30 Mart 2009 Pazartesi

TAVUKLU PIZZA

Benim oglanlarin favori pizzalarindan bir tanesi. Hazir ismarladigimizda mutlaka bu türünden sectiklerinden ben de pizza yaptigimda onlar icin özel olarak sevdikleri pizzalari hazirlarim. Yani evde pizza yapilirken evdekilerin istegi üzerine 4-5 cesit hazirlanir...

Malzemeler:
Hamuru icin;

1 su bardagi ilik süt
1 su bardagi ilik su
1 paket yas maya
1 yumurta
1 tatli kasigi tozseker
1 tatli kasigi tuz
1 yemek kasigi zeytinyagi veya margarin
aldigi kadar un

sosu icin:

1 kutu hazir soyulmus domates
1 corba kasigi domates salcasi
yarim cay bardagi zeytin yagi
tuz,karabiber,oregano veya kekik

ayrica:

250-300 gr tavuk bonfile
1 adet kuru sogan
2 yemek kasigi siviyag
tuz, karabiber
mozzarella yada eriyen bir cesit kasar peyniri

Yapilisi:

Etleri yikadiktan sonra kücük parcalara dograyin. Sogani da piyazlik olacak seild dograyin. Tavaya yagi koyup eti ve soganlari da ekleyerek kisik ateste pisirin. Tuzunu ve karabiberini de katip kenarda bekletin.
Diger taraftan yogurma kabinin icinde maya ve sekeri kasikla eriyene kadar karistirin. Ardindan ilik süt ve ilik suyu, yumurtayi katin. Sonra diger malzemeleri de ekleyip kulak memesi yumusakliginda bir hamur yogurun. Üzerini nemli bir bez örtüp, bir saat kadar iki kat kabarana kadar bekletin. Diger taraftan soyulmus domatesi blender ile parcalayin. Salcayi da katip karistirin. Diger sos malzemelerini de katin. Mozzarellayi da dilimleyin veya rendeleyip bir kenara alin. Kabaran hamurdan portakal büyüklügünde parcalar koparip, yuvarlayin. Merdane yardimiyla yemek tabagi büyüklügünde acip, yaglanmis,ya da firin kagidi serilmis tepsiye yerlestirin. Üzerine 2-3 kasik sos kenarlarina gelmeyecek sekilde sürün.
Onun üzerine de tavuktan koyup peynirleri de yerlestirdikten sonra önceden isitilmis 250 dereceli firinda pisirin. (Ben pizza tasinda pisiriyorum, sonuc normal firindakine kiyasla cok daha güzel oluyor)
AFIYET OLSUN!

45 yorum:

tatesal dedi ki...

Canım pizza harika görnüyor,ellerine sağlık....Aldım tarifi..

*Mutfaktaki Deli* dedi ki...

harika bir tarif, harka bir görüntü. enfess...

derya dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık harika görünüyor sevgiler..

mahperi dedi ki...

Ellerine sağlık enfes görünüyor.

pelin'ce dedi ki...

Pizza gerçekten nefis olmuş,ellerine sağlık senemcim...

Güzel bir hafta diliyorum..

Sevgiler..

SEEVİL dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAGLIK ÇOK GUZEL OLMUŞ EMİNİM TADIDA ÖYLEDİR.
NE YAPARSIN ÇOCUK BU YETERKİ YESİN DİYE HEP İSTEDİKLERİ ŞEKİLLERDE YAPIYORUZ HERSEYİ :))
ANNE OLMAK BU KADAR ZOR İŞTE
SEVGİLER
SEVİL

Adsız dedi ki...

oglanlar agizinin tadini biliyorlarmis hani:))

ellerine saglik canim
pizza nefis gorunuyor

www.yenitadlar.blogcu.com

Adsız dedi ki...

eline sağlık arkadaşım,bayılırım tavuklu pizzaya,bir dilim alırım valla....sevgiler canım....kizhatce

hanife dedi ki...

tavuklu hiç denemedim ama eminim tadı çok güzeldir eline sağlık

Sevde.B dedi ki...

Ya benim becerekli arkadaşım neler yapıyorsun böyle bu ne güzel tarif...
Ellerin dert görmesin...
Enfes duruyor..
sevgiler

Lezzet Gemisi dedi ki...

BENİM GİBİ TAVUK SEVENLER İÇİN DEĞİŞİK VE GÜZEL BİR TARİF. ELLERİNE SAĞLIK CANIM. İYİ HAFTALAR, SEVGİLER....

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

çok değişik olmuş hiç denememiştim ellerine sağlık sevgiler canım .

NarincE dedi ki...

Bir kenarından koparıp yiyesim geldi, ellerinize sağlık.

yesildomates dedi ki...

gerçektende hazırdan hiç bir farkı olmamış..
ellerine sağlık..
öpüyorum..sevgiler....

defneylebirlikte dedi ki...

desene sizinkiler ağzının tadını biliyor.nefissss olmuş.eline sağlık canım.

hdidem95 dedi ki...

senemcim böyle pizza sevilmezmi vede yenmezmi:))
ellerine sağlık canım sevgiler

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Pizzan harika olmuş arkadaşım ellerine sağlık...Sizlere afiyetler olsun....
Sevgiler...

Seda dedi ki...

nefis görünüyor tadıda eminimki öyledir ellerine sağlık canım,sevgiler........

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

CANIM İSTEDİ ŞİMDİ NAPCAZ:)
ELLERİNE SAĞLIK CANIM OĞLUN ÇOK HAKLI BU NEFİS PİZZAYI SEVMEKLE AĞZININ TADINI BİLİYOR.
SEVGİLER

ahsapboyaci dedi ki...

canım benim ellerine sağlık nefiss görünüyor...

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar senemcigim, ellerine saglik, harika bir pizza olmus, kenarlari mis gibi kizarmis, citir citir, sevgiler....

Acemi Şef dedi ki...

Senemciğim afiyet olsun biriciklerine. Çok leziz duruyor, eline sağlık.
Sevgiler,
Esra

gulbera dedi ki...

Goruntu super canim ellerine saglik bende ayni hamurdan yapiyorum ama yagi bir bardak bendeki hamurun sanirim o yuzden benim pizzalar puaca tadinda oluyo en kisa zamanda bunuda deiyicem cunki hazirlarda ekmek hamuru tadi oluyo ve ben o tadi cok seviyorum ayrica ekmeklerinide en kisa zamanda deyicem sevgiler

Pelin dedi ki...

Nefis görünüyor pizza. Tavuklusunu hiç yememiştim ama deneyeceğim.Elinize sağlık
Sevgiler

Zeynep dedi ki...

tavuklu hiç yemedim ama eminim çok lezzetli olmuştur...
ellerine kollarına sağlık canım
öpüyorum

NzlGl dedi ki...

Ellerinize sağlık canım nasıl istedi şimdi:(

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

tavuklu hiç denememiştim.
En kısa zamanda denemek istiyorum. Çok leziz görünüyor.
Ellerine sağlık canım

rümeysaninrüyasi dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis gözüküyor sevgiler

sarımutfak dedi ki...

tavuklu hiç yemedim ellerine sağlık cnm eminim güzeldir

disal dedi ki...

tavuklu hiç denemedim aklımada gelmemişti...nefis görünüyor....

ellerine sağlık...

Anne ve kızları dedi ki...

Ben pizzanın her türlüsünü çok severim,eminim bu da nefis olmuştur.Ellerinize sağlık...

ebrulitat dedi ki...

Çok leziz görünüyor Senem'cim. Oğluşlara Afiyet olsun. Sevgiler..

peynir hösmelimi dedi ki...

Ellerine saglik.
Benim oglumda baliklisina bayilir.
Sevgiler.

Tijen dedi ki...

Galiba bütün anneler çocuklarına sevdikleri yiyecekleri zengin çeşitlerle sunma yoluna gidiyorlar. Aklıma bir arkadaşımın hiç sebze yemeyen oğluna sebzeli sigara böreği yapışımız geliyor da. Bizim minik Maya hanım da peyniri ancak -o da bit kadar- ravioli içinde yiyor.

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK BENDE ÇOK SEVERİM PİZZAYI EVDE HER SEFERİNDE BAŞKA ÇEŞİT YAPMAYA ÖZEN GÖSTERİRİRİM SEVGİLER

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

seninkilerde benimkiler gibi agzinin tadini bilenlerden afiyet bal seker olsun ellerine saglik canim

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Bu anneler kesin cennetlik... Ellerine sağlık Senem'ciğim sımsıcak sevgiler...

Zehra Gürgen dedi ki...

Tavuklusunu yapmamıştım hiç.Kızım pek sever tavuğu ee pizzada seviyor..sadece ikisini biraraya getirmek kalmış.
çok güzel bir tarif.bu öğlenin menüsü hazır sayende !:)))
ellerine sağlık.

takip listemdesin artık :)
sevgiler

Neşeli Sesler dedi ki...

Çok ii fikir. Böylece ben de merete tavuk yedirebilirim. Ellerine sağlık

Sevil Altunel dedi ki...

canım senemcim pizzalar harika olmuş.ev yapımı hem sağlıklı hem besleyici emeğine yüreğine sağlık..

ha bu arada bugün yayınladığım kampanyaya destek verirsen çok sevinirim.teşekkürler..

Dünya Otizm Farkındalık Ayı
2 Nisan, tüm dünyada otizm konusunda farkındalık yaratmak ve otizm ile ilgili sorunlara çözüm bulmak amacıyla, 2008 yılında Birleşmiş Milletler tarafından “Dünya Otizm Farkındalık Günü” (2nd April World Autism Awareness Day) olarak ilan edilmiştir. 2 Nisan’da başlayan “Otizm Farkındalık Ayı” çerçevesinde tüm dünyada otizmle ilgili araştırmaların teşvik edilmesi ve bilinirliğin artırılarak, erken teşhis ve tedavinin yaygınlaştırılması hedefleniyor.
toplumu bilinçlendirmek adına ne olur Destek verin...

neseersoy dedi ki...

enfes bir görüntü , ellerine sağlık.
sevgilerimle

mujdenin denemeleri dedi ki...

Harika görünüyor canım.ellerine sağlık.Sevgiler...

nurdanın mutfağı dedi ki...

canım harika bir lezzet olmuş, mutlaka deneyeceğim sevgilerimle

ELBİSTANLI dedi ki...

Allah'ım;Acizlikten,Fakirlikden, Tembellikden,Cimrilikden,Kabir azabından, Hilekar dostdan,Ağlamayan gözden, Ürpermeyen kalpden SANA SIĞINIRIM.HAYIRLI CUMALAR HAYIRLI GECELER CANIM..

Adsız dedi ki...

selam
çok güzel nafis olmuş eline sağlık paylaşımin için teşekkürler
http://nurdanorguler.blogspot.com/