25 Ocak 2009 Pazar

YE# 41 PORTAKAL - PORTAKAL SURUBU


Bu kis günlerinde bol vitaminli , dogal meyve suyu icmek istiyorsaniz, sizlere harika bir tarif. Bu meyve suyu tarifimi bu ay ki ye#41 portakal etkinligi icin ev sahibemiz olan http://www.portakalagaci.com/ a, Sevgili Hatice'ye gönderiyorum. Arkadasimiza kolay gelsin.

Tarifin orijinali, http://atasofrasi.blogspot.com/ dan Naside'ye ait. Arkadasima da bu güzel tarifi icin tesekkür ediyorum.
Malzemeler:
5-6 adet büyük portakal
750 gr toz şeker (ben 500 gr koydum, bana yeterli geldi)
3 adet limon suyu
2-3 bardak su
YAPILIŞI:
Portakallari iyice yikayip kabuklarini soyun. İçini küçük küçük dograyip bir kaba alin. Sekeri ilave edip elinizle iyice yogurun. Püre gibi olmasini saglayin. Limon suyunu ekleyin. Biraz daha yogurun. Suyu da ekleyip karistirin. Tel süzgecten veya tülbentten süzüp, cam bir kaba doldurup buzdolabina kaldirin. Kullanacaginiz zaman bardaklara biraz bu konsantreden koyun ve üzerini suyla tamamlayin.
Arkadasimin önerisi: Yaptiginiz her türlü içecegin bir kismini buz kalıplarına döküp dondurun. Sonra cikarip buzdolabi posetine koyup saklayin. Yazin buz gibi meyve suyu içmek istediginizde o meyve suyunun buzunu içine koyarsanız normal buz gibi çözünüp içeceği sulandırmaz ve tadi da bozulmaz.
AFIYET OLSUN!

27 yorum:

derya dedi ki...

Senem'cim ellerine sağlık sunumda çok şık hemde sağlıklı ve lezizöptüm...

simayhobievi dedi ki...

bu leziz limonata hemen aşağıdaki muhteşem yaş pastanın yanında ne de güzel içilir değil mi eline sağlık canım afiyet olsun

mujdenin denemeleri dedi ki...

Ohh,mis gibi olmuş.ellerine sağlık canım.Sevgiler...

Özlem dedi ki...

Senem'cim,
En sevindiğim şey, oğlumun su, ayram ve taze portakal suyu dışında başka hiçbir sıvı içmeyişi, ne kola ne de konsantre içecekler...bu portakal suyu tarifi de tam ona göre, paylaşımın için çok teşekkürler,
ellerine sağlık,
sevgilerimle

neslihan dedi ki...

ellerine sağlık canım.bana sıcak yaz günlerini hatırlattı.bir yudum ve serinlik.afiyet olsun.sevgilerimle...

pel!n dedi ki...

Serin serin ne güzel içilir,hemde çok lezzetli ..
Ellerine sağlık...

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel olmus canim hele buz kalibinda saklama fikri super eline saglik,sevgiler

birdilimdus dedi ki...

ohhh ellerine sağlık cnaımın içi öpüyorum seni kocamannn!!!

Sevgiler,
Evren

neseersoy dedi ki...

selammm,
şimdi canım çok çekti , en kısa zamanda yapacağım.
ellerine sağlık.
sevgilerimle

http://www.kelebeklisaniyeler.com/ dedi ki...

Mmm misler gibi senemcim ellerine saglik,olsa da içsem..afiyet bal seker olsun,optm

Damak Tadı dedi ki...

Senem'ciğim,sanırım bu leziz mis kokulu şuruba kimse hayır diyemez..Ellerine sağlık canım..


Güzel bir hafta geçirmen dileğiyle..Sevgiler..

Feyza Fidan dedi ki...

Canımcım bayıldım bu tarife, portakala bayılırım zaten, şurubu kimbilir ne lezzetlidir,
ellerine sağlık Senem'im, öpüyorum...

meliha dedi ki...

ÇOK FAYDALI VE LEZZETLİ
ELLERİNE SAĞLIK CANIM
ÖPÜYORUM.

belgin dedi ki...

İçi yananlara, benim gibi boğazı hasta olanlara mis gibi olmuş, ellerine sağlık canım:)iyileşince yapayım bari:)

ilker'in mutfağı dedi ki...

Canımmmmm,nasılda ferahlatıcı görünüyor.Birazda mayhoş olmuştur o şimdi.Tam bana göre valla bu aralar:)))Ellerine sağlık şekerim.Çok öpüyorum.
Sevgiler...

banu gökşin dedi ki...

nefıs canım çektı valla ellerıne saglık canım sevgıler..

ferhanca dedi ki...

Bayılıyorum çok seviyorum mutfaklar portakal koktu :)))))

harikasın ellerien sağlık..

karamel mutfak dedi ki...

oh misgibi ferah ferah yarasın arkadaşım.

mutfakcini dedi ki...

Mmm ağzım sulandı bakarken.Ellerine sağlık,sevgiler..

HADİYE dedi ki...

Merhaba Senemciğim,

Portakal şurubun harika görünüyor. :)
Ellerine sağlık.İçenlere şifa olsun.

Sevgilerimle*

Lezzet Gemisi dedi ki...

nefis görünüyor. bolllca vitaminli.. yarasın arkadaşıma.. ellerine sağlık.

Leyya dedi ki...

mmm kış için mükemmel bir içecek..afiyetler olsun size

defneylebirlikte dedi ki...

canım dayına Allahtan rahmet diliyorum.höşmerimi beğendiğine sevindim.portakallı içeçek nefis olmuş.ellerine sağlık canım...

tugce:-) dedi ki...

gerçekten portakalın en guzel gunlerinde çok faydalı bir tarif. çok begendim :)
eline sağlık, deneyeceğim mutlaka.

KARDELEN dedi ki...

tam kışa uygun çok sağlıklı bir lezzet...sevge

anneminkiziyim dedi ki...

Hiim nefis, hem insani ferahlatir hemde bol c vitamini dolu, ellerine saglik canim, sevgiler....

diyalogyemekleri dedi ki...

nefis olmuş bu ellerine sağlık..ayrıca bardakta çok güzel..slmlar