15 Mayıs 2009 Cuma

MARINE EDILMIS TAVUK KANAT VE ISPANAKLI KÖFTE

Nar gibi kizarmis tavuk seviyorsaniz güzel bir tarif size. Lezzet dergisinin eski bir sayisindan buldum bu leziz tarifi. Digeri yani ispanakli köfteyi de gecenlerde tvde bir programda görüp denedim. Bu da degisik bir köfte. Aslinda öyle özel bir tarifi yok, elimde yuvarlayip actirdigim iki adet köftenin arasina soganla kavrulmus bir miktar ispanagi koyup kapatarak öyle kizarttim. Tarifte yoktu ama sanirim daha iyi olacagindan bir dahaki sefere yapinca arasina biraz da kasar peyniri koymak istiyorum... Simdi de sizlere tavugun tarifini ayrintili olarak vereyim.

Malzemeler:
12 adet tavuk kanadi
1 corba kasigi hardal
1 corba kasigi zeytinyagi
1 corba kasigi soya sosu
1 corba kasigi salca
1 corba kasigi köri
1 adet orta boy sogan (ben kullanmadim)
6 dis sarmisak
tuz ve kirmizi toz biber
yarim cay bardagi sivi yag

Yapilisi:
Derince kapakli bir kabin icine sogan, sarmisak ve siviyag haric tüm malzemeyi koyun. Sarmisaklari ezin, sogani iri olarak 4'e bölün ve kaba ekleyin. Elinizle iyice karistirin. Daha sonra tavuk kanatlarini kaba koyup, bu harca iyice bulanmasini saglayin. Kabin kapagini kapatip bekletin. Ne kadar cok bekletirseniz o kadar lezzetli oluyor. Tavaya siviyagi koyun ve kanatlari sürekli cevirerek pisirin. Sicak olarak servis yapin.

Not: Ben tavada degil de firinda 250 derecede pisirdim. Ayrica yaninda tavuk gögüs eti dilimleri de marineye yatirip birlikte pisirdim, o da cok lezzetli oldu. Ben yaninda pilavla servis yaptim, isterseniz, patates kizartmasi veya patates gratenle de servis yapabilirsiniz.
Patates graten icin asagidaki linki tiklayabilirsiniz.
http://kizilciksurubu.blogspot.com/2007/10/patates-graten.html

26 yorum:

Aysel dedi ki...

selamlar,

biz tavuk yemeyi cok severiz, marine edilmis halini tabi daha cok severiz :))

ispanakli köfte, cok hos bir fikir, ikisinide severiz, birliktede severiz :))

ellerine saglik

*Mutfaktaki Deli* dedi ki...

Şu yemeklerin güzelliğine bakın gece gece iştahımı kabarttı...

defneylebirlikte dedi ki...

İŞTAH AÇICI BİR GÖRNTÜ ,HEM DE BU SAATTE.HARİKASIN CANIM.ELLERİNE SAĞLIK.

mujdenin denemeleri dedi ki...

Ellerine sağlık Senemciğim.Enfes görünüyor.Mutlu haftasonları diliyorum.

pembe tatlar dedi ki...

Siyah et tüketemeyen biri olarak tam benlik bir tariff ellerine sağlık canım...

İnci Yemek dedi ki...

tavuk sever olarak çok nefis olmuş görüntü öyle
söylüyor:)ellerinize sağlık .iyi hafta sonları..

tatlilar gülcandan dedi ki...

Ellerinize saglik köftenin tarifini aldim.iyi aksamlar.

KİZHATCE dedi ki...

eline sağlık canım,afiyet olsun,mutlu hafta sonları,sevgiler...

GAMZELİ ANNE dedi ki...

evet ya bende gecenin bu saati tavuk yiyemiceme göre e fotoyuda yiyemiceme göre napcem şimdi:)) taifi alıyorum ve ilk fırsatta deniyorum ellerine sağlık güzelim:)

NEŞELİ GÜNLER dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyorlar tavuğun tarifini aldım ,ıspanakta güzel görünüyor bi denemek lezım .sevgiler

OZAY dedi ki...

Ellerıne saglık canım .Cok leziz gorunuyor.Guzel bır hafta sonu dıleklerımle sevgılerımı yolluyorum.

derya dedi ki...

Canımmm ellerine sağlık süper leziz ve şık öpüyorum...

neslihan dedi ki...

ellerine sağlık canım.harika iki yemek olmuş.afiyet olsun.iyi hafta sonları.sevgilerimle...

Özlem dedi ki...

Harika olmuş,
ellerine sağlık canım,
sevgiler,

NarincE dedi ki...

Çok severim ızgara tavuk kanadını, ne güzel kokmuştur pişerken. Mutlu bir hafta sonu dilerim canım.

maydanoz dedi ki...

Bu güzel blogunuz, maydanoz blog topluluğu içerisinde yerini almıştır, başarılar.

Baharat tadında dedi ki...

Ellerine sağlık canım tavuğun her türlüsüne bayılırım ama en çok kızarmışına. Çok güzel yapmışsın sende.
Sevgiler,
Gülşen

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmmmmmm muhteşem olmuş ikiside canım ellerine sağlık..öpüyorum iyi haftalar

Ayse Pamuk dedi ki...

Çook güzel görünüyorr ellerine sağlık

hanife dedi ki...

eline sağlık çok nefis görünüyor

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

Ne güzel bir menü kimsenin hayır demiyeceği gibi tabağı alıp gidesi geliyor insanın harika görünüyor ellerine sağlık canım sevgiler

mutfaktaki zaman dedi ki...

canimm ellerine saglikk ne harika bir goruntuuu banada kaldimii aksam aksam canim caktii yaaa...

Kevser dedi ki...

Canim,
ellerine saglik, harika bir tabak olmus, bana valla sadece kanat ve pilavda yeterli olurdu, cok severim de kendilerini ondan yani.

Selamlar ve kocaman öptüm..

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar senemcigim, ellerine saglik, tavuk yemegin harika olmus, sevgilerimle....

Sevil Altunel dedi ki...

canım çok yoğun koşuşturmaca içerisinde aldığım ödülü hak etmeye çalışıyorum. güzel mesajlarına dönemediğim için beni affet..her şey gönlünce olsun..sevgilerimle..

Hadiye dedi ki...

Senemciğim Selam,

Nedir bu senin et ,tavuk terbiye etme merakın.? Ama iyi oluyor sen araştırıp deniyorsun bizlerede önerip paylaşıyorsun.Teşekkürler.
Aldım tarifi.

Sevgiler*