29 Nisan 2009 Çarşamba

CILEKLI PASTA II



Son günlerde cileklerin cikmasini firsat bilip bir cok cilekli tarifler uygulamaya basladim. Bunlardan bir tanesi de bu yaptigim pasta.. Büyük oglum Serhan hazirlarini cok sevdigi icin ayni pastayi evde yapmaya karar verdim ve bu pastanin icinde neler olabilir diye düsündüm, buldum ve hemen hemen ayni tatta bir pasta yaptim:) Cok hafif ve lezzetli bir pasta, denemenizi tavsiye ediyorum.

Malzemeler:
pandispanyasi icin;

3 adet yumurta

3 yemek kasigi sicak su

1 cay bardagi tozseker

40 gr nisasta

80 gr un

yarim paket kabartma tozu

1 paket vanilya


Arasi icin:

1 paket vanilyali dolgu kremasi

250 ml taze krema

Üzeri icin:

yarim kg cilek

1 paket kirmizi tart jölesi

badem file

Yapilisi:

Yumurtalari aklarini sarilarindan dikkatlice ayirin. Yumurta aklarini iyice sertlesene kadar mikserle cirpin. Sarilarini 3 yemek kasigi sicak su ve vanilya ile cirpmaya baslayin, daha sonra sekeri de katip rengi iyice acilana kadar bes dakika cirpin. Un, nisasta ve kabartma tozunu yumurta sarilarina latip karistirin, bu karisimin icine yumurta aklarini da tahta kasikla yavas yavas, yumurta aklari sönmeden karistirin. Kelepce bir kek kalibinin dibini yaglayin ya da kalibin tabani büyüklügünde kesilmis yagli kagit serip, kenarlarini unlayin, kek hamurunu bosaltin. Firininizi 180-190 derecede isitin ve 25 dakika kadar pisirin.
Keki firindan alip sogutun. Soguyan keki ortadan enlemesine ikiye kesin. Pasta dolgu kremasini pakete göre hazirlayin, kremayi da sertlesene kadar cirpin. Bunlari birbirine karistirin. Ikiye kestiginiz pandispanyanizin her iki katini da sekerli suyla hafif islatin. Kremanin 2/3 ünü kekin alt katina sürün, diger kati da üzerine kapatin. Kalan kremayi da kekin üzerine ve yanlarina sürün. Cilekleri yikayip ikiye bölerek kekin üzerine dizin. Tart jölesini de pakete göre hazirlayip cileklerin üzerine kasikla dökün. File bademleri teflon tavada cok hafif kavurun. Bunlari da pastanin yan tarflarina yapistirin, daha sonra buzdolabinda en az 4-5 saat bekletip servis yapin.


Not: Bu verdigim pandispanyanin malzemeleri 22-24 cm'lik kelepceli kaliplar icin yeterli oluyor!!

AFIYET OLSUN!

Bu tarifi de http://yemekelisleri.blogcu.com/ a PDCS Etkinligi icin göndermek istiyorum..

50 yorum:

karamel mutfak dedi ki...

çilekler cazibesini kullanmış ellerine salık harika görünüyor.

derya dedi ki...

Canım maşallah pasta show süper ellerine sağlık bende yapmalıyım çilek bitmeden öptüm kocaman...

pelin'ce dedi ki...

Senemcim çilek çok sevdiğim için ,çilekli her türlü lezzete tamamen açığım :) Çok leziz gözüküyor.Ellerine sağlık...

Sevgiler..

dide dedi ki...

Pasta gerçekten nefis görünüyor. Çileği çok seven biri olarak bu pastayı yapmalıyım. Ellerine sağlık...

mutfaktaki zaman dedi ki...

canim harika gorunuyorr cilege bayilirim ellerine saglik
SEVGILER

NzlGl dedi ki...

Şimdi bir dilim yemek için neler ! vermezdim:)))
elinize sağlık canım
sevgilerimle

Acemi Şef dedi ki...

Senemciğim hazırları gibi demişsin ya, ne yapıp edip bu pastayı yapacağım ama frambuaz koyacağım çünkü çilek bitti burada artık. Gerçekten çok hafif ve leziz görünüyor. Eline sağlık, oğluna teşekkürler böylesi bir pasta istediği için.
Sevgiler,
Esra

pembe tatlar dedi ki...

Hımm bayılıyorum çileğe ve herşeye yakışıyorr...
Sunumun nefis olmuş canım ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

Bayildim ,ellerinize saglik . Hafta sonu deniycem,1 paket vanilyali dolgu kremasi ne ???
Siz hangi marka kullandiniz ?
almanyadan sevgilerle müberra

kizilciksurubu dedi ki...

Müberra hanim cok tesekkür ediyorum. Ben vanilyali dolgu kremasini buradaki bir süper marketin markasini kullandim ama siz dr. oetkerinkisini kullanabilirsiniz.
Vanille torten creme ismi sanirim. Sevgiler.

sevgi dedi ki...

Çok güzel görünüyor .Ellerine sağlık canımmm

İnci Yemek dedi ki...

çok nefis olmuş görüntü öyle söylüyor:)hazır gibi ellerinize sağlık.sevgiler

tarifsiz tarifler - ipek dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor, ellerine sağlık.

Anne ve kızları dedi ki...

Ya zaten içinde çilek olan kötü bir tarif görmedim ben!Ama pasta nefis görünüyor!!Ellerine sağlık!

şengülce dedi ki...

Süper canım başka söze gerek yok
ellerine sağlık..

Zehra Gürgen dedi ki...

Çok güzel bir görüntü.Bademler ve çilek çok yakışmış.Ellerine sağlık.

sevgiler

Adsız dedi ki...

nasıl güzel, cazibel bir pasta böyle, tablo gibi olmuş ellerine sağlık, şu dilimi alsam olur mu, sevgilerimle arkadaşım

nurdanın mutfağı

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Senem'cigim,
cok guzel olmus, nefis...

Sevgilerimi gonderiyorum.

defneylebirlikte dedi ki...

canım tek keime ile nefis olmuş nefis.....tam kızıma göre olmuş..

hanife dedi ki...

görüntü muhteşem eminim lezzetide öyledir eline sağlık

sevimin sayfasi dedi ki...

cilekli her seyi cok severim, mevsimi gelmisken bol bol tüketmek lazim...
pasta harika görünüyor, tabagi alip gidiyorum...
ellerine saglik

yeşim dedi ki...

çok güzellll
en güzel meyve çilekkk

tonlarla yesem doymam

ellerine sağlık
sevgiler

Sevgi Küçük dedi ki...

ne kadar güzel olmuş. ellerine sağlık. süslemesi ne bayıldım, al benisi çok olmuş
:)

küçük*mutfak dedi ki...

Ellerine sağlık pastan harika olmuş en kısa zamanda deneyeceğim.Uzunköprü den kucak dolusu sevgiler....

eldivenlerim dedi ki...

pasta çok ama çoooook lezzetli gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım......

neslihan dedi ki...

canım ellerine sağlık.şahane bir pasta olmuş.çilkeler file bademlerle nefis görünüyor.afiyet olsun.sevgilerimle...

şengül dedi ki...

senem başka söze ne gerek çok nefis gözüküyor ellerine sağlık

ebruakin dedi ki...

Ellerine sağlık Senem'ciğim.
Harika görünüyor.

Sevde dedi ki...

Canım bu çilekli pastayı o kadar çok severimki analtamam...
Haftaya pazardan çilek aldığımda mutlaka deneyeceğim...
Öpüyorum seni...

dilek deryasi dedi ki...

selamlar,
cok hos bir göruntu diyette olan biri icin bu resim hic olmadi cunku cok istah acici ellerine saglik...

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

Meyveli pastalar çok hafif olduğu için çok seviyorum çilek çok yakışıyor görüntü muhteşem ellerine sağlık Senem'ciğim

hdidem95 dedi ki...

senemcim ellerine sağlık çok güzel görünüyor sevgiler

anneminkiziyim dedi ki...

Senemcigim aksam aksam agzimin suyunu akkittin yani, harika bir cilekli pasta olmus ellerine saglik canim, sevgiler....

SeyyAh dedi ki...

Şimdi ne tarafa baksak bol gördüğümüz çileklerle neler yapılmıyor ki, hele de sevenleri..
Bu da çok güzel bir pasta olmuş. Sizler afiyet olsun.. Bir dilim diyecem emme, sanırım zor...
Sağlıkla nice ağız tadlarınız olsun..

neseersoy dedi ki...

Çok şık duruyor ellerine sağlık.
sevgilerimle

TAZE NANE dedi ki...

GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL
ÇOKTA LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR
ELLERİNE SAĞLIK
SEVGİLER

DİDEM dedi ki...

MÜKEMMEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOKTA LEZZEL DURUYOR...SEVGİLRİMLE...

birdutmasali dedi ki...

:)))
HAYAT HEP ÇİLEEKK OLMALI :)

anneminkiziyim dedi ki...

Canimcigim ellerine saglik cilekli pasta hala nefis görünüyor.::))
Bende sana güzel bir hafta sonu diliyorum sevgiler....

meltemmutfakta dedi ki...

Senem'cim,harika görünüyor.Daha iyisi olamazdı inan çok beğendim.Serhan çok beğenmiştir eminim ve çok mutlu olmuştur.Ellerine emeğine sağlık...
sevgiyle kal,


www.meltemmutfakta.com

Baharat tadında dedi ki...

Of of off bu ne güzel bir şey böyle, çilekli herşeye bayılırım ben. Gerçekten çok güzel bir pasta olmuş canım ellerine sağlık..
Sevgiler,
Gülşen

egeli dedi ki...

ÇİLEĞE DAYANAMAM,HELE BU PASTAYA HİÇ DAYANAMICAM GALİBA !!!NEFİS OLMUŞ ARKADAŞIM ELİNE SAĞLIK.

Doyumluk.... dedi ki...

Pasta harika.Bende bu aralar çilekli birşeyler yapmak istiyorum.Tam zamanı.eline koluna sağlık.

mutfakveben dedi ki...

ellerine saglık canım nefis gozukuyor..
gel beni ye diyor..
tam da çilek zamanı..
afiyet olsu..
sevgiler..

Tijen dedi ki...

Senem'ciğim,
Aklıma Almanya'da yediğim çilekli pastalar geldi. Ne güzellerdi!

NarincE dedi ki...

Sevgili Senem Hanım, bu güzelliğe bak bak doyamıyor insan. Bir de yesek ne hale geliriz kimbilir? Yine çilekli pasta yapasım geldi. Bizim evde beyaz kremalı ve meyveli pastalar sevilir. Güzel kızımın doğumgünü yaklaşıyor, sanırım yine çilekli olacak pastamız. sevgilerimi gönderiyorum.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Çilekli pastaları bende çok seviyorum senin pastanda muhteşem görünüyor canımcım ellerine sağlık..öpüyorum iyi haftalar

Damak Tadı dedi ki...

Senem'ciğim,çok nefis görünüyor pastan..Çilek zamanı,çilekli tüm tadlara bayılıyorum..Ellerine sağlık tatlım..Güzel bir hafta diliyorum..


Sevgiler..

Burcu (Chaplin Cafe) dedi ki...

Canımcım ellerine sağlık çilekli pastaya bayılırım.
Seninki de harika görünüyor!
çok öpüyorum!

SOFRAM dedi ki...

Senem'ciğim pastan harika görünüyor, meyveli pestalar her zaman tercihimdir, ellerine sağlık güzelim, sevgilerimle...