23 Nisan 2009 Perşembe

TAVUKLU KREMALI FETTUCCINE

Daha önceki yazimda bahsettigim makarnali tarifler kitabindan denedigim ikinci tarifim. Bunu da sizlerle paylasmak istiyorum. Sosu makarnaya karistirdigim icin fotografta pek iyi görünmüyor olabilir ama lezzeti cok harika...

Malzemeler:
1 yemek kasigi zeytinyagi
2 yemek kasigi tereyagi
1 dis sarmisak (ince kiyilmis)
4 dilim tavuk gögüs eti
tuz, karabiber
1 adet kurusogan (ince kiyilmis olacak)
1 adet tavuk bulyon
125 ml su
300 gr duble krema yoksa normal taze krema
175 ml süt
6 adet taze soganin saplari
50 gr rende parmesan
bir paket fettuccine makarnasi
üzerine serpmek icin kücük kiyilmis maydanoz
YAPILISI:
Zeytinyagi ve tereyagini sarmisakla birlikte orta isidaki ocakta büyükce bir tavada isitin. Sarmisak acik kahverengi olunca yikanip suyu süzülmüs etleri ilave edin ve 4-5 dakika etlerin pembe suyu kesilene kadar pisirin. Tuz ve karabiber serptikten sonra ocaktan alin. Etleri cikardiktan sonra tavayi tekrar ocaga alin ve yagi isitin. Ince kiyilmi kurusogani ekleyin ve kisik ateste 4-5 dakika kavurun. Bulyonu suyun icinde eritip tavaya ekleyin, 10 dakika kadar kaynatin. Kremayi, sütü, kücük dogranmis taze sogani ve parmesan peynirini ekleyip karistirin ve hepsi birlikte iyice isinana ve kivami hafif koyulasincaya kadar biraz kaynatin. Karabiber serpin.
Büyük bir tencerede hafif tuzlanmis kaynamis suda makarnalar al dente pisirin. Suyunu süzün ve firinda isitilmis bir kaba alin. Tavuklari verev seklinde kücük dilimlere kesip, makarnanin üstüne dizin. Sosu da en üste döküp, ince kiyilmis maydanozlari da onun üzerine serpip servis yapin.
AFIYET OLSUN!

19 yorum:

CANDAN TARİFLER dedi ki...

BENCE RESİMDEDE ÇOK İŞTAH AÇICI GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK FARKLI LEZZETLER DENEMEYİ BENDE ÇOK SEVİYORUM..
SEVGİLERLE..

pelin'ce dedi ki...

Parmesanın girdiği her şey şahane oluyor,nefis bir tarif..Makarna sevilmez mi zaten,ellerine sağlık....

İyi hafta sonları..

Tijen dedi ki...

Bu tarifleri Mehtap'ın öğrencileri görmesin yoksa biz diyet yaparken reva mı bu derler kesin!

sevgi dedi ki...

Ellerine sağlık canım .Tadını merak ettim.İç malzemesi oldukca doygun eminim tadıda güzeldir.Birde wowzioyu nasıl yükledin.Bu konuda bana yardımcı olursan çok sevineceğim.
sevgilerle

NzlGl dedi ki...

Canım Arkadaşım
Vallahi bloglarda bir diyettir gidiyor:)))
Sizin böyle harika yemeklerinizi gördükçe benimde içim gidiyor:))))
Elleriniz dert görmesin. Amaaaan yiyende ölmüş yemiyende değilmi:)))))
Afiyetler olsun
sevgilerimle öptüm

sevgi dedi ki...

Canım çok teşekkürederim.Dediği yere email gönderdim ama cevap alamayınca merak ettim onun için sordum.Ne yapalım sağlık olsun :)

mutfaktaki zaman dedi ki...

ellerine saglik canim eminim tadida cok guzeldir parmesanli hersey gercektende cok guzel oluyor
iyihaftasonlari canim

NarincE dedi ki...

Bizim evde kimse tavuğun göğüs etini sevmiyor. Bir tek şişe dizip pişirdiğimde yiyorlar. Ama makarnaya bayılırlar. Belki bu yemek göğüs etlerini değerlendirmem için başka bir fırsat olabilir.
Mutlu bir hafta sonu geçirmeni dilerim sevgili Senem. sağlıcakla...

defneylebirlikte dedi ki...

SÜPER BİR LEZZET OLDUĞUNA EMİNİM CANIM.ELLERİNE SAĞLIK...

peynir hösmelimi dedi ki...

Ellerine saglik canim.
Harika.
Sevgilerle.

yesildomates dedi ki...

canım gerçekten çok lezzetli görünüyo..
ellerine sağlık..
öpüyorum..
iyi hafta sonları...

ahsapboyaci dedi ki...

güzel yorumun için teşekkür edrim canım ellerine sağlık arkadaşım sevgilerimle iyi haftasonları

Zehra Gürgen dedi ki...

Diyete girmişken olmuyor, heleki makarnada yiyemiyorken...bence çok güzel görünüyor.
Ellerine sağlık canım
sevgiler

yeşim (yetur) dedi ki...

harika görünüyor canım eline yüreğine sağlık.benim içinde 1 tabak yiyin wallahi içim gitti...
çok öptüm sevgiler...

tarifsiz tarifler - ipek dedi ki...

Valla bu görüntüsü de iştah açıcı. Lezzetini tahmin edemiyorum. Ellerine sağlık.

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Bayıldım çok iştah açıcı görünüyor ellerine sağlık canım....
Sevgile...

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

Cok nefis gorunuyor
degisik bir lezzet ellerine saglik canim.
kucak dolusu SEVGİLER.

elma şekeri dedi ki...

Ellerinize saglik ben makarnaya bayilanlardanim bu sekil sunumla eminim tadi muhesemdir........

Sevgilerimle...

Pelin dedi ki...

Nefis nefis nefissss Tam sevdiğim gibi bol kremalı. Ellerine sağlık
Sevgiler