23 Şubat 2009 Pazartesi

PITA EKMEGI



Evde pita yapmaya varmisiniz? Tavsiye ederim cok harika oluyor. Sahane sandevicler hazirlayabilmek icin kendi yapabileceginiz pita ekmeginin tarifi:

Malzemeler:

6 adet pita ekmegi icin:

250 gr un
130+30 ml ilik su (3/4 su bardagi)
5 gr kuru maya
1 cay kasigi tuz
1 yemek kasigi zeytinyagi

Yapilisi:

Suyu ilitin ve 30 ml kadarinda mayayi eritin. Unu, eritilmis mayayi, 130 ml suyu, tuzu ve zeytinyagini karistirip, mikserinizin hamur yogurma ucuyla veya ekmek makinesinin hamur yogurma programinda yada elinizle en az 5-6 dakika kadar yogurun. Hamur kulak memesi yumusakliginda olacak. Üzerini örtüp 1 saat kadar mayalanmasi icin bekletin. Mayalanma sonucunda hamuru 6 esit parcaya bölün ve bunlari merdaneyle resimde görüldügü gibi hafif büyütün. Firin kagidi serilmis tepsiye dizin ve tekrar tepside yarim saat bekletin. Firininizi 200-220 derecede isitip 10-12 dakika kadar pisirin. Bu pisirme sonucunda ekmekler kabarip icleri bos oluyor ve üstten kesip, icerisine istediginiz malzemeler koyup tüketebilirsiniz. Eger degisik pita ekmekli sicak sandevic tarifi isterseniz asagida verdigim linke tiklayabilirsiniz.

http://kizilciksurubu.blogspot.com/2007/10/mozzarellali-pita-ekmegi.html



AFIYET OLSUN!

30 yorum:

CANDAN TARİFLER dedi ki...

Ellerine sağlık canım denemek lazım sitede sanırım bir sorun ne zaman gelsem sürekli operatör reklamlarına bağlanıyor yorum yazmak çok zor oluyor belkide sadece benim pcden kaynaklanıyordur bilmiyorum ama diğer bloglarda olmuyor söylemek istedim iyi bir hafta geçirmen dileğiyle canım...

tatesal dedi ki...

Pıta ekmeği olarak ilk defa duydum,tamam yedim ama adını bilmiyordum.Tarifni aldım mutlaka deneyeceğim.Ellerine sağlık çok nefis görünüyor..

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık denemem lazım sevgiler...

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

canım ben kesin deneyeceğim...hamur açma konusunda çok ta yetenekli olmasam da böyle tariflere bayılıyorum...sevgiler...

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim pita ekmegin harika ellerine saglik.
Bolon gibi kabarmislar masallah.
Sevgilerle.

pel!n dedi ki...

Canım mesajın için çok teşekkür ediyorum...

Ekmekler nefis,ellerine sağlık...

Sevgiler.

Feyza Fidan dedi ki...

Aaa ben biliyorum pitayı ama hiç denemedim Senemcim. Galiba yugoslav göçmenleri sıklıkla yapıyor bu ekmeği. Hatta böreğede pita diyorlar..
Ellerine sağlık tatlım benim, çok öpüyorum...

Karen Hanim dedi ki...

Harika görünüyor! Çok iyi fikir. Çokdandir pita ekmeği markette bulamiyorum. Artik yapabilirim sizin sayinizde.

defneylebirlikte dedi ki...

ÇOK DEĞİŞİK GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK...MİS MİS..

filiz dedi ki...

cok severim harika olmus
evde yapilabildigine sevindim tarifi aldim canim
ellerine saglik,sevgiler

zerrin - misss dedi ki...

seneeeeem, sana nasıl teşekkür etsem bilemiyorum. Kaç zamandır canım istiyor ve tarife nasıl ulaşacağımı bilemiyorum. Burada göörünce mutluluktan uçtum.

En kısa zamanda deneyip sonuçtan haberdar edeceğim.

öpüyorum yanaklarından

Baharcicegi dedi ki...

insanin kendi eliyle yaptigi gibisi varmi,satilanlardan bin kat lezzetli olmustur iyide kabarmis eline saglik canim

müjde dedi ki...

Oh misler gibi,tertemiz olmuş.Ellerine sağlık Senemciğim.Sevgilerimle...

nino dedi ki...

ellerine saglik canim enfes gorunuyor gercekten

egeli dedi ki...

nefis olmuş arkadaşım,bendede bir pita tarifi var ama bir türlü fırsat bulupta yapmadım ....hevesim geldi bak şimdi seninkileri görünce,ellerine sağlık senemcim.

Seda dedi ki...

çok severim ekmeğide sandiviçide en kısa zamanda denemek istiyorum ellerine sağlık sevgiler....

sarımutfak dedi ki...

hiç yapmadım nefis görünüyor ellerine sağlık canımcım
öpüldün

Aynur dedi ki...

Sizleri ikinci el pazarimiza bekliyorum....

Selamlar

www.ikincielherseyburada.blogspot.com

Adsız dedi ki...

Cok güzel olmus tarif aldim ,en kisa zamanda deniycem tarifinizi .Bazi yerlerde bunlardan döner ekmegi yapiyorlar .

sevgilerle sibel

disal dedi ki...

daha önce hiç duymamıştım...nefis görünüyor canım..

ellerine sağlık...

Sevde dedi ki...

Hazır ekmeğim bitmşken mutlaka yapacağım inş...
Ellerinme sağlok canım

*Mutfaktaki Deli* dedi ki...

Merak ettiğim denemek istediğim bir lezzet bu.Ellerine sağlık:)

karamel mutfak dedi ki...

Ev yapı ekmeklere daldıgım şu günlrde mutlaka bunuda denerim emegine salık canım.

Nalan Kaplan dedi ki...

SENEMCİĞİM MUTLAKA DENEYECEĞİM ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYORLAR ELLERİNE SAĞLIK.

anneminkiziyim dedi ki...

Hiim ellerine saglik Senemcigim harika bir fikir, bende cok severim ev ekmegini, buna bizim kiliste somun derler firinda sadece sabahlari cikar. Yomurta ile yesillik dürüm etmek icin, nefis, sevgiler....

Lezzet Gemisi dedi ki...

harika görünüyor. puf puf olmuşlar ne güzel... ellerine sağlık cnm. sevgiler...

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Canım,
Pita ekmeğin nefis görünüyor,çokda güzel kabarmışlar.
Ellerine sağlık.

Selcen dedi ki...

ellerine sağlık Senemcim nefis görünüyor deneyeceğim mutlaka:)
Sevgiler...

dide dedi ki...

Nefis olmuş bu pita ekmekler. Ben ekmeğimi zaten evde makinede yapıyorum. Ama bu şekilde de mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık...

mutfaktelaşı dedi ki...

bu ekmek harika olmuş ellerine sağlık mutlaka deniycem.bizim pide fırınlarında buna benzer ekmek görmüştüm, evde denyelim bakalım nasıl olucak.