12 Mayıs 2009 Salı

SÜT KARAMELI (DULCE DE LECHE)


Gecen ay denemeyi düsündügüm makaronlar icin yaptigim bir tarif. Öyle lezzetli bir tatli oldu ki, kasik kasik yememek icin kendimi zor tutabildim:)))) Tarifi http://www.40firinekmek.com/ dan aldim. Bir hafta bekledikten sonra vaktimin olmamasindan dolayi makaronlari deneyemedim ama karameli daha fazla bekletmek istemedim ve http://www.isilca.blogspot.com/ da gördügüm süt karamelli muhallebiyi denedim. Böyle de güzel oldular. Muhallebinin resmini de yayinlayacaktim ama resim hep bas asagi yüklendigi icin ben de bunu yayinlamaktan vazgectim. Eger siz tarifi isterseniz Isil arkadasimizin linkine tiklayabilirsiniz. Yakinda tekrar bu karamelden yapmak ve yabanci bir siteden buldugum süt karamelli rüzgar torbalarini (wind beutel) denemek istiyorum.
Süt karamelin tarifi ise söyle:
(ben tarifi aynen aktarmak istiyorum)

Malzemeler:
5 bardak süt, 1 litre
1 paket taze krema (200 ml)
1 bardak şeker
½ tatlı kaşığı karbonat, 1 kaşık suda eritilmiş

1 orta boy kavanoz


Yapılışı:
1. Sütü, kremayi ve sekeri kalin altiı büyükce celik bir tencereye alip bir tasim kaynatin. Sekerin iyice erimesi icin tel cirpici ile karistirin.
2. Tencereyi kenara alip eritilmis karbonati ilave edip cirpici ile hizla karistirin. Bu esnada süt kabarip köpüklenecektir. Cirpici ile 1-2 dakika karistirdiktan sonra normale döner.
3. Tencereyi tekrar ocaga alip en kisik ates üzerinde 2 saat daha kaynamaya birakin. Aralarda hafifce karistirip kontrol edin. Yarım saat icinde süt karisiminin rengi turuncuya dogru dönmeye baslayacaktir. Bundan sonra da yavas yavas tatli bir karamel rengine dönüsüm baslar.
4. 2 saatin sonunda karişimi tel cirpici ile hızlıca karistirin. Ocaktan indirip ilimaya birakin.
5. Iliyinca telle 2-3 dakika cirpip cam kavanoza alip agzini kapatin. Buzdolabinda 2-3 haftaya kadar saklayabilirsiniz.


Orijinal tarifi görmek isterseniz asagidaki linki tiklayabilirsiniz.

http://www.40firinekmek.com/sut_karameli(Dulce_de_Leche).htm

21 yorum:

zerrin-misss dedi ki...

ben bunu kaşık kaşık yiyorum şurubum ne olacak benim halim :)

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Afiyetler olsun.Sevgiler...

CANDAN TARİFLER dedi ki...

BENİMDE UZUN ZAMANDIR DENEMEK İSTEDİĞİM BİR LEZZET BAKALIM NE ZAMAN KISMET OLUCAK..

pelin'ce dedi ki...

Senemcim uğraş ve emek isteyen bir lezzet bu. Tebrik ediyorum seni,ellerine sağlık...

Sevgiler.

Baharcicegi dedi ki...

zamanini almis ama buna degmis,ellerine saglik canim.seninde gecmis anneler günün kutlu olsun daha nica anneler gününe saglikla huzurla

www.kizhatce.blogspot.com dedi ki...

eline sağlık senem ciğim,karamele hiç dayanamam zaten bi kaşık aldım:)nerede kullanacaksın bu sosu hı:)sevgiler....

defneylebirlikte dedi ki...

SENEMCİĞİM NEFİS OLDUĞU BELLİ CANIM. ÇEKTİ CANIM ÇOK..ELLERİNE SAĞLIK...

ELBİSTANLI dedi ki...

Merhaba arkadaşım, sevgili blogcu arkadaşımız rana ve kezibanyenge arkadaşımızın annesi için tevhit ve kuran hatmi okuyoruz.haber vermek istedim okumaya katılırsan çok sevinirim.hayırlı geceler diliyorum

akasyakokusu dedi ki...

Senem'cim ben bunu hiç yapmadım....Deryayla'damı gördüm tam hatırlayamadım...Sürekli karıştırıyormuşsun ...Bizim çocuklara göre tam....Aklıma yatırdın bende deneyim bir ara..Krema ve sütle karışınca eminim nefis olmuştur..Eline sağlık güzelim bekliycem tarif ve resimlerini..

neslihan dedi ki...

ellerine sağlık canım.mutlaka denmeliyim,öyle güzel anlatmışsın ki.afiyetler olsun.sevgilerimle...

Hatice dedi ki...

süt karameline son zamanlarda sıkça rastlıyorum, ama tencere başında uzun süre karıştırmak gözümü korkutmuştu, bu şekilde ara ara karıştırmak iyi fikir.
ellerine sağlık Senemcim, nefis görünüyor, zaten karamelli lezzetler harika oluyor...

Fotoğraf eklerken başaşağı durumuyla ben de karşılaşıyorum, çözümü flickr ile eklemekte buldum, kolay gelsin...

sevgiler...

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Bu benim hiç hayır diyemiyeceğim bir lezzet bılırım tan bana göre olmuş nefisssssss...ellerine sağlık canım...
sevgiler...

Adsız dedi ki...

canım eline sağlık, birkaç blogda daha görmüştüm, enfes birşeye benziyor, ama biraz zaman alıyor gibi, artık tatilde yaparım, senin tariflerini çok beğeniyorum, yaparsam senden alırım tarifi, sevgilerimle

nurdanın mutfağı

Zehra Gürgen dedi ki...

Ben pastalarda, çöreklerde kullandım ama hala bir şişe dolapta duruyor.Yemeye , kullanmaya kıyamıyorum.ne güzel bir lezzet değil mi?

ellerine sağlık

Kevser dedi ki...

Canim,
su meshur Dulche De Leche harika bir sekilde hazirlamissin, ben valla erinirdim hele su son zamanlarda bebegimden dolayi hic vaktim olmuyor böyle oyalayici lezzetler icin, senin de ellerine saglik diyorum. Ugrastigina degmis, harika bir lezzet olmustur bundan eminim.

Selamlar ve kocaman öptüm..

degisiktatlar dedi ki...

harika görünüyor...lezzetli bir tatlı sanırım.
buarada yandaki resimdeki çilekli kremalı pudra şekerli pasta can yakıyooo :)

Sevde dedi ki...

Merhaba canım;Karameler ve karamelli olan herşeye bayılırım...
Çok enfes görünüyorr.
Ellerin derty görmesin...
Sevgiler

Anne ve kızları dedi ki...

Nefis olmuş,ellerine sağlık!Tadını merak ettim doğrusu:)

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim ellerine saglik.
Sevgilerle.

ELBİSTANLI dedi ki...

“İki dua vardır ki, reddedilmez; o dua edenlerle Allah arasında bir perde yoktur;
Biri, zulüm gören kişinin duası
öbürü de mü’minin kardeşine gıyabında ettiği dua.”
dualarda unutulmamak dileğiyle..cumanız mübrek olsun hayırlı geceler

mutfaktaki zaman dedi ki...

canim ellerine saglik hic yapmadigim bir tat eminim cok guzel olmustur denemek lazim degilmi;))
hayirli cumalar canimm
sevgilerimi yolluyorum