24 Mart 2009 Salı

SAKSUKA ve MIM

Evde kalan sebzeleri degerlendirmek adina yapabileceginiz güzel bir tarif. Aslinda ben mevsimi degil diye patlican, kabak türleri pek almamaya calisiyorum ama sirada sirada canim cektiginden birer ikiser satin aliyorum. Artik mevsimi de yaklastigi icin tarifi yayinlamak istedim. Gerci cogu kisi yapiyordur, basit bir yemek nede olsa ama belki bilmeyen vardir diye bir de benden olsun bu tarif dedim...

Malzemeler:
1 adet patlican
1 adet kabak
3-4 adet sivri veya carliston biber
3-4 adet patates
2 adet domates
yogurt, sarmisak, tuz
kizartmak icin siviyag
Yapilisi:
Patlicanlari alacali soyup uzunlamasina dörde bölün ve iki santim uzunlugunda parcalara keserek üzerlerine az tuz serpip bekletin. Kabaklari, patatesleri ve biberleri de ayni sekilde dograyin. Domatesleri rendeleyin ya da kücük kücük dograyin. Domates haric diger sebzeleri kizdirilmis bol yagda kizartin. (ilk patates, sonra kabak, patlican, biber olarak) Domatesleri de 2-3 kasik sivi yagda suyunu cekene kadar kavurun ve tuzunu da katip bir kenarda bekletin. Yogurda bir iki dis dövülmüs sarmisak ve tuz katip karistirin. Servis tabagina sebzeleri dizin. Üzerine domates sosunu ve en üste de sarmisakli yogurdu döküp servis yapin.
AFIYET OLSUN!
http://pastaciseda.blogspot.com dan Seda arkadasim beni lakaplar konusunda mimlemis.. Lakap sayilirmi bilmem ama evde kumral, diger kardeslere göre daha koyu renkli oldugumdan babam bana karakizim der. Bir de yine babam cocukken zayif oldugum icin kuru kizim derdi, ama bu artik tarihe karistigi icin kuru kizim diyemiyor, keske hep kuru kiz olarak kalsaydim:))

33 yorum:

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

canım ne güzel yapmışsın..ben de arık yazı özledim..şöyle bol bol sabzeler,tazecik biberler,domatesler yesek...ellerine sağlık

Papatya Prenses dedi ki...

olsada yesek anlarında:) hiç dayanamam kızartmayaa! sabah öğlen akşam farketmez:)
ellerine sağlık canım..

elma şekeri dedi ki...

Tariflerinizi ve sayfanizi cok özlemisim sicacik sevgilerimle.....

akasyakokusu dedi ki...

Canımmm şakşukaaa şakaşukaaa...))) hiç sevilmemzmii.başlıbaşına bir yemek..
kışın az sıcak yazında dolapta soğumuş oldumu gelsin şakşuka..
eline emeğine sağlık senemcim.

KİZHATCE dedi ki...

offff offff ekmekle ne yenir di şimdi eline sağlık arkadaşım,gözlerim doydu:)sevgiler....

derya dedi ki...

Senemcim harikasın canım yaz gelmeden şakşuka geldi ellerine sağlık canım kocaman sevgiler...

pelin'ce dedi ki...

Senem en sevdiğim yemek,ekmek arası ve cola eşliğinde pek severim kendilerini :))Ellerine sağlık....

Güzel bir hafta diliyorum..

CANDAN TARİFLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR...

müjde dedi ki...

Yaz olsa da doya doya yesek vallahi.Ellerine sağlık tatlım.Mutlu haftalar diliyorum.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

tam benlik olmuş:) bayılırım ellerine sağlık canım..kocaman sevgiler..

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

Sanemcigim muthis gorunuyor saksuka.
uffff karnimda nasil acikti:)))
ellerine saglik canim.
Kucak dolusu SEVGİLER.

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

şakşukaaa şakşukaaa şakşuka şakadaşukaaaaaaa:)


doyamam bende bunaa:)Nefis olmuş canım ellerine sağlık.her öğün yiyebilirim.çok severim.

sevgilerrr

Kevser dedi ki...

Merhaba canim,
saksukanin mevsimi olmamasina ragmen bende inanki hayir diyemem böyle güzel bir lezzete, ellerine saglik arkadasim.

Selam ve sevgilerimle, hoscakal ve öptüm..

filiz dedi ki...

Aslinda zamani geldi kizartmalarin
miss gibi olmus canim
ellerine saglik
Sevgiler

Öznur dedi ki...

oyy oyy oyy...
Ellerine sağlık harika olmuş. Hele domates sos ve sarımsaklı yoğurtla süper. daha yeni kahvaltı yapmama rağmen canım çekti valla.
Sevgilerle...

elif dedi ki...

muhteşem görünüyo. bayılırım ben böyle lezzetlere. hamile olduğum için pek sitelere girip yemeklere bakmayı işte bu yüzden istemiyorum.canım çekiyo

SEVİL dedi ki...

GERCEKTEN HARİKA GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAGLIK

rana dedi ki...

ayyy valla bende bayılırım şakşuka ya ımmm neffis olmuş valla görüntü ye beni ye beni ediyo ellerine sağlık arkadaşım size yemek bizede seyretmek kalmış :( size afiyet bak şeker olsun. buarada blogcu arkadaşlarımızdan birinin eşine malesef ciddi bi hastalığın teşhisi konmuş bunu büyük bi üzüntüyle öğrenmiş oldum onlar bundan sonra büyük bir mücadele verecekler ve inşallah bu savaşı kazanacaklar onlara bu anlamda bi nebze faydalı olabilmek adına başta onların niyetine olmak üzere tüm hastalarımıza 4444salat-ı tefriciye ile şifa için destek olmayı düşündüm şayet sende testek olmak istersen lütfen sayfama uğrarmısın okuycak olursan lütfen yorum bırak sevgilerimle..

tatesal dedi ki...

Hımmmm harika görünüyor,yazı hatırlattın canım.Ellerine sağlık....kuru olmak güzel değil be...Kadının kalçalısı biliyorsun ya.....:D

hdidem95 dedi ki...

çok güzel görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

Seda dedi ki...

çok severim şakşukayı benim için yazın vazgeçilmezi ellerine sağlık nefis görünüyo

NarincE dedi ki...

Patlıcan nasıl olursa olsun, en sevdiğim sebzedir. Tabii mevsiminde ama özleyip kışın da alıveriyoruz arada bir. Ellerinize sağlık.

kirazdünyası dedi ki...

kesinlikle harika görünüyor,patlıcan olan herşeye bayılırım ben.
dediğin gibi hem mevsimi olmadığından hemde fiyatı çok yüksek olduğundan hasret kaldım ama olsun bahar kapıda :)

peynir hösmelimi dedi ki...

Bayilirim saksugaya.
Yemesinede oynamasinada:))
Ellerine saglik canim.
Sevgilerle.

Acemi Şef dedi ki...

Senemciğim sofraların en sevilen tariflerinden şakşuka, harika görünüyor canım istedi :)

Lezzet Gemisi dedi ki...

mmmmmmm... çok severim... ellerine sağlık arkadaşımın. sevgiler...

Hatice dedi ki...

ellerine sağlık canım, ben de çok severim, üzerinde domates sosu, yoğurtla birlikte ne güzel de yenir:))
sevgiler...

neslihan dedi ki...

ellerine sağlık canım.sevgilerimle...

eldivenlerim dedi ki...

harika gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım.....

defneylebirlikte dedi ki...

nasıl da severimmmmmmmmm.eline sağlık canım..

simayhobievi dedi ki...

çok severim eline sağlık canım iyi geceler

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Hımmmm bayıldığım bir lezzet kim sevmezki...Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

defneylebirlikte dedi ki...

mmmmmmmmmm olsa da yesem şimdi senemciğim.ellerine sağlık.nefis olmuş.