17 Aralık 2008 Çarşamba

KOHLRABI SARMASI

ARKADASLAR KUSURA BAKMAYIN AMA TÜRKCE KARSILIGINI BILMIYORUM. EGER BIR BILEN VARSA LÜTFEN BANA YORUM BIRAKSIN!!!Kohlrabi, alt tarafta resimdeki gibi görünüyor. Itiraf edeyim ben bu sebzeyi bir sene öncesine kadar görüyordum ama hic alip denememistim. Ama arkadaslarimin tavsiyesi üzerine ve onlarin yaptigi gibi yapraklarindan sarmasini yaptim ve cok begendim. Tadini kara lahana sarmasina benzetiyorum ben bunun, cok lezzetli oluyor. Kökünden de buharda pisirip garnitür olarak etin yaninda servis yapiyorum. Bu sebzenin Türkiye'de olup olmadigindan haberim yok ama eger varsa alip deneyin derim. Ben sarmayi yapraksarmasi tarifimdeki gibi hazirliyorum, sadece dilediginiz kadar kohlrabi yapragi gerekiyor bunu yapmak icin.Eger merak edip yapmak istiyorsaniz asagidaki linke tiklayip sarmayi hazilayabilirsiniz. Sadece yeteri kadar kohl rabi yapragini hafif haslamaniz gerekiyor.

http://kizilciksurubu.blogspot.com/2008/04/yaprak-sarmasi.html



33 yorum:

meliha dedi ki...

Böyle bir sebzeyi ilk defa duyuyorum ve görüyorum.ama sarmalar harika görünüyorlar .

ellerine sağlık canım

öpüyorum

HÜLYA dedi ki...

Senem,
bende biraz internette bu sebzenin türkçesini aradim. çünkü benimde aklima takildi, bu sebzenin türkçe ismi ne olabilir diye :-)
Aradim, aradim... sonuç. Su sayfada http://bejoculture.blogspot.com/
çok güzel anlatilmis.
Tavsiye ederim. Türkçesi: Alabaş imis.
Bende senin sayende yeni birsey ögrenmis oldum.
Güzel günler dilerim.

simayhobievi dedi ki...

merhaba canım sarman çok güzel görünüyor ama bitkiyi seninde dediğin gibi kara lahanamıza benziyor ama değil olsun beğendikten sonra herşeyin tadına bakıp vitaminini almalı değil mi?

defneylebirlikte dedi ki...

karalahanaya benziyor.ama süper bişey olmuş bu.tadına bakmak isterdim.ellerine sağlık..

Leyya dedi ki...

kendisi kara lahanamsı olsa da ismi çok yabancı bana..ama dolma dolmadır öyle değil mi))eline sağlık arkadaşım.

Ilker Erdem dedi ki...

Merhaba canim bende bu sebseyi bilirim ama hic kullanmadim. Sarmalar gercekten nefis gorunuyor. Sevgiler

Betül dedi ki...

Değişik gerçekten, ben de ilk kez duydum. Ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

NİLÜFER dedi ki...

KARA LAHANAYA BENZİYOR YAPRAKLARI EMİNİM Kİ TADI GÜZEL OLMUŞTUR ELLERİNE SAĞLIK CANIM

egeli dedi ki...

EVET SENEMCİM BU SEBZENİN ADI ALABAŞ ,BİR DE YERLAHANASI DENİR,İNTERNETTEN ARAŞTIRDIM.AMA SANIRIM KÖKLERİNE YENİYOR,TÜRKİYE'DEDE ÜTETİME BAŞLAMIŞLAR.
ELLERİNE SAĞLIK CANIM,SARMASIDA İYİ FİKİR ,KESİN LEZZETLİ OLMUŞTUR.

GÜLÜNBLOĞU dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM ADI NE OLURSA OLSUN YİNEDE ENFES GÖZÜKÜYORLAR:))

benimyemeklerim dedi ki...

canım bende yeni gördüm .görünüşüde değişik.sarmalar çok güzel olmuş.ellerine sağlık sevgilerimle

akasyakokusu dedi ki...

canım yaa ben biliyorum bunu amaa..sanki laz lahanasına benziyor..ama bunun kökü var.turp gibi..
Allah Allah yaa..ama enfes olduğuna eminim.tadı biraz mayhoş gibimi acaba.
benim için farketmez sarma olsunda ne olursa olsun.
eline sağlık senemcim..

Lezzet Gemisi dedi ki...

İlk kez gördüm bu sebzeyi. Ama sarması şahane görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

SERAP dedi ki...

Senemcim kohlrabi pek cokca yaptigim bir sebzedir.Ama yapraklarindan sarma yapmak hic aklima gelmedi.Ben kohlrabiyi parmak kalinliginda keser patates ile haslarim icinede ortadaki körpe yapraklari tat versin diye atarim.Üzerinede hollondez sosu cok yakisiyor.Ayrica elma gibi yenildigini biliyormuydun?
Peki yapraklarini sarmak icin epey bir kohlrabi gerekmiyormu?
Cünkü topu topu üzerinde 5-6 tane yapragi var.

senem dedi ki...

Serap'cim tesekkür ederim canim. Evet kohlrabinin üzerinde pek yaprak yok, Isvicreliler yapraklarini kullanmadiklari ve cöpe attiklarindan onlari ayirarak aliyorlar. Ben de o sebzeyi alirken diger kohlrabilerin yapraklarini da cikarip torbaya atiyorum:)) Sevgiler canim.

SERAP dedi ki...

Senemcim bak bu cok güzel bir fikir.Dogruya bu yapraklar marketlerde atiliyor....!

pel!n dedi ki...

Bende ilk kez duydum ve gördüm..Lezzetli olduysa sorun yok zaten..Sarması mesele zaten,ellerine sağlık..

Sevgilermi yolluyorum..

Sevil Altunel dedi ki...

canım arkadaşım bu ne güzel sarmadır harika görünüyor adı mühim değil tadı güzelse devam..:)
ellerine sağlık sevgiler..

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Değişik bir yaparak ama nefis olduğu belli ellerine sağlık arkadaşım...
Sevgiler...

PAPATYA SOFRASI dedi ki...

Valla ne yaprağı olduğunu anlamadım ama neyse ne, süper olmuş valla..

Canım istedi gerçekten..Emeklerine sağlık şekerim....sevgiler.

Tijen dedi ki...

Aaa Senem,
Kohlrabi yapraklarıyla sarma oluyor muymuş? Vallahi ellerine sağlık! Antalya'da yetiştiriliyor, bazen pazarda denk geliyorum.

Ana Powell dedi ki...

All I can do is to eat with the eyes.
I like what I saw, but not a clue what it means.
Have a lovely Christmas
Ana x

Fєянαи¢α dedi ki...

Bu pancara ve hattağa karalahan yapraklarına benziyor.
dolma değilmi canım sarmak önemli elllerien sağlık tadıda güzelse yaprak buldun mu sarıcaksın.))
afiyetler olsun..
sevgiler.

AyIsigindaGizlidir dedi ki...

elinize saglik, sarmalar cok guzel gorunuyorlar, bizim Hollanda'da koolrabi derler buna, turkcesini bilmiyordum ogrenmis oldum, ben genelde ara sira alirim bundan, turpgillere benzedigi icin ben kabuklarini soyup cig tuketirim yada rendeleyip salatalara koyarim, bundan sonra yaprakli olarak alirsam sarmasini da deneyecegim, tekrar elinize saglik

SERAP dedi ki...

Senemcim
Her yeni yil,
tazelenen umutlarin,
cogalan sevgilerin habercisidir.
2009 yili da böyle olsun,
ama
hep güzel olsun.
NICE GÜZEL YILLARA
Sevgilerimle Serap

sarımutfak dedi ki...

sevdiklerinle beraber mutlu sağlıklı yıllar cnm herşey gönlünce olsun
sevgiler

meleginmarifetleri dedi ki...

Dilerim ki, yeni gelen yıl, siz sevgili dostlarıma;



Gününüzü aydınlatacak ARZU

Arzularınızı güçlendirecek KUVVET

Kuvvetinizi yaratacak PARA

Parayı kazandıracak FIRSAT

Fırsatları değerlendirecek AKIL

Aklınızı koruyacak SAĞLIK

Sağlığını sürdürecek MUTLULUK

Mutluluğunuzu getirecek SEVGİ

melek...

zeytintanesi dedi ki...

Bu sebzeden Türkiye de var be çiğ de yeniyor. Turp gibi. Ama yapraklı olarak pek görmedim. Sadece köklerine satıyorlar ve çiğ yenince mide rahatsızlığı vermiyor. Tavsiye ederim.
www.zeytintanesi.com

SARI PAPATYALAR dedi ki...

Ey Müslüman Farkındamısın!
Tükettiğin her Siyonist ürünü Müslüman Filistin halkının üzerine füze oluyor, bomba oluyor yağıyor. Bizler bütün Müslümanları ve vicdandan zerre kadar nasibini almış tüm "insanları" Yahudi ürünlerini BOYKOT etmeye davet ediyoruz. İşte o ürünler: MC. Donalds, İntel, Johnson&Jhonson, Nestle, Danone, Maggi, Huggies, Calvin Klein, Loreal, IBM, Marks&Spencer, Schwepps, Coca- Cola...

Selma dedi ki...

Mutluluk bankasının sevgi şubesinde, 2008 no'lu hesabınıza, 365 gün daha yatırılmıştır. Mutlu bir şekilde harcamanız dileğiyle.. MUTLU YILLAR...ablacim opuldun ;)

Aynur dedi ki...

alla alla bundan bende goruyorum ama sarma oluyormuki yaa. Gerci lahananin hemen hemen aynisi yapraklari ama yinede ben o cesaretui bulamadim. hem bi taneden ciksin ciksinde yaprak ciksin bu bile fazla ama. Bi tencere sarma yapmak icin kac tane satin almak lazim nasi yapiyosunuz bunu ?

Aynur dedi ki...

hee pardon okudum yorumlari sonradan caktim davayi ::))

filizcelezzetler dedi ki...

ben karalahana oldugunu düşünüyorum.yaprakları aynı.ellerine sağlık..çok lezzetli gözüküyor..