23 Ocak 2009 Cuma

AHUDUDULU KREMALI PASTA



Meyveli pasta sevenler icin güzel bir tarif sizlere. Ilk defa denedim bu pastayi, ahududularin derin dondurucudan olmasindan süslemeleri pek iyi olamadi, meyveler biraz üzerinde eridiler. Ileride taze ahududu cikinca tekrar yapip, daha güzel fotografini cekip yayinlamaya calisirim...

Malzemeler:
pandispanyasi icin:
6 adet yumurta
bir fiske tuz
150 gr (yaklasik bir nescafe fincani) toz seker
175 gr un
75 gr nisasta
2 cay kasigi kabartma tozu
Ara ve üst malzemesi:
6 yaprak jelatin (ben bir paket agar agar kullandim)
250 gr magerquark (süzme yogurt-az yagli olanlarindan)
yarim limonun rendesi (ben koymadim)
3 yemek kasigi ahornsirup yani akca agac surubu, ben evde mevcut olmadigindan onun yerine 2 yemek kasigi pekmez koydum.
2 yemek kasigi vanilya
yarim litre taze krema
1 yemek kasigi limon suyu
3 yemek kasigi pudra sekeri
600 gr ahududu (taze veya dondurulmus)
4 yemek kasigi ahududu marmeladi
50 gr badem veya findik file
Yapilisi:
Yumurtalarin sarilarini ve aklarini dikkatlice ayirin. Yumurta aklarini bir fiske tuz ile iyice sertlesene kadar cirpin. Yumurta sarilarini da bir nescafe fincani toz seker ile rengi acilip seker eriyinceye kadar cirpin. Yumurta aklarini yumurta sarisina dikkatlice yavas yavas ekleyin. Unu nisasta ve kabartma tozu ile birlikte karisima eleyin ve karistirin. Kalibi margarinle yaglayin. Firini 180 derecede isitip alt kisimda 30 dakika kadar pisirin. 5 dakika da kapali firinda bekletip disari cikarin. Soguduktan sonra keki kaliptan cikartip, en az 6 saat bekletin. Bademleri bir tavada kisik ateste hafif kahverengi olana kadar kavurun ve sogutun. Jelatinleri soguk suyun icinde yumusatin. Quarki limon kabugu rendesi, ahorn sirup veya pekmez ve vanilya ile karistirin. Kremayi sertlesene kadar cirpin. Yarim limon suyunu 2 yemek kasigi su ile isitin ve yumusayan jelatinle karistirip eritin. Eriyen jelatinin yarisini quarka, diger yarisini da cirpilan kremaya yavas yavas katin. Ahududulari yikayin, süzün ve bunun yarisini iki yemek kasigi pudra sekeriyle püre haline getirin. Kremanin ücte birini üzerini süslemek icin ayirin. Kalan kremaya püre haline gelen ahududulari katip karistirin. Pandispanya kekini ikiye kesin. Bir bardak sicak suyun icinde bir iki kasik seker karistirip, pandispanyanin alt yarisinin üzerine serpin (Ahududu marmeladini cok az sekerli su ile daha sürülebilir hale getirin). Marmeladi da yine üzerine sürün.
Quarkli karisimi marmeladin üstüne yaydirin ve pandispanyanin diger yarisini üzerine kapatin. Daha sonra ahududulu krema ile en üstü ve yanlari kaplayin. Bademlerle de yan taraflarini süsleyinAhududulari pastanin üzerine yerlestirin ve en son ayrilmis olan sade krema ile süsleyin.

AFIYET OLSUN!

26 yorum:

Ferhanca dedi ki...

Merhabalar,pasta harika görünüyor fotorağftan anlaşılıyor ellerien sağlık.
seni en sonunda linklerime ekledim bır bulup bir kaybetmekten kurtuldum her zamn uğraraım artık:))

çok sevgiler..

derya dedi ki...

Senem'cim bence harika olmuş ellerine sağlık,mutlu hafta sonları dilerim öptüm...

CANDAN TARİFLER dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM GÖRÜNTÜ SÜPER TADI KİMBİLİR NASILDIR SEVGİLERİMİ GÖNDERİYORUM İYİ HAFTA SONLARI

neslihan dedi ki...

ellerine sağlık canım.çok güzel olmuş pastan.sevgilerimle...

meliha dedi ki...

Pasta nefiss görünüyor canım

benimde frambuazlar erimişti ama hiç sorun değil çok güzel görünüyor.
bir dilim alıyorum.
ellerine sağlık
öpüyorum.

Arzu dedi ki...

Pastayı sevmeyen varmıdır. Yoktur değilmi? Bide ev yapımıysa lezzetine doyum olmaz.Ellerine sağlık dilimlenmiş hali çok güzel görünüyor. Sevgiler...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık Senemcim nefis görünüyor
mutlu haftasonları
http://tadinadoyamadim.blogspot.com/

anneminkiziyim dedi ki...

yok yok cok güzel olmuslar canim, bende buzlukda da yoktu, recelini yapmistim, pastayada ahududu recelli yaptimdi. Seninki taze ahududu gibi olmus, ellerine saglik, sevgiler

pel!n dedi ki...

Senemcim nefis olmuş kremalı pasta,kreması çok leziz gözüküyor..
Ellerine sağlık..

Sevgiler..

OYOSH dedi ki...

Canımm.. süper olmuş..Eline sağlık..Sevgilerimle..

banu gökşin dedi ki...

canım nefıs gorunuyor ellerıne saglık. mutlu hafta sonları sevgıler

Burcu(Chaplin Cafe) dedi ki...

Frambuazlı pastaya bayılırım ben...
Frambuaz dünyanın en güzel meyvelerinden biri benim için :))
Ellerine sağlık şekercim!

defneylebirlikte dedi ki...

önemli olan tadı.eline sağlık.nefis olmuş..

mujdenin denemeleri dedi ki...

Nefis bir pasta olmuş,hafifçecik.Ellerine sağlık canım.Sevgilerimle...

Tijen dedi ki...

Yazın Burhaniye'de yediğim nefis ahududuları anımsattı. Ne güzellerdi!

birdilimdus dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyor ben de koca bir dilim isterrimmm!!!

Sevgiler,
Evren

yildiz dedi ki...

Senem´cigim, ellerine saglik.Harika bir görüntü.Güzel bir hafta sonu gecirmeni diliyorum,sevgiler..

OZAY dedi ki...

Canım ellerıne saglık.Kucak dolusu sevgıler..

yeşim dedi ki...

çok severim çilekli ahududlu böğürtlenlii

ellerine sağlık
sev gilerrr

Adsız dedi ki...

super gorunuyor pastan canim
helede renklerine bayildim
ellerine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

Cafe Gusto dedi ki...

Bence kötü görünmüyor ellerine sağlık..sevgiler..

Feyza Fidan dedi ki...

Senem'cim olsada yesem şimdi bu enfes pastadan..Ellerine sağlık canım benim..
Öpüyorum çok...

hdidem95 dedi ki...

eline sağlık canım çok güzel bir pasta olmuş sevgiler

birdutmasali dedi ki...

merhabalar canım.
yolladığın tüm yorum ve temennilere çok tşkrlr ederim.
pasta çok harika görünüyor.
afiyetler olasun. sevgiler NuNu

deniscafe dedi ki...

Harika bi pasta görüyorum.. Enfes olmuş pastan.. Ellerine sağlık .. SEvgiler canım..

zeytintanesi dedi ki...

Merhaba, nasılsın arkadaşım. Uzun zamandır uğrayamadım. Ahududulu pasta en sevdiğim pastalar arasındadır. Ellerine sağlık.