17 Nisan 2009 Cuma

SIMIT 2


http://acemisef.blogspot.com/ un sahibesi Esra'dan bir simit tarifi. O da http://efsunundunyasi.blogcu.com/ dan almis..Simdiye kadar yapip denedigim lezzetli simitlerden bir tanesi. Blogumda da daha önce baska bir simit tarifi vermistim, o da cok lezzetli oluyor. Her iki tarifi de denerseniz pisman olmazsiniz. :) Benim gibi yurt disinda yasayan arkadaslar, caniniz simit cektiginde bu tarifleri mutlaka uygulayin derim..
Esra'ya ve Efsun'a bu güzel tarif icin cok tesekkür ediyorum.

Tarifi aynen ayrintilari ile birlikte Esra'nin anlatimiyla yayinliyorum.

Malzemeler:
1 su bardağı ılık süt(240 ml)
1/2 su bardağı ılık su(120 ml)
1 yemek kaşığı toz seker
1 yemek kaşığı kaşığı instant maya
2 yemek kaşığı sıvı yağ1 yumurta
1,5 tatlı kaşığı tuz
4 yada 4,5 su bardağı un
2 yemek kasığı pekmez
1 cay bardagi su
simidi batırmak için1,5 su bardağı kadar susam

Yapilisi:
4 su bardağı kadar unu bir kaba koyalım, içine diğer tüm malzemeyi koyup iyice yoğuralım. Hamurumuz ele yapışmayacak kıvamda olmalı. Gerekirse azar azar un ilave ederek hamurunuzu toparlayabilirsiniz. Hazırladığımız hamuru 1 saat kadar üstü bir bezle örtülü olarak ılık bir yerde kabarmaya bırakalım. Bu sırada susamlarımızı hazırlayalım. Hamurumuz kabarırken, bir teflon tavaya susamlarımızı dökelim ve hafif açık ateşte sürekli karıştırarak susamlarımızı kavuralım. Susamların büyük çoğunluğu renk değiştirir değiştirmez ateşten alalım.Kabarmış hamurumuzu tekrar yoğuralım, eşit 5 ya da 6 parçaya ayıralım. Her bir parçayı upuzun bir silindir yapalım, ortasından ikiye katlayıp resimdeki gibi bükelim. İki ucu birbirine yapıştıralım. Benim hamurum lastik gibi eski şeklini aldığı için, diğer simitleri hazırlarken öncekileri birer borcam kase etrafında şekil almaya bıraktım.Tüm simitler hazır olduğunda simitleri önce çabuk hareketlerle pekmezli suya önlü arkalı batıralım, sonra da yine önlü arkalı olmak üzere susama bulayıp tepsimize dizelim. Önceden ısıttığımız 180 derecedeki fırında, iyice kızarana dek 30-35 dakika kadar pişirelim.

Diger simit tarifimi görmek icin asagidaki linki tiklayabilirsiniz.
http://kizilciksurubu.blogspot.com/2007/10/resimde-grdgnz-simidin-tarifini-ilk.html

35 yorum:

Keskinli,Ikizlerinannesi dedi ki...

canim simitlerin kokusunu aldim geldim
hemen daha kahvaltida yapmadim ellerine saglik
mis gibi görünüyor ellerine saglik sevgiler hayirli cumalar

edaca30 dedi ki...

cay demledınmı canım :))) ellerıne saglık super cıtır cıtır cıtırdacam yıyecem :))

karamel mutfak dedi ki...

ohhhh miiiissss miiiss ellerine salık çıtır çıtır vallahi ellerine emegine salık ..kocaman sevgiler.

tatesal dedi ki...

ne ar üzel sanki hazır simit gibi görünüyor,ellerine sağlık canım...2 tane alabilirmiyim?

derya dedi ki...

Senemcim ellerine sağlık canımm süper olmuş sevgi
ler...

hanife dedi ki...

süper olmuş çayın yanına ne güzel gider eline sağlık

Burcu (Chaplin Cafe) dedi ki...

Simitler süper görünüyor şekercim!Ellerine sağlık!
Çok öpüldün!!!

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

Simidi nasıl severim Senemcim hazırları aratmayacak güzellikte olmuşlar ellerine sağlık canım

şengülce dedi ki...

canım simitler çok güzel
ellerine sağlık
çok da severim..

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Yanına da beyaz peynir ve çay varsa değmeyin keyfime... Ellerine sağlık Senem'ciğim kocaman sevgiler...

pelin'ce dedi ki...

Senemcim hamur işlerinde çok beceriklisin ben yapsam eminin yamuk yumuk olur :) Nefis olmuş,ellerine sağlık..

Sevgiler.

sevil dedi ki...

oh ne guzel artık pastaneden almaya gerek yok yaparız bu tarifle :))

canım benim ellerine saglık afiyet bal şeker olsun..
sevgiler

müjde dedi ki...

Simitlerin mis gibi kokusu burnuma kadar geldi.Ellerine sağlık Senemciğim.Sevgiler...

birdilimdus dedi ki...

Senemciğim Esra benim de garantili tarifcilerimden ve bu da harika bir tarif!!!Afiyetler olsun!!!

Sevgiler,
Evren

Seda dedi ki...

Senemcim nefis görünüyorlar ellerine sağlık,sevgiler

NzlGl dedi ki...

Ne olursa olsun simit olsun. Çok severim. Her sabah bir simitçimiz var. Sıcak sıcak simit getirir bize.
Bunlarda çok güzel görünüyorlar ellerinize sağlık. Vallahi yine canım istedi:))))
sevgilerimle

DÜN BUGÜN dedi ki...

Çok güzel bir tarif,pastane simidi gibi görünüyor,eline sağlık

Anne ve kızları dedi ki...

Şimdi sıcak sıcak canım istedi vallahi zaten acıktım.. ellerine sağlık. Sevgiler yolluyorum.
anne ve kızlarından anne...

Sevde dedi ki...

Canım kıyamam ya seni çok iyi anlıyorum yurt dışında isiviçrede yaşadığım zamanlarda türküyeye gelir gelmez ilk vişne suyu ve simidine saldırıdım :)
Neyseki artık ülkemdeyim sen iste ben sana yollarım simit:)
Öpüyorum canım ...
Sevgiler

egeli dedi ki...

SENEMCİM ,TIPKI FIRINDAKİLER GİBİ OLMUŞ BU SİMİTLER ,ELİNE SAĞLIK CANIM SÜPER OLMUŞ SÜPER ...AFİYET OLSUN

Öznur dedi ki...

Resmen pastanelerde satılan simitler gibi olmuş ellerine sağlık canım.

defneylebirlikte dedi ki...

canımı çektirdin şimdi gece gece.eline sağlık canım.tek kelime ile süper..

Zehra Gürgen dedi ki...

Hazır gibi görünüyor.Kesinlikle çok başarılı olmuş!!
Ellerine sağlık

sevgiler

aslı kaya dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok güzel yapmışsın.Bugün ayaküstü 2 tane yedim hala olsa yine yerim heralde vazgeçilmez bir tat.Sevgiler...

ninoo dedi ki...

ah simittttttttt vah simittttttttt :)))

defneylebirlikte dedi ki...

SANEMCİĞİM BENİM BLOĞUM ÇÖKTÜ ....HERŞEYİ İÇE AKTARDIĞIM YENİ BİR BLOG OLUŞTURDUM.BUNDAN SONRA YENİ ADRESİME BEKLERİM.ESKİYİ SİLİP YENİ ADRESİMİ EKLERSEN SEVİNİRİM CANIM.SEVGİLER...İŞTE ADRESİM...

http://defneninmutfagi.blogspot.com/

CANDAN TARİFLER dedi ki...

HARİKA GÖRÜNÜYOR CANIM ELLERİNE SAĞLIK ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYORLAR...

nil-nennenmutfakta dedi ki...

çok severim simidi yanında çayla nefis olur.Ellerine sağlık afiyet bal olsun...

defneylebirlikte dedi ki...

sağol canım desteğin için.inan bir cumartesim vardı o da mahvoldu blogla uğraşmaktan.inşallah bloggerden kaynaklanıyordur.ama benim de hiç ümidim yok artık düzeleceğinden.mecbur buradan devam edeceğim..sevgiler..

Kevser dedi ki...

Canim,
bunlarda Türkiye'dekiler gibi citir citir oluyorlarsa, harika bir tarif derim ben, ellerine saglik diyorum arkadasim, görüntü zaten 10 numara!!

Selamlar vek kocaman öptüm.

rümeysaninrüyasi dedi ki...

mımmm ellerine sağlık canım simitler çıtır çıtır sevgiler pazar pazarda iyi gider byyys

HANDE AZAP dedi ki...

cnm bu simitler harika olmuş ellerin dert görmesin
mutlu haftalar
sevgiler

berrin açılmış dedi ki...

simitler süper görünüyor
ellerine sağlık
berrin

Nihan dedi ki...

mmmmmmmmm mis gibi ellerine sağlık.harika ünüyorlar.

Adsız dedi ki...

uzun zamandir canim simit cekiyordu yurtdisindaki insanlar simite haster cunku sizin tarfinizi gordum ve yaptim gercekten olagan ustu harika cok ama cok lezzetli oldu gercekten cok tesekkur ederim herkesin denemesini tafsiye ederim cok harika oldular