19 Nisan 2009 Pazar

SARMISAKLI SPAGETTI



Gecen ay esim bana iki adet birisi Italyan mutfagina ait makarnali tarifler, digeri ise tavuklu yemeklerin oldugu iki yemek kitabi almisti. Ben de gecenlerde makarna olandan iki tarif denedim. Birisi simdi tarifini verecegim sarmisakli spagetti, digerini de ileriki günlerde sizlerle paylasacagim tavuklu fetuccine.. Yemeklerin her ikisinden de memnun kaldigimi söyleyebilirim. Bu makarna sarmisak sevdigim icin benim hosuma gitti, eger siz de seviyorsaniz kolay ve lezzetli tarif sizlere...
Malzemeler:
1 paket spagetti (cubuk makarna)
125 ml zeytinyagi (ben yarim cay bardagindan biraz daha cok kullandim ve hakiki zeytinyagi olmasi gerekiyor)
3 dis sarmisak (ince kiyilmis olacak
)tuz, karabiber (taze cekilmis tercihen)
3 yemek kasigi maydanoz

Yapilisi:
Büyük bir tencerede hafif tuz attiginiz suyu kaynatin. Makarnayi atip aldente (isirildiginda hafif dise yapisan kivamda) pisirin.
Diger tarafta zeytinyagini bir tavda isitin ve ince kiyilmis sarmisaklari yarim cay kasigi tuzla birlikte kisik ateste 3-4 dakika, sarmisaklar acik kahverengi renginde olana kadar kavurup tavayi ocaktan alin.
Pisen makarnayi süzün ve tekrar tencereye alin. Sarmisakli zeytinyagini katip iyice karistirin ve istediginiz kadar tuz ve taze cekilmis karabiberle tatlandirin. Daha sonra maydanozlari da ekleyip servis yapin.
AFIYET OLSUN!

34 yorum:

derya dedi ki...

Senemcim ellerine sağlık canım sarmısağı çok seve
rim eminim çok lezizdir.Mutlu haftalar kocaman sev
giler...

NarincE dedi ki...

Kızılcığın etkisi kanıtlandı.

http://www.ntvmsnbc.com/id/24949844/

Ya benim üzerimdeki etkileri?

defneylebirlikte dedi ki...

CANIM DESTEĞİN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.SORUN SAYAÇTAYMIŞ.KALDIRDIM VE ARTIK BİR SORUN GÖRÜNMÜYOR.ARTIK EVİMDEYİM.HERŞEY İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.

hanife dedi ki...

eline sağlık nefis olmuş

*Mutfaktaki Deli* dedi ki...

süper bir görüntü ellerine sağlık:)

müjde dedi ki...

Senemciğim ellerine sağlık.Nefis görünüyor.İlk fırsatta deneyeceğim.Sevgiler...

defneylebirlikte dedi ki...

spagettin harika.ben de çok severim.ellerine sağlık canım...

Aysel dedi ki...

spagetti süper görünüyor sarimsaga bayiliriz

ellerine saglik canim

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

Makarna olsun nasıl olursa olsun hiç hayır diyemem ama sarımsaklı sosla harika bir lezzet olduğundan eminim bende herşeye sarımsak katıyorum çok sevdiğim için ellerine sağlık canım sevgiler

CANDAN TARİFLER dedi ki...

MAKARNAYIDA SARIMSAĞIN LEZZETİNİ ÇOK SEVİYORUM MUTLAKA DENİYECEĞİM ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM...

pelin'ce dedi ki...

Senem bunu ben de yaparım ,oldukça da çok severim..Diğer tarifi bekliyorum merakla :)
Ellerine sağlık...

Sevgiler..

tatesal dedi ki...

Sarmısaklı herşeyi çok severim.Hele spagetti harika görünüyor...

NzlGl dedi ki...

Sevgili senem
Haftada en az iki gün bu makarnayı yiyiyoruz:) ama kızımın elinden:) makarnaları çok güzel yapıyor. Sarmısaklı olanı harika
Sizinde elinize sağlık
iyi haftalar diliyorum
sevgilerimle

Tijen dedi ki...

Benim de makarna yapasım var Senem ama bugünlerde yemesem daha iyi. Görünce de canı çekiyor insanın, ne çelişki ama!

mutfaktaki zaman dedi ki...

makarnaya ve sarimsakli herseye bayilirim ellerine saglik canim sevgiler

ELBİSTANLI dedi ki...

Hep beraber okumuş olduğumuz Kuran-ı kerim hatimleri, Yasin-i şerifler ve Salavatların hatim duası yapılacaktır.Bu akşam senide bir FATİHA ile amin demeye bu sevaba katılmaya bekliyorum canım.hayırlı haftalar diliyorum sevgiler.

disal dedi ki...

spagettiye bayılırım....ama çocukluğumdan beri hiç sarımsak yemediğim için nefis bir lezzeti kaçırıyorum galiba...

ellerine sağlık..görüntüsü nefis...

hdidem95 dedi ki...

canım bayılırım makarnaya nasıl olursa olsun çiğ bile yerim:))) ellerine sağlık nefis olmuştur eminim öptüm sevgiler

Zehra Gürgen dedi ki...

Sarımsağa bayılırım.Eminim harika olmuştur.
ellerine sağlık
sevgiler

tarifsiz tarifler - ipek dedi ki...

Sevgili Senem,
Makarna zaten vazgeçilmezim,, sarmısak eminim çok yakışmıştır. Ellerine sağlık.

Anne ve kızları dedi ki...

Makarnanın kötü olanına hiç rastlamadım zaten.Çok severim!!!Bu tarifi de mutlaka deneyeceğim,ellerine sağlık!Olsa da yesek:)

yildiz dedi ki...

Sarimsagi bütün makarna soslarinda kullanirim,
harika bir tat oluyor gercektende.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

spagetti süper, simit harika, ellerine sağlık, sevgilerimle arkadaşım

nurdanın mutfağı

Adsız dedi ki...

ellerine saglik canim
spagetti harika omus

kitaptan tariflere devam:)))

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

makarnayada hiç hayır diyemem :)
ellerine sağlık canım

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

Senem cigim gercekten nefis gorunuyor, ellerine saglik canim mutlaka tarifini deneyecegim.
Kucak dolusu sevgiler.

Zeynep dedi ki...

bayılırım bu lezzete:)
ellerine sağlık canım.
nefisss görünüyor
öptümmmm

peynir hösmelimi dedi ki...

canim ellerine saglik.
Bayilirim makarnaya.
Sevgilerle.

Damak Tadı dedi ki...

Bende sarımsağı çok yakıştırırım makarnaya..Ellerine sağlık canım..S
evgilerle..

anneminkiziyim dedi ki...

Canim ellerine saglik, ne degisik olmus sarmisakli spagettin. Esinde ne güzel düsünmüs sana yemek kitabi almakla. sevgiler....

neseersoy dedi ki...

hımmm enfes olduüuna eminim , ellerine sağlık.
sevgilerimle

TAZE NANE dedi ki...

GERÇEK DOSTLARIN KALPLERİ ARASINDA GÖZLE GÖRÜLMEYEN İPLER OLURMUŞ,
İNSANLAR UZAKLAŞTIKÇA İPLER GERİLİR AMA ASLA KOPMAZMIŞ...

Lezzet Gemisi dedi ki...

DEĞİŞİK MAKARNA TARİFLERİNE İLGİM VARDIR. ELLERİNE SAĞLIK TOPRAĞIM. NEFİS OLMUŞ. SEVGİLER...

Yaren dedi ki...

Yeterki makarna olsun Senemcim her sos kabulümdür,hele sen yapmissan.Ellerine saglik kizilcigim harika görünyor.Ayrica sadece bendemi oluyor merak ettim.sayfanda her yazisimda cok takiliyorum,zorlaniyorum,neden acaba??Sevgiyle kal Senemcim:)