2 Aralık 2008 Salı

ISPANAKLI PASTA


Ispanakli pastayi ilk duydugumda belki bircok arkadasim gibi tadi acayip birsey olan bir pasta olarak düsünmüstüm. Ama cogu arkadaslarimin deneyip olumlu sekilde konusmalarindan sonra, bu pastayi mutlaka denemeliyim dedim ve denedigimde tadi cok hosuma gitti. Ispanaktan biraz bile olsun bir tat yoktu, zaten sanirim icine konulan vanilya onun tadini bastiriyor. Gecen gün yaptigimda benim oglanlar da yesil yesil renkli bir pasta gördüklerinde onlarin tepkisi "iiiiiiiiiiiiiiiiiiii, bu nebicim bir pasta böyle" dediler ama tadina baktiklarinda "hmmmmmmm, cok güzelmis" diye olumlu tepkilerini alinca ben de sevindim dogrusu, cünki onlara kolay kolay yemek begendiremiyorum. Cogu annelerin poblemi bu, cocuklarin yemek secmesi...Bu pastayi bu haftaki PDCS etkinligin ev sahibesi olan sevgili arkadasimiz http://capankizimutfakta.blogspot.com/ a gönderiyorum. Kolay gelsin!

Tarife geceyim artik.


Malzemeler:

3 adet yumurta

yarim su bardagi siviyag

1 su bardagi tozseker

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

1 kase dolusu ispanak püresi (burada dondurulmus küpler halinde hazir olarak satilanlardan 12 küp kullandim, bu da 1 kase kadar geldi)

1 ve 3/4 su bardagi kadar un


icine;

2 adet muz


Üzerine;

500 gr taze krema,

1 corba kasigi tozseker,

2 paket krema sertlestiricisi


Yapilisi:

Oda sicakligindaki yumurtalari seker ile birlikte rengi iyice acilana kadar mikserle cirpin, siviyagi da ekleyip biraz daha cirpip ispanak püresini ekleyin (Ispanaklari robotte püre haline getirebilirsiniz). Una kabartma tozunu ve vanilyayi ekleyip karisima katip mikserin düsük ayarinda un karisincaya kadar cirpin. Kelepceli kek kalibinizi yaglayip kek hamurunu döküp, önceden isitilmis 180 dereceli firinda yarim saat kadar pisirin. Kek pisip soguduktan sonra ikiye kesin ve bir kenarda bekletin. Kremayi, seker ve krema sertlestiricisini derin bir kaba alip, krema sertlesene kadar cirpin. Kekin kenarlarindan ince ince kesip robotta cekin. Kekin yarisina kremayi (yarisini) sürüp dilimlenmis muzlari üzerine yerlestirip diger yarisini üzerine kapatin ve kalan kremayi keke sürün. Robotta cekilen kek kirintilarini pastanin üzerine serpisitirip buzdolabinda birkac saat beklettikten sonra servis yapip afiyetle yiyin.

65 yorum:

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

senemcım ellerıne saglıık..bende tereddutlerımden sonra yapıp denemıstım ve cok begenmıstık emının senınkıde enfestır:))

sevgılerımle...

derya dedi ki...

Senem'cim süper bende yapmaya hiç cesaret edememiştim ama artık iç rahatlığıyla yapabilirim ellerine ve emeğine sağlık,bir dilim alıyorum,öptüm...

hdidem95 dedi ki...

öyle severimki sırf bugün bu pasta için ıspanak aldım::)) ellerine sağlık canım öptüm sevgiler

benimyemeklerim dedi ki...

canım ellerine sağlık çok güzel olmuş.bende çok severim.ben ikram ettiklerime önce fıstıklı diye espiriyle ikram ediyorum.ıspanaklı olduğunu duyunca pek tadına bakmak istemeyenler oluyor.tabi ikinci dilimi isterken aslında yediğin ıspanaklı bir pasta diyorum hiii
:) güzel bir hafta geçirmeni dilerim

Huriye dedi ki...

senemcim ellerine saglik canim,daha hiç yapmadim ama insallah denicem,valla harika yapmissin,optm canim.

Adsız dedi ki...

canim kekin cok cok guzel gorunuyor
helede rengi super
ellerine saglik

www.yenitadlar.blogcu.com

armina dedi ki...

Nefis görünüyor, ellerine sağlık. Ispanaklı pastanın biraz daha değişiğini dün yaptım. Gerçekten çok lezzetliydi.

Limonlu Kek dedi ki...

Seviyorum bu pastayı Senemcim bende, bir kere yapmıştım, bir daha kısmet olmadı, iyi aklıma getirdin valla, öpüyorum seni, sevgiler...

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel olmus canim,fistikli gibi gorunuyor ellerine saglik nefis gorunuyor

Leziz Sofralar dedi ki...

Senem'cim bende senin gibi düsünenlerdendim bir zamanlar ama deneyipte lezzetini görünce simdi her firsatta yapiyorum...

ellerine saglik canim,sevgiler

Seval

neseersoy dedi ki...

bu tarifi bir kaç yerde daha gördüm , ama bence gayet değişik ve ilginç denenebilri.
ellerine sağlık
sevgilerimle

kizilciksurubu dedi ki...

GonuLunceLezzetLer dedi ki...
Ispanaklı pasta görünümü ve tadı harika bir pasta oluyor...Çocuklarında severek yemesi de çok hoş...Ellerine emeğine sağlık canım...
Sevgiler...

01 Aralık 2008 Pazartesi 13:50

kizilciksurubu dedi ki...

banu gökşin dedi ki...
bende cok severım ama yayınlamak ksımet olmadı ellerıne saglık canım sevgılerımle..

01 Aralık 2008 Pazartesi 14:02

HÜLYA dedi ki...

ooof enfes görünüyor.. benim kız ağzına ıspanak sürmez acaba bunu yapsam yermi sırf onun yüzünden deneyemiyorum bile..ama ilk fırsatta deneyeceğim.. sevgiler canım ellerine sağlık

sarımutfak dedi ki...

hiç yapmadım ama renklere hayranım bu pastada ellerine sağlık cnm
sevgiylekal

TAZE NANE dedi ki...

Aman ne güzel olmuş.
Çok beğendim.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

Mutfak Havlusu dedi ki...

annemin kaçtır bir deneyelim yapalım dediği bizimde bir türlü deneyemediğimiz lezzet,ellerine sağlık seninkisi çok güzel görünüyor rengi falan.

meliha dedi ki...

Bayıldım görüntüsüne bir kez arkadaşımda yemiştim.çok güzel olduğunu biliyorum ama bunun görünümüde süper yaa
ellerine sağlık canım
öpüyorum

Lezzet Gemisi dedi ki...

ellerine sağlık senemcim. komşum yaptığında yemiştim ben de... ama kendim hiç yapmadım. denenecekler listeme yazdım. sizlere afiyeler olsun canım. öpüyorum...

cumartesi mutfağı dedi ki...

çok değişik olmuş canım ellerie sağlık.

sevgiler,

tolunay

cumartesi mutfağı dedi ki...

çok değişik olmuş canım ellerie sağlık.

sevgiler,

tolunay

defneylebirlikte dedi ki...

canım şahane görünüyor.ellerine sağlık.

egeli dedi ki...

SENEMCİM,ELLERİNE SAĞLIK CANIM ,ÇOK GÜZEL OLMUŞ BÖYLE YEŞİL YEŞİL....

Hatice dedi ki...

ellerine sağlık canım, rengi ne güzel olmuş, kullandığın ıspanak küpleri çiğ olarak mı yoksa bir ön işlemden sonra mı dondurulmuş?
sevgiler...

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

nefis bir pasta olmuş canım ellerine sağlık.

hunerlieller dedi ki...

selam canım.eline saglık.pasta harika görünüyor.ıspanak yemeyen ogluma bende pasta olarak yediriyorum.çünkü ıspanak tadı yok:))sevgiler.

OZAY dedi ki...

Ellerıne saglıkcanım.Bayramını en ıçten dıleklerımle kutluyorum .Sevgıler..

TAZE NANE dedi ki...

Bir bayram gülüşü savur göklere, eski zamanlara gülücükler getirsin, öyle içten öyle samimi,
gözyaşlarını bile tebessüme çevirsin.Damağınızı, ruhunuzu ve çevrenizi tadlandıran,
gerçekten güzel ve bereketli bir bayram dilerim.

fatosun mutfagından... dedi ki...

♥ Bayramlar, insanlar arasındaki karşılıklı sevgi ve saygının perçinlendiği günlerdir. Bayramlar, insanların birbirleriyle olan dargınlıklarını unuttukları, barıştıkları, kardeşçe kucaklaştıkları günlerdir. Bayramlar,milli ve dini duyguların, inançların, örf ve adetlerin uygulanıp sergilendiği, bir toplumda millet olma şuurunun şekillendiği, kuvvetlendiği günlerdir. Hep bir arada, sevgi dolu ve huzurlu nice bayramlar geçirmek dileğiyle, Kurban Bayramınız kutlu olsun!

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

Yuregine damla damla umut, gunlerine bin tatli mutluluk dolsun.
Sevdiklerin hep yaninda olsun, gulen yuzun hic solmasın. MUBAREK KURBAN BAYRAMIN KUTLU OLSUN..

SENEMCİGİM İSPANAKLİ PASTAN NEFİS OLMUS ELLERİNE SAGLİK CANİM KUCAK DOLUSU SEVGİLERR.

nzlgl dedi ki...

Sevgili kızılcıkşurubu

İyi bayramlar diliyor sevgilerimi gönderiyorum

armina dedi ki...

Her ilkbaharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi, bu bayramın da sana ve ailene mutluluk ve neşe getirmesini diliyorum. İyi bayramlar...

karabiberinmutfagi dedi ki...

canım arkadasım byramın mübarek olsun sevgıyle kal....

şengül dedi ki...

senem ellerine sağlık bende çok severek ve beğenerek yapmış olduğum bir kek canım
senin ve ailenin bayramı kutlu olsun sevgiler.

nurdanın mutfağı dedi ki...

canım badem kavurmanı fındıkla denedim enfes oldu, tarif için teşekkür ederim arkadaşım blogumda yayında.sevgiler, mutlu bayramlar

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Bayramın kutlu olsun canım öpüyorum..

derya dedi ki...

Canım benim tüm sevdiklerinle beraber olacağın sağlık ve huzur dolu bir bayram dilerim öptüm...

klasiktatlar dedi ki...

Pastanızı gayet güzel görüyorum, ellerinize sağlık.

Ailenizle geçireceğiniz, sağlık ve mutluluk dolu nice bayramlar dilerim.

HULYA dedi ki...

Canım Hayırlı Bayramlar diliyorum.Sevdiklerin ve seni sevenlerle birlikte her günün bayram sevincinde geçsin inşallah.Sevgiler

ebrulitatlar dedi ki...

Senem'cim iyi bayramlar dilerim canım. Sevgiler..

Adsız dedi ki...

CANIM BENİM MUTLU VE HUZURLU BİR BAYRAM DİLERİM.
**
AKASYAKOKUSU

birdilimdus dedi ki...

Sevdiklerin ve sevenlerinle birlikte unutamayacağın bir bayram geçirmeni dilerim. İyi bayramlar!!!

Sevgiler,
Evren

banu gökşin dedi ki...

Canım bayramın mübarek olsun..Sevgiler..

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Senemciğim sevdiklerinle birlikte sağlıklı,huzurlu,mutlu barış dolu nice bayramlara...

Sıcacık Sevgiler...

pervin dedi ki...

Bayramını mubarek olsun...

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

hayirli huzurlu bol bereketli bir bayrab dilerim sevgiler

EU MULHER dedi ki...

Hello canin!!! Very, very delicious!


Kiss dear


Ana Kaddja

lusia dedi ki...

Hi Friend,Very Nice Post and blog,i like your blog.AND VISIT TO MY BLOG AND DROP ME A COMMENT TOO.THANKS
http://www.googleadsensesystem.blogspot.com/
http://www.indianstamilmasalas.blogspot.com/
http://www.indianmasalamullu.blogspot.com/

Huriye dedi ki...

Canim,

Sevgiyle sevdiklerinle nice güzel bayramlara..Kurban bayramın kutlu olsun...

Öpüyorum,

limonlu bahcem dedi ki...

hayırlı bayramlar. pastanda çok lezız görünüyor:)ellerine sağlık

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Bayramlar berekettir, umuttur, özlemdir. Yarınlar niyettir. Kestiğiniz kurban ve dualarınız kabul olsun, sevdikleriniz hep sizinle olsun.. Kurban Bayramınız mübarek olsun.

neseersoy dedi ki...

sağlık ve mutluluk dolu nice bayramlar dilerim.
sevgilerimle

egeli dedi ki...

TEŞEKKÜR EDERİM CANIM SENİNDE BAYRAMIN KUTLU OLSUN.

Mutfak Havlusu dedi ki...

senemciğim hayırlı bayramlar olsun..

pel!n dedi ki...

Bayram mesajı yazmamışmıyım ben...

Tekrar yazarım zevkle...

Güzel bir bayram diliyorum...
Öpüyorum senemcim..

İnci'nin Mutfağı dedi ki...

Sanemcim

Ellerine sağlık, görünüş enfes, ben fıstıklı pasta diye baktım önce.
Kurban bayramını en içten dileklerimle kutlar, sağlık ve mutluluklar dilerim.

Sevgilerimle,

İnci

zeynep dedi ki...

Sevdiklerinizle birlikte iyi ve mutlu bayramlar diliyorum canım ,ıspanak pastasıda nefis görünüyor ellerine sağlık..

zeynep dedi ki...

sevgili arkadaşım seninde bayramın mübarek olsun bende senin bayramını kutluyorum pastan nefis gözüküyor ellerine sağlık...

serpil'in mutfağı dedi ki...

sağol canım sizinde bayramınız kutlu olsun.ellerine sağlık pastan harika görünüyor.

lezzetduragi dedi ki...

bende ilk yaptığımda herkes fıstık sanmıştı ıspanak olduğuna inanmamışlardı. ama tadı nefis oluyor bence..Ellerine sağlık çok güzel görünüyor.
İyi Bayramlar.

Yaren dedi ki...

Senemcim senin ve ailenin kurban bayramini yürekten kutlar daha nice güzel bayramlari tüm sevdiklerinle gecirmeni dilerim.

HÜLYA dedi ki...

Bayram dilegin için tesekkür ederim Senem.
Bende senin ve ailenin bayramini kutlarim.
Sevgiler

benimyemeklerim dedi ki...

canım hayırlı cumalar ve iyi haftasonları dilerim

Fєянαи¢α dedi ki...

Ellerine sağlık çok başarılı olmuş.
benilk yaptığımda kötü olmuştu:((yani ıspanakları iyice parçamadığım için kek kötü olmuştu:)
pasta gerçekten çok orjınal insan ıspanaklı pasta olurmu diyor yapınca enfes bir renk çıkıyor ortaya ..ellerien sağlık sevgiler..

EU MULHER dedi ki...

Canim. very delicious, wwwwwwoooowww!!

Kiss