19 Şubat 2009 Perşembe

BESAMEL SOSLU TAVUKLU KARNABAHAR



Bu yemege benzer bir tarifi daha önce Oktay Usta'nin sitesinde görüp denemistim ama pek hosuma gitmemisti. Ben de bu tarifte kendime göre baya degisiklikler yaptim ve tam agzimiza layik bir yemek oldu. Kelime anlamiyla benim usul oldu diyebilirim:)) Eger siz de denemek isterseniz tarifi söyle;


Malzemeler:

1 adet orta boy karnabahar

250-300 gr tavuk kusbasi

1 adet kuru sogan

2 adet domates

tuz, karabiber

2 yemek kasigi sivi yag

Besamel sosu icin:

1 yemek kasigi tereyagi

2 yemek kasigi siviyag

3 yemek kasigi un

iki bucuk su bardagi süt, tuz, karabiber.

Üzeri icin de kasar peyniri rendesi (yaklasik 1 su bardagi kadar)

Yapilisi:
Karnabahari parcalara ayirip güzelce yikadiktan sonra tuzlu kaynar suda haslayin. Karnabahalari dagilacak noktaya kadar gelmeden ocaktan alin.

Kurusogani yemeklik dograyin ve bir tencereye iki kasik siviyag koyup hafif pembelesinceye kadar kisik ateste kavurun.

Tavuk kusbasiyi ekleyin ve birlikte kavurmaya devam edin.
Domatesleri küp küp dograyin ve tavuga katin, bir kac dakika beraber kavurup tuzunu karabiberini ekleyin. (Kavurma islemi sonunda domatesin suyu iyice cekilmemis durumda olacak)

Tencereden cikardiginiz karnabaharlari tencereye, etin icine katin ve bir kac kez domatesli sosa bulanincaya kadar cevirin.

Daha sonra bunu cam bir kaba bosaltin.

Besamel sos icin, 1 kasik tereyagi ve iki kasik siviyagi kücük bir tencereye koyun.

Tereyagi eridikten sonra, 3 kasik unu ekleyip, kisik ateste un hafif pembelesinceye kadar devamli karistirarak kavurun.

2, 1/2 su bardagi sütü yavas yavas katin, bu arada devamli karistirmayi unutmayin. Kaynamaya baslayinca tuzunu ve karabiberini katip ocaktan alin. (Sosunuz cok koyu olduysa eger cok az süt ekleyebilirsiniz)

Sosu da karnabaharlarin üzerine yayin, bunun da üzerine kasar peynirini serptikten sonra 220 dereceli firinda kasar peynirleri eriyip hafif kizarincaya kadar pisirip sicak servis yapin.


AFIYET OLSUN!


Not: Yukaridaki resimde ic malzemenin pek görünmedigine bakmayin, sosu yogun olup tabaga yayildigi icin pek görünmüyor ama bu miktarlar yeterli geliyor!

28 yorum:

derya dedi ki...

Canım sana bir türlü yorum yazamıyorum hep hata
veriyor.O ne muhteşem görüntü tam benlik ellerine
sağlık kocaman sevgiler...

Neşeli Sesler dedi ki...

Misss misss miss nefisss:)
Ellerine sağlık canım

Feyza Fidan dedi ki...

Nasıl lezzetli bir yemek olduğu herhalinden belli valla, ellerine sağlık canımcım,
çok öpüyorum..

müjde dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Nefis görünüyor.Sevgiler...

Arzu dedi ki...

Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor. Karnıbahar severler içinde değişik bir alternatif. Sevgiler...

CANDAN TARİFLER dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım benim kıza bir türlü karıbıhar yediremiyorum belki sosla ve tavukla berabe rolunca yedirebilirim.
Teşekkürler paylaşımın için...

SİHİRLİ OKLAVA dedi ki...

HARİKA GÖRÜNÜYOR ne diyeyim...ellerine sağlık canım arkadaşımın..

neslihan dedi ki...

ellerine sağlık canım.ben de yaparım ama tavuklu denememiştim.çok leziz görünüyor.afiyet olsun.sevgilerimle...

Sevde dedi ki...

Baktım kızılcık şuru bşr şeyler yamış hemen fırladım :)
Canım ben normalde sadesını yapıyorum ama tavuk çok güzel fikir paylaşım için teşekkür ediyorum :)

NzlGl dedi ki...

Bayılıyorum bu bloglara
Yarın gezmeye gidiyorum ve şu anda buzdolabımda tavuk ve karnıbahar var.
Sevgili kızılcık şurubu da harika bir tarif vermiş:))))
OHhh başka ne isterim

Çok teşekkürler elleriniz dert görmesin
sevgilerimle

rümeysaninrüyasi dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis gözüküyor sevgilerimi bıraktım hoşçakal

defneylebirlikte dedi ki...

sanemciğim nefis olmuş.ellerine sağlık canım..

mutfaktayim dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım nefis görünüyor.

Sevgiler...

meliha dedi ki...

Ben karnıbahar sevenlerdenim.tavuklu hiç denemedim.ama çokda güzel olacağına eminim canım
o görüntüyede bayıldım yemicem diyene yedirtir.
ellerine sağlık canım
öpüyorum.

ELBİSTANLI dedi ki...

HZ.Muhammed ahlakı, HZ.süleyman saadeti, HZ.Eyübun sabrı, HZ.Yusufun güzelliği, HZ.Hamzanın cesareti, HZ.Ömerin adaleti HZ.Alinin bilgisive 124 bin Peygamberin duası sizlerle olsun.Cumanız mübarek olsun.Hayırlı geceler..

EU MULHER dedi ki...

Karnabahar bu tarifi gibi Sevgili arkadaşım.

Bir öpücük


@@@@@@@@@@@@

Dear friend, much like this recipe with cauliflower.

A kiss

dide dedi ki...

Tavuklu ve bu şekilde pişirmek çok güzel olmuş. Harika görünüyor zaten. Ellerine sağlık...

pel!n dedi ki...

Kendi lezzetini yakalamak en mühimi bencede,ne güzel olmuş,ellerine sağlık...

İyi hafta sonları...

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Canım süper bir yemek hazırlamışsın, ellerine sağlık:). Karnıbahar, beşamel ve kaşar üçlüsü birleşimine bayılırım. Onlara bir de tavuk eklenmiş harika olmuş..
Ben hep kıymayla yaparım bu yemeği, bir dahaki sefere tavukla deneyeceğim.
İyi bir hafatasonu diliyorum:)..
Sevgilerimle......
aslı

mutfakcini dedi ki...

Bir karnıbahar bundan güzel olamaz.Beşamel sosuyla yemeye doyulmaz.ellerine sağlık çok güzel görünüyor.

NEŞLEİ GÜNLER dedi ki...

harika göründüğünü herkes yazmış ee bende öyle görüyorum ne yapalım bu kadar göz yanlış görmüyor degil mi?ellerinize sağlık aynı sos ve malzemelerle ben lazanya yapıyorum oda çok lezzetli oluyor .denemenizi tavsiye ederim.kocaman kocaman sevgiler

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

ENFES GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK.KARNABAHARI BİRDE BÖYLE DENEYEYİM.BİZİMKİLER PEK SEVMEDİKLERİ İÇİN.SEVGİYLE KALIN.

gulyuzluben dedi ki...

harika görünüyor elelrine sağlık
http://gulyuzluben.blogcu.com

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

çok leziz olduğu resmindende belli zaten:) ellerine sağlık canım...öpüyorum sevgiler

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

canim cok severim ellerine saglik
güzel bir hafta dilerim sevgiler

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canımm..sevgiler

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyor hayırlı geceler

ahsapboyaci dedi ki...

ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyor hayırlı geceler

ahsapboyaci