25 Mart 2009 Çarşamba

PROFITEROL










Bu profiterolleri gecenlerde Derya Baykal'in programininin pazartesi günleri yemek yapan ascisi, Cemal Türkkan Usta yapmisti. Ben de denedim ve memnun kaldim. Yalniz ben hamurlarini acele yaptigimdan sekilleri pek itinali olamadi ama pistikten sonra daha iyi oldular...
Bu tarifi bu haftaki Porselen Demlik Cay Saati 39 Etkinligi icin, http://pastakur.blogspot.com/ dan Zeynep arkadasimiza gönderiyorum. Zeynep'e kolay gelsin diyorum.
Malzemeler:
3,5 cay bardagi (350gr) su
yarim cay kasigi tuz
3 corba kasigi (60gr) margarin
1,5 su bardagi (180 gr) un
4 orta boy yumurta
Pasta kremasi icin:
1 yumurta
1,5 cay bardagi (150gr) toz seker
1 paket vanilya
1 cay bardagi un
5 cay bardagi (500 ml) süt
Cikolata sosu icin:
1 paket (250 gr) damla cikolata
2 corba kasigi tereyagi
1,5 cay bardagi su
Yapilisi:
Hamuru icin;
Celik tencereye su, tuz ve margarin konup kaynamaya alinir. 30 saniye kaynamis suya, elenmis un ilave edilir ve bir spatula veya bir tahta kasik yardimiyla iyice karistirarak 2 dakika pisirilir.
Hamur tencereden alinip baska bir kaba konur ve biraz ilininca elle birkac kez daha yogrularak özlestirilir. Ilik veya soguk hamurun icine yumurtalar tek tek kirilip karistirilarak iyice yedirilir. Tepsiye yagli kagit yerlestirilir. Hamur bir kasik yardimiyla (kasik her defasinda suya sokulup cikarilir) lokma büyüklügünde tepsiye dökülür. 180 derecede isitilmis firina verilir ve 30 dakika sonra isi 160 dereceye indirilip 45 dakika daha pisirilerek kurutulur.
Krema icin, bütün malzemeler soguk olarak bir tencereye konup karistirilarak pisirilir. Ilindiktan sonra profiterollerin alt kismi kesilip icine pasta kremasi doldurulup kapagi kapatilir.
Diger tarafta bir kaba 40-45 derece sicaklikta (iliktan cok az daha sicak) su, cikolata ve tereyagi konup ara ara karistirilarak (benmari usulü) erimesi saglanir. Cikolatanin parlak ve gerektigi gibi olmasi icin suyun isisinin 40 derece olmasi gerekiyormus!
Icleri krema ile doldurulan profiterolleri bir kaseye konulup üzerlerine cikolata sosu dökülerek soguduktan sonra servis yapilir.
Not: Profiteroller piserken firin kapaginin hic acilmamasi gerekiyor!

43 yorum:

Papatya Prenses dedi ki...

Aslaaa hayır diyemiyceğim hayatımın tatlısı:)
Enfes olmuş canım,olsa da yesem:)
Ellerine sağlık..

karamel mutfak dedi ki...

vallahi şu yamurlu kapalı havada nasılda gönlümü açtı ellerine salık canım.cemal ustanın tarifleri tam kararında oluyor.

müjde dedi ki...

Nasıl da lezzetli görünüyor.Ellerine sağlık canım.Sevgiler...

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim harikasin.Ellerine saglik.
Harika görünüyor.
Sevgilerle.

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

bence güzel kabarmışlar..şekil zaten sosla kapanıyor,hem tam da yusyuvarlak olması da gerekmiyor.ellerine sağlık.ben kabartamazsam diye korkumdan hiç denemedim.ama çok severim.

İnci Yemek dedi ki...

Selam elinize sağlık görüntü nefis tadı da öyledir eminim.sevgiler...

Öznur dedi ki...

Eşimin aile içi bir kutlamada aldığı tek tatlıdır kendisi. Yani ben profiterole bayılırım.
Seninkilerde süper gözüküyorlar. Ellerine sağlık canım.
Sevgilerle...

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Bayıldım görüntüye nefis ötesi olmuş ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

Hayatın Ta Kendisi Lokantası dedi ki...

bayılırım profiterole :)
ellerine sağlık

Sevde.B dedi ki...

Ya bayılıyorum şu profitole arkadşım ellerin dert görmesin...
Bayılıdm...
Sevgiler

akasyakokusu dedi ki...

Senem'cim profiterole asla hayır diyecek birini tanımıyorumm..
Bu grupta bende varım tabiki.
Ellerine sağlık canım soslu son şekli acaippp harika olmuş..
Yalnız 4 yumurta ağır kokmuyormu acaba..Ben hep 3 yumurtalı yaparımda..Hatta geçen sırf profiterol için hazır ahududu sosu aldım..En üste dökmek için..Ben hazır tabağı alayım canım eline sağlık byby..

sevil dedi ki...

bu tada bayılıyorum bennnn ellerine saglık..

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika tabağı aldım öptüm şeker...

NzlGl dedi ki...

Profiterol denince aklıma Büyükada İnci'de yediğimiz o nefis profiteroller geliyor.
Elinize sağlık, sevgiler

Senem dedi ki...

Nuray'cim bu hamurda 4 yumurta hic bir agir koku vermemisti, yumurtalar taze oldugu sürece böyle bir koku olcagini zannetmiyorum. Güzel yorumun icin tesekkür ediyorum.

Arkadaslar hepinize bu güzel yorumlariniz icin cok tesekkür ediyorum.

mahperi dedi ki...

Enfes görünüyor. Ellerine sağlık.

Seval dedi ki...

Senem'cim profiterol benimde gözdem ne zamandan beri kolay ve bir o kadarda nefis ellerine saglik canim,sosunun kivami cok güzel olmus tarifini aldim deneyecegim,sevgilerimi gönderiyorum...

pelin'ce dedi ki...

Offf nasılda severim,nefis yapmışsın Senemcim... Keşke yakın otursaydık hemen gelirdim yemeğe :)
Ellerine sağlık...

defneylebirlikte dedi ki...

yanlış yere yorum atmışım canım.şakşuka.eee bayılırım yaaa.bu da nefis olmuş.elceğizlerine sağlık..

neslihan dedi ki...

canım ellerine sağlık.çok severim,nefis olmuşlar.sevgilerimle....

filiz dedi ki...

en favori tatlim
cok guzel olmus canim
ellerine saglik
sevgiler

Seda dedi ki...

bayılırm şahane görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler....

*Mutfaktaki Deli* dedi ki...

çok süper yaaa. ellerine sağlık. tarifi bir köşeye kaydedicem valla. ve denicem bigün:)

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

hayatım ellerine sağlık harika görünüyor dibim düştü valla nasıl canım istedi tatlı krizindeyim zaten bu aralar:)) öpüyorum bebişim sevgilerimle

rana dedi ki...

canım sayfamdaki dua sen ve senin gibi arkadaşlarımın desteğiyle bitti hamdolsun allah kabul etsin allah razı olsun tüm hastalarımıza şifa olsun inşallah tüm vefat edenlerimizede rahmet olarak RABBİM kabul etsin amin. buarada arkadaşalara katılıyorum görüntü muhteşem eminim tadıda öyledir ellerine sağlık inşallah cesaretimi toplayıp bende yaparım en kısa zamanda birde bişey sorucam benmari usulü değilde hazır çikolata sosu kullanılsa tadında lezzetinde çok büyük bi fark olurmu? sevgilerimle

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Nasıl da güzel görünüyor... Haftasonu Ankaralı Blogcularla gittiğimiz brunchda gözüme çarptı aldım tabağıma ama büyük hayal kırıklığı yaşadım... Seninki eminim çok lezzetli olmuştur... Ellerine sağlık Senem'ciğim... Sevgiler...

Dido Butik Pasta - Pembe Merdane dedi ki...

mmm çok lezzetli gözküyor. Elleriniz sağlık

birdilimdus dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok severim.

Sevgiler,
Evren

elif dedi ki...

bende yapmak istiyorum profiterolu. ama cesaret edemiyorum. çok zahmetli olsa gerek... ellerine sağlık

senem dedi ki...

Rana'cim hazir cikolata sosuyla tabiiki olur canim, hem de cok harika olur.
Sevgilerimle.

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

süper olmuşlar ellerine sağlık bende deneyeyim sevgiler

Sevil Altunel dedi ki...

canım kusura bakma son günlerde oğluşla çok yoğunum.uğrayamadım.ellerine sağlık harika olmuş.
ha bu arada sanırım sayfana virüs bulaşmış.her tıkladığımda bir sayfa açılıyor.umarım sorun çözülür .sevgilerimle..

Semra Çebi dedi ki...

Senem'cim ellerine sağlık oldukça lezzetli görünüyor.Sonunda bende deneyeceğim profiterolü.Böyle resimler görüp de dayanabilmek mümkün değil.

Lezzet Gemisi dedi ki...

büyük-küçük herkesin bayıla bayıla yediği müthiş bir lezzet.... ellerine sağlık canım. sevgiler...

meleginmarifetleri dedi ki...

Mmmm nefis bayılırım prefiterole ellerine sağlık..
Sevgiler..

mutfaktayim dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor.

Sevgiler...

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Canım, süper kabarmışlar, ellerine sağlık:).
Profiterole bayılırııııım:).
Sevgiler, öpücükler...
aslı

hdidem95 dedi ki...

çok severim ellerine sağlık canım sevgiler

KARDELEN dedi ki...

HARİKA GÖRÜNÜYOR ELLERİNE EMEKLERİNE SAĞLIK CANIM ÇOK ÇOK SECERİM...

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

canim selam hangi birine ne yazayim sasirdim ya
hepside sahane pofiterolu bende ilk defa yapmistim ama süper oluyorlar ellerine saglik
bu ara cok yogunum annemlerin tr ye dönmelerine az kaldi davet geziyorum kahveyede gelemiyorum sohbete :(( sen anladin onu
ayrica sobeledigin icin tesekkür ederim baska sefere insallah oldumu canim kusura bakma sen anlarsin benim halimden öptüm hayirli cumalar

tatesal dedi ki...

Canım bunlar süper görünüyorlar...Hiç almadan gidermiyim.Tadına da baktım,,hımmmm....

Zehra dedi ki...

slm canim ellerine saglik profiterol nefis gorunuyor eminim tadi daoyledir sevgiler

Mutfak Havlusu dedi ki...

nefis çikolata görüntüsü!
:)
ellerine sağlık.