13 Mart 2009 Cuma

TAVUKLU ÖZBEK PILAVI




Bu harika pilavin tarifini http://yadeller68.blogcu.com/ adresinden almistim. Tavuk ve sebzeler cok hos bir tat veriyor, denemek isteyenlere iste tarifi;


Malzemeler : 2 su bardagi pirinc


bir tavuk gögsü (ben iki adet tavuk budundan yaptim)


2 orta boy havuc


1 adet büyük boy kuru sogan


3 su bardagi tavuk suyu yada normal su


biraz tuz, karabiber
pirinci kavurmak icin siviyag veya tereyagi


Yapilisi : Önce tavuk gögsünü iyice haslayip didin. Pirinci tuzlu, ilktan biraz daha sicak suda en az 20 dakika bekletin. Baska bir yerde havuclari rendeleyin, Iyice yikadiginiz pirincleri baska bir tavada normal pilav yapar gibi kavurun, birazda tuz atin. Baska bir pilav tavasinin altina tavuklari iyice yayin, üzerine kuru sogani halka halka dograyin, rendelenmis havuclari da üzeri kapanacak sekilde yerlestirin. Kavrulan pirinci en üste iyice kapatip 3 su bardagi suyu yavas yavas ekleyip ocaga koyun, kisik ateste pisirip, dinlendikten sonra servis tabagina ters cevirerek süsleyip, üzerine de karabiber serpip servis yapabilirsiniz.


AFIYET OLSUN!

38 yorum:

mahperi dedi ki...

Ne muhteşem bir görüntü.Ellerine sağlık.

karamel mutfak dedi ki...

görüntü çok hoş eminimki lezzetide öyledir ellerine salık canım.yanınada bol köpüklü bi ayran harika olur:)

ZEHRA dedi ki...

NEFİS GÖZÜKÜYO ELLERİNİZE SAĞLIK.SEVGİLERRR

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

harika görünüyor...eline sağlık.malzemeler de güzel olduğuna göre tadı da güzeldir...sevgiler..

defneylebirlikte dedi ki...

müthiş olmuş anemcim.en kısa zamanda deneyeceğim.pastan da harika.ellerine sağlık...

akasyakokusu dedi ki...

OFFF OFFF...
YAPILIRMI BU BANAA..SENEMMM.
ELİMİ SUYA SOKAMIYORUM YEMEK YAPAMIYORUM KAÇ GÜNDÜR..GRİP ÖKSÜRÜK BİTİRDİ BENİ.
ŞU PİLAV İÇİN NELERİ VERMEZDİM..OFFF..OLSADA LÜPLÜP YESEM NE GÜZEL OLURDU CANIMBENİM.
ELLERİNE SAĞLIK ÖPTÜM..

derya dedi ki...

Senemcim ellerine sağlık tatlım çok hoş ve leziz öptüm seniii

TAZE NANE dedi ki...

Ellerine sağlık.
Çok güzel görünüyor.
İyi hafta sonları.
Sevgiler.

yetur(yeşim) dedi ki...

tam davet pilavı olmuş eline yüreğine sağlık canım.not aldım.deneyeceğim.öptüm.sevgiler...

neslihan dedi ki...

bu pilav başlı başına ziyafet olmuş canım.ellerine sağlık.muhteşem görünüyor.sevgilerimle...

peynir hösmelimi dedi ki...

Harika olmus hayatim.ellerine saglik.
Tam davet sofralarina yakisir cinsden.
Sevgilerle,iyi hafta sonlari.

Papatya Prenses dedi ki...

Tavuklu pilav deyince akan sular durur:) Sunumda enfes görünüyor!
Ellerine sağlık canım..

GAMZELİ ANNE dedi ki...

ÇOK GÜZEL CANIM ELLERİNE SAĞLIK :))

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Pilavım nefis olmuş görünümde iştah kabartıyor...Ellerine emeklerine sağlık canım...
İyi hafta sonları geçirmeni dilerim...
Sevgiler...

Seval,Lezizsofralar dedi ki...

Senem'cim tamda davet sofralararina yakisacak sekilde gösterisli bir pilav olmus ellerine saglik canim,

Güzel bir hafta sonu diliyorum...

müjde dedi ki...

Hem şık hem leziz görünüyor.Ellerine sağlık canım.Yemeğe misafir alır almaz deneyeceğim.Sevgiler...

NzlGl dedi ki...

Tavuk-pilav vazgeçilmez ikili. Ehh yanında soğan ve havuç
Bence yemede yanında yat tarzı olmuş
Enfes görünüyor elinize sağlık
sevgiler

pelin'ce dedi ki...

Senemcim pasta kadar güzel gözüküyor,ellerine sağlık...

Sevgiler...

birdilimdus dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok şık olmuş müthşsinnn!!!

Sevgiler,
Evren

PINAR dedi ki...

harika görünyor,ellerine sağlık...

CANDAN TARİFLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ARKADAŞIM ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR...

AYNUR dedi ki...

selam arkadaşım benim de çokca yaptığım bir pilavdır bu lezzeti harika olur gerçekten senin sunumun da ye beniiiii diye bağırıyor ellerine sağlık yiyenlere afiyet olsun sevgiler

Seda dedi ki...

nefis görünüyo tadıda eminim öyledir ellerine sağlık,sevgiler.....

Leyla Poyraz dedi ki...

canım tavuklu pilav harika görünüyor..ellerine sağlık..Sevgilerle..

anka dedi ki...

Canım emeklerine sağlık.Enfes görünüyor.sevgiler.

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık arkadaşım :)benimde çok severek yaptığım ve yediğim bir pilavdır ama ben havuç koymuyordum,sağol canım bir de senin yaptığın gibi denerim...sevgiler ....

Sevgi Küçük dedi ki...

görüntü gerçekten enfes!ellerinize sağlık
deneme listeme alıyorum!
:)
sevgiler

selin dedi ki...

offff harika...bir tabak alacağım ama kaldığını sanmıyorum :D ellerine sağlık

Acemi Şef dedi ki...

Senemciğim harika olmuş bu pilav. Davet sofraları için de göz doldurucu, eline sağlık.

yeşim dedi ki...

haarika bir görüntü
ellerine sağlık
sevgilerr

semra mutfakta dedi ki...

ellerine sağlık cnm bir kaşık daldırdım pilavına:)nefisss

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmmmmmmm yemede yanında yat:) ellerine sağlık canım..kocaman sevgiler

NarincE dedi ki...

Böyle katlı, hoş görünüşlü pilavları ben de severim. Hele pilav delisi bir eşiniz varsa, yapmak şart oluyor.

eldivenlerim dedi ki...

süper bir görüntü, pasta gibi olmuş;) enfes gözüküyor, ellerine sağlık arkadaşım.......

mutfakveben dedi ki...

Allahhh n emuhteşemm görüntü.. bilgisayardan içeri girmek istedim.. ellerine saglık canım harika gozukuyor..
afiyet olsun size..
iyi haftalar..
sevgileR:))

NİLÜFER dedi ki...

Mmmmmm görüntüye bayıldım pilavı yesem eminim tadına da bayılırdım eline sağlık çok şık bir sunum olmuş

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

senemcim tavuk hep ilk tercihimdir tam bana göre olmus bu lezzet özbeklerde biliyor agzinin tadini ellerine saglik hayirli günler canim

oburumben dedi ki...

Size katılıyorum, pilavda havuç ve tavuk harika oluyor, bezelye ve mısır da tabii :)
Rusyada Özbek pilavı meşhurdur, her yerde görürüm ama hiç denemedim.. Tarifinizi denemek istiyorum..
Elinize sağlık,
Sevgiler,
oburumben