17 Mart 2009 Salı

MANDALINA SOSLU KEDIDILI PASTASI

http://arzumhobii.blogcu.com un evsahipligi yaptigi PDCS Etkinligine ben de bu tatlimla katilmak istedim. Arkafdasimiza kolay gelsin diyorum. Tarif http://www.kekevi.com/ sitesinden.. Mayhos, hafif eksili tatli seviyorsaniz deneyin derim. Tarifi aynen yayinliyorum.

Malzemeler:
1 paket hazır kedidili bisküvisi
kreması için:
3 yemek kaşığı dolusu un
5 yemek kaşığı tozşeker
1 adet yumurta
3 buçuk su bardağı süt
1 parça damla sakızı
sosu için:
1 su bardağı taze sıkılmış mandalina suyu (ben yari yariya portakal ve mandalina suyundan yaptim)
5 yemek kaşığı tozşeker
2 yemek kaşığı nişasta
Yapılışı:
Damla sakızını krema için kullanacağınız tozşekerin 1 yemek kaşığı ile birlikte havanda ezin.
Kreması için orta boy bir tencerede un, tozşeker, ezilmiş damla sakızı ve yumurtayı karıştırın.
Unu ilave edip koyulaşıp kabarcıklar çıkana kadar kısık ateşte karıştırarak pişirin.
Büyük dikdörtgen tepsinize kedidillerini yanyana tüm tabanı kapatacak şekilde dizin.
Sıcak kremayı biskuvilerin hareket etmemeleri için yavaşça her tarafına dökerek yayın, soğumaya bırakın.
Krema soğuduktan sonra mandalina suyunu ufak bir tencereye aktarın.
Nişasta ve tozşekeri ilave edip iyice karıştırın.
Kısık ateşte koyulaşıp kabarcıklar çıkana kadar karıştırarak pişirin.
Soğumuş kremanın üzerine sıcak olarak döküp düzeltin.
Ilındıktan sonra soğuması için buzdolabına kaldırın.
Tatlınız tamamen soğuduktan sonra hindistan cevizi veya istediğiniz şekilde süsleyip dilimleyerek servis yapın.
Not: Tarife göre ben de kedidillerini islatmadan dizdim ama biraz kuru gibi oldu, bir dahaki sefere sekerli suyla veya meyva suyuyla islatarak denemek istiyorum.
Tarifin orijinalini görmek isterseniz asagidaki linki tiklayabilirsiniz!

42 yorum:

papatya prenses dedi ki...

Üzerindeki sosun rengi çok harikaaa:) Ellerine sağlık canım,bayıldım görüntüye..

Seda dedi ki...

mandalinalı portakallı tatlılara bayılırım ellerine sağlık en kısa zamanda deneyeceğim,sevgiler....

gülcan dedi ki...

günaydın arkadaşım nasılsın
tatlında güzel görünüyor

tatesal dedi ki...

CANIM HARİKA GÖRÜNÜYOR,KEDİ DİLİYLE BEN DAHA FARKLI BİR PASTA YAPIYORDUM BUDA ÇOK HOŞUMA GİTTİ....DENYECĞİ MUTLAKA..

neslihan dedi ki...

canım ellerine sağlık,çok lezzetli görünüyor pastan.katmanları şahane olmuş.sosa bayıldım.afiyet olsun.sevgilerimle...

OZAY dedi ki...

Canım harıka gorunuyor .Ellerıne saglık.Sevgıler

ahsapboyaci dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım sevgiler hayırlı günler

Seval dedi ki...

Senem'cim harika bir pasta olmus canim bu hem hafif hem nefis daha ne olsun...

ellerine saglik...

Sevde dedi ki...

Of ofof arkadaşım döktürmüşsün ya nasıl da güzel görünüyor...
Canım çok çekti...
Sevgiler

CANDAN TARİFLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR..
SEVGİLER...

derya dedi ki...

Senemcim canım ellerine sağlık harika olmuş valla
tabağı aldım öptüm...

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

harika görünüyor canım...tarif te zaten tam benlikmiş..ellerine sağlık...

karamel mutfak dedi ki...

görüntü harika mandalinalar da mevsimini kaybederken harika bir tat olmuş emegine salık canım.

Doyumluk.... dedi ki...

Hafta sonu kedi dili almıştım.Bu tarif çok güzel olmuş.Deneyeceğim.eline sağlık.

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Nereye baksam portakallı, mandalinalı lezzetler göz kırpıyor. Hepsi de birbirinden güzel görünümlü... Ellerine sağlık Senem'ciğim sevgiler...

Lezzet Gemisi dedi ki...

tatlıyla mayhoş bir arada pek yakışır...
ellerine sağlık canım. sevgilerimle....

hdidem95 dedi ki...

ne güzel olmuş canım ellerine sağlık sevgiler

defneylebirlikte dedi ki...

öyle muhteşem görünüyor kii.bayıldım resmen.ellerine sağlık canım..

papatya68 dedi ki...

selam arkadaşım bayılırım bu tür hafif ve pratik tatlılara eline sağlık çok güzel görünüyor sağlıkla kal

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim harika görünüyor.
Ellerine saglik.
Sevgilerle.

Yaren dedi ki...

Ellerine saglik canim cok nefis görünüyor.Orta krema tarifini denemem gerkiyor.Eminim cok lezzetli dir.Sevgiyle kal Senemcim:)

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar canim, ellerine saglik pasta harika görünüyor, sevgiler....

Tijen dedi ki...

Seneeeem,
Kokusunu, tadını hissettim iyi mi?
Çocukken oraletli pasta yapardık, bilmem sizin evde yapılır mıydı, şimdi olsa hayatta yemem ama o zaman severdik nedense.

sarımutfak dedi ki...

çok güzel görünüyor cnm ellerine sağlık
sevgilerimle

Acemi Şef dedi ki...

Senemciğim tam yaz tatlısı olmuş bu. beş çaylarına ideal. Eline sağlık çok garantili bir tarif olmuş bu.

Zeynep dedi ki...

ellerine sağlık canım,
nefis görünüyor.turuncu turuncu bayıldım.
sevgiler öpücükler

Baharcicegi dedi ki...

meyveli pastalar hafif ve mayahos aromasiyla nefis oluyor,görüntüsü üzerindeki rengi cok güzel eline saglik
sicacik sevgiler

PINAR dedi ki...

ellerine sağlık,çok güzel görünüyor..

hayat dedi ki...

Canım,pasta nefis görünüyor.Ellerine emeğine sağlık.
SEvgiler...

müjde dedi ki...

Tam benlik olmuş bu tatlı.Narenciyeli lezzetlere bayılırım.Ellerine sağlık.Sevgiler...

Leyla Poyraz dedi ki...

süper bir tatlı olmuş...ellerine sağlık...
Sevgiler..

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

Senemcim mandalina bitmeden denemeli bu nefis tatlıyı mayhoş tatları çok severim görüntüde harika ellerine sağlık canım sevgiler

Sevil Altunel dedi ki...

canım bu pasta harika görünüyor ellerine sağlık.sayfanda sorun olduğu için bir çok kere geldim ama yazamadım kusuruma bakma sevgiler..

Seda dedi ki...

canım seni mimledim...

Cenk dedi ki...

Merhaba,
Sizden sitenize yerleştirdiğiniz yemekosfer arama kutusu ile ilgili bir ricam olacak.
Fark ettiniz mi bilmiyorum ama son bir haftadır Cafe Fernando kapalıydı. Sitenin alt yapısında birtakım arızalar meydana geldi.
Bu arızanın sorumlusunun da Yemekosfer arama kutuları olduğunu yeni keşfetmiş bulunuyorum.
Sitenize yerleştirdiğiniz kodlarda ufak bir değişiklik yaptım.
Cafe Fernando'nun bundan sonra sorunsuz işleyebilmesi için eski kodların mümkün olan en kısa zamanda yenileriyle değiştirilmesi gerekiyor.
Yeni kodlara şu sayfadan ulaşabilirsiniz: http://cafefernando.com/yemekosfer/ekle.php
Vaktinizi aldığım için lütfen kusura bakmayın ama acil olarak uğrayıp sitenizdeki kodları yenilemeniz Cafe Fernando'nun sağlam işleyebilmesi için şart.
Şimdiden teşekkür ederim,
Cenk

Hatice dedi ki...

ellerine sağlık canım, pratik ve güzel bir tatlı olmuş, güzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiler...

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

canisi pastan enfes olmus banada kaldimi alayim bir dilim enfes ellerine saglik sevgiler hayirli cumalar

özgülüntarifleri dedi ki...

Sanemcigim harika bir pasta olmus canim portakalin verdigi aromali tat nefis olsa gerek
ellerine saglik canim.

Kucak dolus SEVGİLER.

zeynep dedi ki...

39. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM
SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;
http://porselendemlik.blogcu.com
http://birdemliksohbet.com
http://gelibolu17.blogspot.com/
http://selmahlc.blogcu.com/
tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için
23 MART 2009 - 6 NİSAN 2009 TARİHLERİ ARASINDA
http://pastakur.blogspot.com YANİ BEN YAPACAĞIM.
SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!
HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ.
TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.
VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 39.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.
LÜTFEN ETKİNLİĞE YEMEK GÖNDERMEYİNİZ.SADECE ÇAYIN YANINDA YENEBİLECEK TARİFLER YOLLARSANIZ SEVİNİRİM.
SEVGİLER

KARDELEN dedi ki...

ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR CANIM HEM PRATKTE ELLERİNE SAĞLIK SEVGİLERLE...

birdilimdus dedi ki...

Elelrine sağlık nefis bir lezzet olmuş :)))

Sevgiler,
Evren

NarincE dedi ki...

Kaç gündür gelip gidip bakıyorum, ne desem bilemedim. Yumuşak, mayhoş, gözlerim kapalı yiyeceğim bir tatlıya benziyor.