27 Mart 2009 Cuma

YE#43 MAKINEDE YUMUSAK EKMEKCIKLER








http://binbircesni.blogspot.com/ dan Saliha arkadasimizin düzenledigi ye#43: ekmek etkinligi icin ben de bu ekmekleri gönderiyorum. Saliha'ya etkinlikte basarilar diliyorum.



Malzemeler:


1 paket kurumaya


400 gr un


40 gr süt tozu


8 gr tuz


1 yemek kasigi tozseker


240 gr ilik su


Üzerine sürmek icin:


1 yumurta aki


2 yemek kasigi su


Yapilisi:


Bütün malzemeler ekmek makinesine konur. Hamur yogurma programinda ekmek yogrulur. (Benim makinenin yogurma programi bir bucuk saat sürüyor) Bu süre sonunda kabaran hamuru makineden cikartin ve 12 parcaya bölün. Her bir parcayi yuvarlayin, hamurlarin düzgün, pütürsüz olmasi gerekiyor ama maalesef ben bezeleri güzel yuvarlayamadim, ekmeklere bakinca ne demek istedigim anlasiliyordur sanirim. Yuvarlanan bezeleri kagit serilmis tepsiye dizin ve üzerlerini örterek 40 dakika kadar bekletin. Firini 175 derecede isitin. Yumurta akini iki kasik suyla cirpin ve ekmeklerin üzerlerine sürün, 20-25 dakika, ekmekler kizarincaya kadar pisirin.



28 yorum:

Öznur dedi ki...

Mmmm....
Miss gibi sıcak sıcak arasınada tereyağ sürüp yiycen. Ellerine sağlık canım.

NzlGl dedi ki...

Öznur hanıma katılıyorum. tereyağın üzerine birazda karabiber ve bir bardak çay.
Ellerinize sağlık vallahi karnım acıktı:))))

tatesal dedi ki...

Harika ekmekler,arasın bira peynir ve birazda maydanoz,nefis olurdu...

hanife dedi ki...

çok güzel görünüyor puf puf kabarmış eline sağlık

mahperi dedi ki...

Çok güzel olmuş kokusu burnuma kadar geldi.

pelin'ce dedi ki...

Ne güzel kabarmış,kahvaltı için süper olur..Ellerine sağlık...

Sevgiler...

derya dedi ki...

Senemcim ellerine sağlık pufpuf harika olmuş ekmekler sıcakken bir tane aldım sevgiler...

birdilimdus dedi ki...

Ohh pofuduk pofuduk harikalar, ellerine sağlık!!!

Sevgiler,
Evren

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

puff pufff harika :)
ellerine sağlık

Arzu dedi ki...

Ellerine sağlık. Ne güzel kendi ekmeğini kendin yapıyorsun.Hiç yemedim ama ekmek makinasında yapılan ekmeklerin daha güzel olduğunu duymuştum. Sevgiler...

OZAY dedi ki...

Ellerıne saglık canım.Mıss gibi kokuları buraya kadar geldi.Kucak dolusu sevgıler canım..

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Yeterki tadı güzel olsun, görüntüsü 2.planda kalır boşver... Zaten şekilleri de gayet iyi...

Ellerine sağlık... Sevgiler...

müjde dedi ki...

pofuduk pofuduk harika olmuşlar.Ellerine sağlık canım.
Sevgiler...

İnci Yemek dedi ki...

çok iyi bir fikir ekmek makinası çok da güzel olmuşlar ellerinize sağlık.sevgiler..

*Mutfaktaki Deli* dedi ki...

ayyy ne kadar pofuduk olmuşlar. dayanamam ben bunlara.. ellerine sağlık:)

egeli dedi ki...

SENEMCİĞİM ,NEFİS GÖRÜNÜYOR BU EKMEKCİKLER,BAYILDIM ,ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM.

birdutmasali dedi ki...

ne kadar iştah açıcılar..
eline sağlık canım.
iyi tatiller. sevgiler

ahsapboyaci dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım çok güzel görünüyorlar sevgilerimle

özgülün tarifleri dedi ki...

Sanemcigim ekmekler puf puf neguzel kabarmislar.
ellerine saglik canim kahvaltida nekadar nefis gider.
kucak dolusu sevgiler.

Kevser dedi ki...

Canim,
bu ekmekciklerin yumusacik olduklari her hallerinden belli oluyor, ellerine saglik diyorum arkadasim, etkinlige yakisir güzel bir tarif olmus.

Selamlar ve öptüm..

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

miis gibi ellerine sağlık sevgiler.

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Ekmekler sabah kahvaltıda tereyağla harika yenir...Nefis olmuşlar ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

Sevde.B dedi ki...

Enfes duruyor arkadaşım denem lazım mutlaka..
Paylaşım için çok teşekrürler..
Sevgiler

Özlem dedi ki...

Ekmekçiklerin harika olmuş, pofidik pofidik,
ellerine sağlık canım,
sevgiler

neseersoy dedi ki...

hımmm ne güzel omuşlar , ellerine sağlık.
güzel bir hafta diliyorum.
sevgilerimle

Baharat tadında dedi ki...

Ellerine sağlık çok güzel puf puf olmuşlar, bende bir ara çok sandviç ekmeği yapardım aklıma getirdin şimdi :)
Sevgiler,
Gülşen

meltem dedi ki...

Yeni tarif ekliyordum yorumun geldi çok şaşırdım ve mutlu oldum.teşekkür ederim.pamuk gibi puf puf olmuşlar ellerine emeğine sağlık.çok lezzetlidir eminim.İyi bir hafta geçirmen dileğiyle.
sevgiyle kal,

www.meltemmutfakta.com

Hadiye dedi ki...

Senem merhaba,

Bu ekmekte kullandığın süt tozu kahveyle birlikte kullandıklarımızdanmı acaba?