3 Mart 2009 Salı

AHUDUDULU TIRAMISU


Bu haftaki PDCS etkinligi icin http://sevincceden.blogcu.com/ arkadasima bu gördügünüz tatliyi göndermek istiyorum. Ahududulu tiramisu.. Bu, gecen sene yabanci bir sitede gördügümden beri hep denemek istedigim bir tatliydi. Dün aksam denedim ve sonuctan memnun kaldim. Cok güzel, degisik bir tatli alternatifi oldu benim icin. Belki sizler de denemek isterseniz diye tarifi hemen veriyorum arkadaslar.


Malzemeler:

(Ben tam malzemeyi veriyorum, kendim yari malzemeyi kullandim)

300 gr ahududu

500 ml Rama cremefine veya taze krema

100 gr tozseker

1 paket vanilya

yarim limon suyu

400 gr mascarpone yada labne peyniri

4 cl rom(ben kullanmadim)

1 nescafe fincani hazirlanmis sicak kahve yani nescafe

30 adet kedidili bisküvisi (bu kullandiginiz kaba bagli, iki sira olacak bu miktar daha az veya cok olabilir, ben baton kek kalibimda yaptigim icin 12 adet bisküvi yetti)

üzeri icin kakao


Yapilisi:

Ahududularin yarisini püre haline getirin. Kremayi sertlesene kadar cirpin, ardindan sirayla tozseker, vanilya, limon suyu ve püre haline gelen ahududulari katip cirpmaya sevam edin. Mascarponeyi de katip karistirin. En son kalan bütün ahududulari da katip karistirin. Kahveyi hazirlayin, bisküvileri cam bir dikdörtgen kabin altina bir sira dizin. Kahve ile bunlari islatip kremanin yarisini bisküvilerin üstüne yayin. Kremanin üzerine bir sira daha bisküvi dizip yine ayni sekilde kahve ile islatin. Kalan kremayi da en üste yayip düzleyin. Kabin üzerini strec bir folyo ile örtüp bir gece buzdolabinda bekletin. Servis zamani üzerine kakao serpin.


Not: Ben sevmedigim icin rom kullanmadim ama kullanmak isteyen varsa eger, kahveye karistirmak gerekiyor..

Rama cremefine:

47 yorum:

Arzu dedi ki...

Ne kadar güzel görünüyor. Ahududulu herşeyi severim. Ellerine sağlık.Sevgiler...

Papatya Prenses dedi ki...

pembiş pembiş ne kadar enfes görünüyor! Ellerine sağlık canım:)

neslihan dedi ki...

enfes görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgilerimle...

müjde dedi ki...

Harika görünüyor canım.Ellerine sağlık.Kucak dolusu sevgiler...

ilker'in mutfağı dedi ki...

Canım ne kadarda çekici ve doyurucu olmuş.ellerine sağlık.Sevgiler...

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

canim ahudunun lezzetine bayilirim
tam benlik bir tramisu olmus ellerine saglik
senemcim sevgiler

nagehan dedi ki...

Senemcim güzel yorumun için teşekkür ederim canım...
Pastanda gerçekden gel beni ye diyor yani, ellerine sağlık canım.....
Sevgiler
Nagehan

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyor..Eminim ben çok severdim bu pastayı(tiramisuyu)..Ellerine sağlık canım..



Sevgiler..

derya dedi ki...

Canım harika olmuş ellerine sağlık sevgiler...

pel!n dedi ki...

Senem süper fikirmiş,görüntüsüde harika...Ellerine sağlık...

özgülüntarifleri dedi ki...

TİRAMUSU cok nefis gorunuyor canim ellerine saglik .Deneneceklerin ilk sirasinda yerini aldi bile.
SEVGİLERRR.

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Tiramisuyu çok severim ama ahududulusunu hiç denemedim. Harika görünüyor, rengi de süper:).
Ellerine sağlık canım.
Sevgiler, öpücükler;).
aslı

Acemi Şef dedi ki...

nefiss nefiss.. kıvamı da harika görünüyor, kesin denerim ben bunu.

meleginmarifetleri dedi ki...

Bayılırım ahududuya nefis görünüyor bence ellerine sağlık.
Sevgiler.

Öznur dedi ki...

Meyveli pasta ve tatlıları seven biri olarak tiramisuna bayıldım. Ellerine sağlık. Harika gözüküyor.

atesböcegi dedi ki...

Ayyyyy... bittim ben bu görüntüye. ellerine saglik canim. ahududulu yemistim daha önce bayilmistim söyle. cok güzel bir tat.
blogunda cok güzel. sevgiler...

Canan dedi ki...

Hımmmm! Harika. Bayılırım böyle süslenmiş püslenmiş tatlılara. Eminim ahududu çok yakışmıştır.

Öptüm canım
Canan

meliha dedi ki...

Nefiss görünüyor nefiss
ellerine sağlık canım
sevgiler

*Mutfaktaki Deli* dedi ki...

Aman allahım,
Harikasın diyorum başka da bişey demiyorum yani:)

Baharat tadında dedi ki...

Tiramisuya zaten bayılıyorum bir de içine ahududu girdiği zaman ne olurum bilmiyorum. Çok güzel bir karışım yapmışsın resime baktıkça yutkunuyorum ya :)
Ellerine sağlık çok güzel olmuş
Sevgiler,
Gülşen

OZAY dedi ki...

Canım ellerıne saglık.Ahududulu daha bır harıka olmuştur.Ellerıne saglık

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

bayılırım tiramisuya seninkide enfes görünüyor.ellerine sağlık.

peynir hösmelimi dedi ki...

Arkadasim harika görünüyor.Bence ahududulu daha güzel olmustur eksili eksili.
Ellerine saglik canim.
Sevgilerle.

SERAP dedi ki...

Senem'cim Tiramisunun her türlüsünü severim.Ellerine saglik.
Su Rama'nin cremfinesi cikti ya ne iyi oldu.Ben kremayi cok kullanirim.Bunuda gönül rahatligi ile tüketiyorum.Sevgiler

defneylebirlikte dedi ki...

nefis olmuş nefis.ellerine sağlık canım...hemen yemek isterdim...

egeli dedi ki...

SENEMCİM ,HARİKA GÖRÜNÜYOR VE DEĞİŞİK BİR TİRAMİSU ,ELİNE SAĞLIK CANIM.

KİZHATCE dedi ki...

çok güzel görünüyoo,eline sağlık,böylesi bir tramisu yemedim,mmm yemeyi isterdim:)sevgiler...

Selma dedi ki...

Merhaba Senem ablacim,,harika'nin otesinde super gorunuyor..ellerine saglik. Benim aklimda'da hep tiramisu var bir turlu yapamadim gitti. Neseli bir hafta gecirmen dileyiyle optmmm

praturk dedi ki...

Ahududu yu cok severim, bu tarifede cok yakismis, eline saglik

Seda dedi ki...

Şahane görünüyo tadını çok merak ettim eminim süperdir en kısa zamanda denemek istiyorum ellerine sağlık,sevgiler....

Özlem dedi ki...

Aman tanrım, çok muhteşem görünüyor, sanırım en kısa zamanda yapacağım, ellerine sağlık,
sevgilerimle

KARDELEN dedi ki...

çok lezzetli,yumuşacık görünüyor elleriize sağlık..

NzlGl dedi ki...

Ahududulusunu hiç yememiştim. Ama nefis görünüyor ellerinize sağlık senemciğim. En kısa zamanda denemek lazım:)
sevgilerimle

PINAR dedi ki...

nefis olmuş,ellerine sağlık...

Hatice dedi ki...

Tiramisu her daim favorimdir, böyle pembiş pembiş çok güzel olmuş, eminim tadı da nefistir, ellerine sağlık canım, sevgiler...

papatya68 dedi ki...

selam bacım ellerine sağlık harika bir tatlı ahududulu olunca eminim daha da lezzetlenmiştir daha fazla bakamayacağım canım çekiyor ziyaretin ve güzel yorumun için çok teşekkürler sağlıkla kal her zaman beklerim

CANDAN TARİFLER dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAĞLIK ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, harika olmus.COk severim ama hic boyle denememistim...

Sevgilerimi gonderiyorum...

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

görüntü muhteşem ötesi olmuş.ellerine sağlık canım..

tatesal dedi ki...

TEK KELİMEYLE HARİKA DİYORUM..BAŞKADA BİRŞEY DEMİYORUM:D

NİLÜFER dedi ki...

Görüntü süper eminim tadı da öyledir eline sağlık canım

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

canım beni yalnız bırakmadığın için çok teşkkürler...

Sevde dedi ki...

Arkadaşım varya içine dalasım gelid kocaman enfesssssssssssss yaaa..
İnan bayıldım bayıldım...
Ellerine sağlık

PASTAlila dedi ki...

Tiramisuda son nokta yani öyle mi? :) Eline sağlık canım.

SÜPRİZ MUTFAK dedi ki...

Hem tıramisu hemde ahududu hmmm hmmm harika ellerinize sağlık...

Leyla Poyraz dedi ki...

Görüntü enfes..ellerine sağlık canım..cuman mübarek olsun...Sevgilerle...

akasyakokusu dedi ki...

Senem'cim canım merhaba..Bana bıraktığın eşsiz yorumlarına çok tşk ederim canım..Allah c.c. cümlemize sağlık sıhhat versin bu mübarek günde dilerim..amin.
İki gündür şu tramisuuyu yiyeyim diyorum bir türlü nasip olmadı içim gitti görünüşe..
Sayfayı bir açtım zil çaldı bir açtım camı kapatayım dedim en küçük sekerek geliyor..:)
neyse bende çilekli pastadan yerim:)