12 Nisan 2009 Pazar

DONUTS

Donut, en cok yapmayi istedigim cöreklerden bir tanesiydi benim icin. Cünki hazir alip yediklerimiz benim oglusun cok hosuna gittiginden kendim de evde mutlaka yapmam gerektigini düsündügüm icin tarifleri arastirdim ve http://birdilimdus.blogspot.com/ dan sevgili arkadasim Evren'cigimin tarifini denemeye karar verdim. Iyiki de denemisim, cok nefis oldular ve hazirlarindan pek farklari olmadi dogrusu.. Evren frambuaz soslu yapmis ama ben cikolatali olarak degisiklik yaptim.
Bu güzel tarifi bu haftaki Porselen Demlik Cay Saati Etkinliginin ev sahibesi olan http://missgibi.blogcu.com/ arkadasima gönderiyorum.

Malzemeler:
5 su bardagi un
2/3 paket instant maya
2 yumurta
1/2 cay bardagi süt
1/2 cay bardagi sivi yag
1 cay bardagi ilik su
7 corba kasigi pudra sekeri
1 tutam tuz
Üzeri İcin:
1paket bitter cikolata
iki kasik süt veya taze krema (benmari usulü eritilecek)
Yapilisi:

Tüm malzemeler karistirilarak kulak memesi kivaminda bir hamur elde edilir. Hamur ufak bezelere bölünür, üzeri kapatilarak 1 saat dinlendirilir. Sonrasinda bu bezeler hafif bastirilarak ortasına delikler acilir. Cok kizgin olmayan yagda kizartilir. Benmari usulü eritilmis cikolataya batirilir ve üzerine istege göre benim yaptigim gibi kücük sekerler veya kirinti cikolata serpilip sogumaya birakilir.
Not: Daha önce yazimda belirtmeyi unutmusum. Hamurunu yogururken bir kac damla limon aromasi da damlatmistim, yazima eklemekte fayda oldugunu düsündüm. Limon aromasi donutlara hos bir koku veriyor..

37 yorum:

Papatya Prenses dedi ki...

Çok leziz görünüyor canım,ellerine sağlık:)

CANDAN TARİFLER dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAĞLIK BENİMDE DENEMYİ ÇOK İSTEDİĞİM LEZZETLERDEN BİRİ ...

Aysel dedi ki...

selamlar :))

cikolata donus hmmmmmmmm bayiliriz

ellerine ve yüregine saglik...

afiyet olsun

defneylebirlikte dedi ki...

hiç yapmadım bu donatsı ama nefis görünüyor.bir gün mutlaka denemeliyim.eline sağlık canım...

derya dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık harika olmuş kocaman öptüm...

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

Senemcim hiç denemedim ama çok lezzetli olduğundan eminim sevgiler hayırlı haftalar canım

DİDEM dedi ki...

ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR SUNUMDA ÇOK ŞIK ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

hanife dedi ki...

çok güzel görünüyor çokta güzel fotoğraflamışın eline sağlık

birdutmasali dedi ki...

ellerine sağlık canım..
yemesemde mutlaka yaparım konuklarıma..
afiyetler olsun.. SEVGİLER.

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık arkadaşım,ne zamandır bende denemek istiyordum,kışkırttın beni:)sevgiler....

Zehra Gürgen dedi ki...

Donut yapmadım hiç, aslında yemedimde, ama çok merak ediyorum.

Çok güzel görünüyor bunlarda, ellerine sağlık.

sevgiler

Özlem dedi ki...

Selam,
Benim de oğluş bayılır donut'a...e madem aynısı oldu diyorsun, o zaman ben de deniyeyim.
Ellerine sağlık, çok güzel görünüyorlar,
sevgilerimle,

Özlem,

http://ozlemingunlugu.blogspot.com

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

ellerine sağlık çeok nefis olmuşlardır oğlundan nasıl yemiştir bu güzel lezzetleri.anne eli değmiş gibi:)
sevgiler

karamel mutfak dedi ki...

offf rofouk pofuduk nede güzel olmuşlar ellerine salık canım...kocaman öpücükler.

OZAY dedi ki...

Ellerıne saglık canım.Cok guzel gorunuyorlar.Guzel bır hafta dılıyorum.Sevgıler..

tatesal dedi ki...

Mükemmel olmuş canım,oğluşun bol bol yemiştir...

disal dedi ki...

canım harika görünüyor..bende yapmayı çok istiyorum....

ellerine sağlık...

pelin'ce dedi ki...

Enfes olmuş,sosu muhteşem,ellerine sağlık..

Sevgiler.

Feyza Fidan dedi ki...

Ellerine sağlık Senemcim, gerçekten hazırlarını aratmayan harika görüntüleri var.Tadlarıda muhteşemdir kesinlikle...Öpüyorum çok..

NzlGl dedi ki...

elinize sağlık görüntü çok güzel

sevgilerimle, iyi haftalar diliyorum

Anne ve kızları dedi ki...

Ellerine sağlık canım,bayılırım donuta!Mmm,olsa da yesek valla!

sarımutfak dedi ki...

ayyy bayılırım sende çok güzel yapmışsın cnm ellerin dert görmesin
sevgiler
mutlu haftalar

birdilimdus dedi ki...

Çoookk seviliyor bizime vde hem de çoookkkk!!Ellerine sağlık canım. Nefislerr!!

Sevgiler,
Evren

Seda dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor diyet bitsin hemen deneyeceğim :)))))

Lezzet Gemisi dedi ki...

aynı hazırlar gibi olmuş. nefisss.... birini ben kaptım :)) ellerine sağlık canım. iyi haftalar, sevgiler....

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Benimde deneyeceklerim arasında donut sırasını bekliyor:) muhteşem görünüyor ellerine sağlık canım..kocaman sevgiler

ahsapboyaci dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım gerçekten çok güzel görünüyor
hayırlı akşamlar
sevgiler...

yeşim dedi ki...

çok güzelllllllllllll

ellerine sğlık
sevgiler

Tijen dedi ki...

Donat bana hep anneannemin "çay lokması"nı hatırlatır ve tabii anneannemi.

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık çok güzel olmuş, evde yapılan her zaman çok daha lezzetli,afiyetler olsun, sevgili Evren'e de tarif için çok teşekkürler, sevgilerimle...

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Harika görünüyor.İlk fırsatta ben de deneyeceğim.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım arkadaşım harika olmuş ellerine sağlık, nefis görünüyor, ben de çok severim. sevgiler

nurdanın mutfağı

yildiz dedi ki...

Harikaa,nefissss..Yiyenlere afiyet olsun.
Sevgiyle ve dostca kal.

Adsız dedi ki...

ellerine saglik arkadasim
cok severim ama evde yapmayi hic denemedim
artik senin tarifini denerim insallah

öpüy cok

www.yenitadlar.blogcu.com

TAZE NANE dedi ki...

ÖYLE GÜZEL GÖRÜNÜYORKİ
ELLERİNE SAĞLIK
SEVGİLER CANIM

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Ellerine sağlık Senemciğim... Sevilmez mi böylesi bir lezzet...

Kocaman sıcacık sevgiler...

Tülin dedi ki...

Maalesef bu malzemelere göre verilen su miktari az geldi ve benim hamurum sert oldu ve ben buna ragmen biraz su ilave edip hamuru kurtarmaya ugrastim ve sonucu cok merak ettigim icin yapmaktan vazgecmedim. Bir saat dinlendirdikten sonra tarifte yazildigi gibi ufak bezeleri ortasina delik acarak kizartim fakat hic bildigimiz donuts'a benzemedi, yiyemedik.:-(
Büyük bir hevesle baslayan donuts maceram hüsranla bitti.