1 Mart 2009 Pazar

YAYLA CORBASI(YARMA ILE)

Ben yogurtlu corbalarda genellikle basarisizim. Neredeyse her deneyisimde verilen püf noktalarina ragmen yogurtlar mutlaka kesilir:(( . Ama en sonunda bu isi basardim, yani yogurdu kesmeden cok lezzetli bir yayla corbasi yapabildim, arkadasim Hanife sayesinde.
Arkadasimdan aldigim tarifimi sizlerle paylasmak istiyorum.

Malzemeler:
1 su bardagi yogurt
1 cay bardagi kirilmis yarma veya pirinc
1 seker kasigi nisasta
yarim yemek kasigi un
4 su bardagi su
1 yemek kasigi tereyagi
tuz
nane, kirmizi tozbiber
ayrica bir su bardagi su
Yapilisi:
Corba aksam pisirilecekse sabahtan 1 su bardagi yogurdu bir tencereye koyun, yogurtlu bardagi bir su bardagi su ile calkalayip bunu da icine ekleyin, un ve nisastayi, yarma veya pirinci koyup harmanlayin ve tencerenin kapagini kapatip soguk bir yerde bekletin. Corbayi pisireceginiz zaman yarmanin oldugu tencereye 1 litre suyun yarisini (soguk olacak) koyun ve kaynatmaya baslayin. Kalan yarim litre suyu da kaynayan corbaya ekleyin ama bu suyun sicak olmasi gerekiyor. Yarmalar veya pirincler yumusayinca ocaktan alin, tuzunu katin. Daha sonra tereyagini eritin, kirmizi tozbiber ve naneyi katip biraz kavurun. Tereyagini isterseniz tencereye katip karistirin yada tabaklara servis yaparken ekleyin.
AFIYET OLSUN!

32 yorum:

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

ellerine sağlık.çok severim..

dide dedi ki...

İnsanın içini ısıtan sıcacık nefis bir çorba olmuş. Ellerine sağlık...

Acemi Şef dedi ki...

Eline sağlık canım nefis görünüyor. Senemciğim sana benden de bir ipucu. Çorbalarını pişirirken çırpma teli(mikser ucu gibi olan) kullanırsan asla kesilmiyor, tecrübeyle sabit ;)

Sevil Altunel dedi ki...

mmm.nefis..kokusunu duyar gibi oldum:))hem görünüm hem sunum olarak harika görünüyor.kimbilir tadı nasılda nefistir..ellerine emeğine sağlık arkadaşım.herşey gönlünce olsun.sevgilerimle..

*Mutfaktaki Deli* dedi ki...

İçmiş kadar oldum valla:) Ellerine sağlık...

şehnaz dedi ki...

MERHABALAR,BLOĞUN ÇOK GÜZEL OLMUŞ.AYRICA ÇORBANDA NEFİS GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK.KEKCAFE.BLOGSPOT.COM

NarincE dedi ki...

Ben de yayla çorbasını buğdayla çok sever ve sık yaparım. Hatta bugünlerde yayınlama niyetim de var. Hele nanesini üzerine döktüğümde çıkan o ses, o koku...

Papatya Prenses dedi ki...

Çok severim yayla çorbasını ama yarmayla hiç denemedim.
Ellerine sağlık canım..

defneylebirlikte dedi ki...

ben de yarma ile deneyeyim.eminim muhteşem olmuştur.ellerine sağlık canım...

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim ellerine saglik.
Ben yayla corbasini pirincle yaparim.rde bir arkadas yarma ile yapmis.Cok degisik geldi banada.
Corbani kaynayasiya kadar karistirirsan kesilmez canim.
Sevgilerle.

hunerlieller dedi ki...

yayla çorbasını yarma ile yapmak harika bir fikir..mutlaka deneyecegim.ellerine saglık canım.sevgiler.

Tijen dedi ki...

Sen farklı bir şekilde yapıyorsun Senem'ciğim. Ben bu yöntemle hiç yapmadım. Genelde yoğurdunu unla çırpıp çorba suyuyla azar azar sulandırıp pişirme işleminin sonunda eklerim.

egeli dedi ki...

CANIM ELİNE SAĞLIK ,ZATEN YAYLA ÇORBASINI ÇOK SEVERİM ,BİR DE İÇİNE YARMA GİRİNCE AYRI Bİ GÜZEL OLMUŞTUR.

aşevi dedi ki...

mmmm yarmanın içine girdiği her şeyi seviyorum yaylayı da seviyorum tam bana göre:)ellerine sağlık...

müjde dedi ki...

Harika olmuş.Ben de sıklıkla buğdayı tercih ederim yoğurt çorbasında.Ellerine sağlık canım.İyi haftalar...

Hanife dedi ki...

Merhaba Senem,
Ben de kesilme riskine karsi sicak corbanin bir kismini yogurtla karistirip en son eklerim. Boylece hic kesilmez. Bir de yumurta sarisi koyarim arada, daha proteinli olsun diye.
Ama hic yarma koymazdim, gelecek sefer ben de yarma ile deneyeyim. Ellerine saglik..

Öznur dedi ki...

Kışın Çorbasız bir sofra düşünemiyorum. O yüzden değişik çorba arayışları içindeyimdir hep. Bunuda listeme ekledim. Hazır haşlanmış yarma da varken akşama yapıyım. Ama ben nişasta koyamıycam çünkü yok. :( İnşallah kıvamı tutar.
Ellerine sağlık canım.
Sevgilerle...

hdidem95 dedi ki...

offf ne severimm ellerine sağlık canım sevgiler

Sevde dedi ki...

İnsan ne de sinir oluyor bir tarifi uygulamayınca ama bir de onu başardığındaki sevinçde başla oluyor :)
Ellerine sağlık...
Kucak dolsu sevgiler

melisa dedi ki...

yarma çok yakışıyor bu çorbaya annemde yapar
ellerine sağlık

Asiye dedi ki...

Sevgili kızılcık şurubu, hakikaten yayla yada yoğurt çorbasının zor yapıldığı söylüyorlar. Fakat ben şaşırıyorum, hiç zor değil gibi geliyor bana. Kesilme nasıl oluyor, kesilmiş bir çorba görmedim, görsem keşke farkı anlardım. Nedense ben çok kolay yapıyorum ve böyle söyleyenlere de şaşırıyorum. Yanlış anlamayın lütfen bu sözler hiç övünmek için söylemiyorum, gerçekten neden zor bulduklarını anlamaya çalışıyorum.
Yayla çorban güzel gözüküyor, eline sağlık canım.

nagehan dedi ki...

Senemcim ellerine sağlık, çorba çok güzel görünüyor....

Sevgiler
Nagehan

NzlGl dedi ki...

Bir çorba seven olarak hemen denemeliyim.
Teşekkürler, sevgiler

meliha dedi ki...

Missler gibi çorba olmuş.ben yoğurtlu çorbaları çok seviyorum ayrı bir lezzeti oluyor.
ellerine sağlık canım
sevgiler

deryadanlezzetler dedi ki...

merhaba,
ellerine sağlık.çorba nefis görünüyor.ben bir kez yarma ile denemiştim.istediğim gibi lezzetli olmamıştı.senin tarifi deneyeceğim.

TAZE NANE dedi ki...

Ellerine sağlık.
Çok güzel sıcacık mis gibi.
Sevgiler.

Zeynep dedi ki...

ohhh misss gibi,
ellerine sağlık canım
nefis görünüyor
öptüm

Aybike Ceylan dedi ki...

Ne kadar guzel olmus corba, ellerine saglik, bayildim...
Sevgilerimi gonderiyor, guzel bir hafta diliyorum.

KİZHATCE dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım..bence çok nefis bir çorba bu..bir kasede bana ikram edersin sanırım....sevgilerrr

Lezzet Gemisi dedi ki...

Yayla çorbasına bayılırım. Yarma ile de kimbilir nasıl lezzetli olmuştur. Ellerine sağlık canım. İyi geceler, hayırlı haftalar. sevgiler.....

Armina dedi ki...

Nefiss bir görüntü, eline sağlık canım. Yayla çorbasını yarmayla hiç denemedim. Tadıda görüntüsü gibi nefis olmuştur.

ozguluntarifleri dedi ki...

Senemcigim corban harika gorunuyor bende sıklıkla yaparim. Ellerine saglik.Yarmaylada bir baska guzel oluyor.

Canim annem icin iyi dileklerine cok tesekkur ederim.
Kucak dolusu SEVGİLER.