAR BEREKETİNİN BENİM SİTEMDE OLDUGUNU (YANİ LİNK OLARAK http://birdemliksohbet.blogspot.com )TARİFİNİZDE BELİRTİRSENİZ SEVİNİRİM . (BELİRTEN ARKADAŞLARA AYRICA TEŞEKKÜR EDERİM). SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL
BU MSJ OTOMATİK OLARAK GÖNDERİLMEKTEDİR..

Zehra Gürgen dedi ki...

Çok güzel görünüyor.İki renk ve rulo olması çok cazip kılmış bence bu tatlıyı.Ellerinize sağlık

Kevser dedi ki...

Selam,
aman Allahim, bol cikolata ve icinde krema ve hindistan cevizi, gercekten kulaga cok hos geliyor bu malzemeler, ellerine saglik diyorum.

Icinde en sevdigim katki malzemeleri oldugu icin bende en kisa zamanda denemek isterim, ama acikcasi onu sabirli bir sekilde sarmaktan korkmuyor degilim yani.

Selamlar ve kocaman öptüm.

pelince dedi ki...

Senemcim nefis bir görüntüsü var,ellerine sağlık...

sevgiler..

ARZUMCUM dedi ki...

çok sevdiğim bir lezzet.hem hafif,hem şık,hemde nefis.ellerine sağlık canım.

NarincE dedi ki...

Tekrar tarifler görmek güzel. Ellerine sağlık sevgili Senem. Hayırlı Ramazanlar dilerim.

IŞIL dedi ki...

çok şık olmuş

Ateş Böceği dedi ki...

BİR MİLYON KALEM...

Merhaba ,bizler 1MK yazarları olarak editörlerimiz A.Şebnem Soysal ve Erkan Bal yönetiminde Bir Milyon Kalem İsimli bir kampanya başlatmış bulunmaktayız..

Ve sizlerdende yardımlarınızı beklemekteyiz .Kalem Kutusu,Silgi ,kalem ,kalem traş vb. araç gereçleri çocuklarımız için toplamaktayız.Yapacağınız her bir yardım ve bloğunuza koyacağınız bir link ile belki bir çocuğun dünyasını değiştirmiş olacaksınız.Lütfen yardımlarınızı bekliyoruz detaylı bilgi almak isteyenler aşağıda ki linke tıklaya bilir ..

http://www.birmilyonkalem.com/?p=17439



Unutmamalıyız ki ufacık bir kalem kutusu bir çocuğun gülen gözlerine dönüşe bilir ..Ne kadar çok insana kampanya hakkında bilgi verirsek o kadar iyi olur..

brcuuuuuuu@hotmail.com

Maileme cevap vermenizi bekliyorum...

sevgilerimle,

BURCU AYDOĞAN...

TAZE NANE dedi ki...

Ne kadar güzel bir tatlı böyle.
Çok güzel.
Sevgiler.

sevimin sayfasi dedi ki...

nefis olmus nefis
ellerine saglik canim
sevgiler...

sarı mutfak-hande dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor senemcim

Tijen dedi ki...

Ne güzel görünüyor Sanem! Ellerine sağlık.

Hadiye dedi ki...

Merhaba Senem,

Bu günlerde lokumlara takmış vaziyetteyim.Görüntü çok güzel. Mutlaka Deneyeceğim.Tarifini aldım. Ellerine sağlık.

Sevgiler*

Adsız dedi ki...

bu tatlıyı yaptı hafif değil ağır oldu.eşimde ağır buldu kakao ve kremşanti ağır yaptı 1 taneden fazla yiyemedik