19 Aralık 2008 Cuma

FIRINDA PEYNIR SOSLU TAVUK


Bu yemegin tarifini, sizlere daha önceden de belirttigim mozzarellali yemek tarifleri kitabindan aldim. Cok lezzetli bir yemek oldu, ama sicak tüketilmesi gerekiyor. Cünki üzerindeki mozzarella peyniri sicakken yendigi zaman yemek lezzetli oluyor. Tarifi söyle;


Malzemeler:


8 dilim tavuk bonfile

tuz, karabiber

2 yemek kasigi tereyagi

25 gr yani bir yemek kasigi un

250 ml sicak suyun icinde eritilmis bir adet tavuk bulyon

100 ml taze krema

2 yemek kasigi rendelenmis parmesan veya yoksa baska cesit sert bir kasar peyniri

8 dilim ekmek

150 gr, 1 paket mozzarella peyniri

2 dis sarmisak

2 adet sert domates


Yapilisi:

Yikanip süzülmüs etleri tuz ve karabiberle harmanlayin. Bir kasik tereyagini eritip unu katin ve hafif pembelesinceye kadar kavurun. Sicak suyun icerisinde eritilmis bulyonu ve kremayi yavas yavas tereyagina ekleyin ve kisik ateste 5 dakika kadar kaynatin. Rendelenmis parmesani ekleyip karistirin. Bu sosa gerekirse cok az tuz ve karabiber serpin. Dilim halindeki ekmekleri tereyagi ile yaglanmis cam firin kabina dizin (ekmekleri kaba dizmeden evvel firinda hafif kizartin). Dizdiginiz ekmeklerin üzerine yine sekiz dilim domates dizin. Isterseniz domateslere cok az tuz ve karabiber serpebilirsiniz. Mozzarella peynirini rendeleyin. Etleri her bir ekmek diliminin üzerine dizin ve en üste hazirladigimiz sosu kasikla her tarafina gelecek sekilde paylastirin. Daha sonra rendelenen mozzarella peynirini de serpip önceden isitilmis 220 dereceli firinda 20-25 dakika pisirin. Eger istenirse yemek pistikten sonra kücük kücük dogranmis sarmisaklari 1 yemek kasigi tereyaginda hafif kavurup yemegin üzerine gezdirip sicak sicak servis yapin.


AFIYET OLSUN!

52 yorum:

derya dedi ki...

Senem'cim süper bir görüntü ellerine sağlık çok severim tavuklu her lezzeti,mutluhaftasonları dilerim,öptüm...

OZAY dedi ki...

Cok nefıs olmuş ellerıne saglık canım.Kucak dolusu sevgıler..

meliha dedi ki...

ÇOK çok güzel bir görüntü yaa nasıl canım çekti.
ellerine sağlık canım

hayırlı cumalar
öpüyorum

Baharcicegi dedi ki...

Cok lezzetli oldugu kesin,nar gibi kizarmis sosuyla istah acici olmus,eline saglik canim
sicacik sevgiler

nzlgl dedi ki...

İki kaşık zeytinyağlı kabak ve yanında bir ince dilim kepek ekmeği yedikten sonra ki bunlar benim öğle yemeğimdi bu tarifi okuyunca mideme ve aklıma neler olduğunu söylememe hiç gerek yok:)))

ellerine sağlık kızılcık şurubu
gurk gurk (midemin sesleri)

sevgilerimle

Selcen dedi ki...

Ellerine sağlık Senemciğim.

Sevgiler...

neslihan dedi ki...

Oy oy nefis olmuş canım.çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.sevgilerimle...

deniscafe dedi ki...

Harika görünüyor.. Bende yapıcam. Tarif için teşekkürler.. Sevgi ile her daim..

defneylebirlikte dedi ki...

ne güzel bir tarif.ellerine salık canım..

Ayseden/Yemek Atölyesi dedi ki...

Hııımmm mozarella ve tavuğun enfes buluşması. Tam ağzıma layık... Ellerine sağlık canım. Tarifini not ettim. En kısa zamanda deneyeceğim...

sevimin sayfasi dedi ki...

mozarellayi cok severim, cok lezzetli görünüyor
ellerine saglik canim

pel!n dedi ki...

Senemcim leziz bir tarif ,denemeliyim bende.Ellerine sağlık...

belgin dedi ki...

Bugün ikimizde de tavuk var:) Afiyetler olsun çok leziz görünüyor...

yesildomates dedi ki...

bencede sıcak sıcak ne kadar lezzetli olur..offfff..
ellerine sağlık arkadaşım..
öpüyorum..
iyi hafta sonları diliyorum...

Papatya Prenses dedi ki...

enfös gürünüyor canım,ellerine sağlık..

Leyla Poyraz dedi ki...

Görüntü muhteşem..eminim tadıda nefis olmuştur..ellerine sağlık..

karabiberinmutfagi dedi ki...

süperrr ellerıne saglık canımcım

banu gökşin dedi ki...

nefıs lezzetlı gorunuyor canım mutlaka denıyecegım ellerıne saglık sevgılerımle..

egeli dedi ki...

CANIMMMM,ELLERİNE SAĞLIK HARİKA GÖRÜNÜYOR,BAK KOKUSU BARALARA KADAR GELDİ...

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Tavuk harika görünüyor... Ellerine sağlık... Sevgiyle...

muko dedi ki...

ooff off muhteşem görünüyor eline sağlık senemcim...

birdilimdus dedi ki...

Ohhhhh hem tavuk hem mozarella; ellerine sağlık canım benim.

Sevgiler,
Evren

benimyemeklerim dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis bir yeemk olmuş.güzel bir hafta geçirmen dileğiyle sevgilerimle nilgün

armina dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor ellerine sağlık canım.

hdidem95 dedi ki...

senemcim peynirle hiç denememiştim güzel bir tarif ellerine sağlık sevgiler

Eda dedi ki...

Harika bir tat olmuştur eminim, sıcak sıcak canım çekti şimdi :)
Sevgiler

eldivenlerim dedi ki...

çok leziz gözüküyor, tavuğu peynirli yememiştim hiç, denenesi bir tarif, ellerine sağlık arkadaşım....

gülizar dedi ki...

Canım ellerine sağlık,epeydir uğruyamadım sitene baya güzel şeyler hazırlamışsın mutlaka denenmem gerek peynir soslu tavuğuda resminde bile belli oluyor lezzeti.Sevgilerimle,güzel bir hafta diliyorum...

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,çok leziz görünüyorlar doğrusu...Sevgiler..........

Ilker Erdem dedi ki...

Canim hem goruntu hem tarif cok guzel. cok hosuma gitti. mutlaka denemek istiyorum. Sevgiler

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

Senem'cigim nefis gorunuyor firinda soslu tavugun.
Lezzetininde bir okadar nefis olduguna eminim.
ellerine saglik canim

Kucak dolusu sevgilerrr.

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

canim enfes olmus
ben böyle degisik soslu lezzetlere bayiliyorum ama esim sevmiyor malesef harika ellerine saglik

HÜLYA dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIM DEĞİŞİK VE GZÜEL BİR TARİF OLMUŞ.. SEVGİLER

nagehan dedi ki...

Senemcim canım güzel yorumun ve dileklerin için çok teşekkür ederim canım...

Yemeğin nefis görünüyor,ellerine sağlık.... keşke iştaha gelsemde yemek yiyebilsem, iştahla sofraya oturup bişeyler yemeği özledim..Allah herşeyin hayırlısını versin ne diyelim....

Sevgiler
Nagehan

nzlgl dedi ki...

Tarifi alınmıştır en kısa zamanda sofralarımızdaki yerini alacaktır
ellerinize sağlık
sevgilerimle

Damak Tadı dedi ki...

Senem'ciğim,çok nefis bir görüntü..Tavuğu çok sevdiğim için bu tarifini denemek istiyorum..Ellerine sağlık canım...



Sevgilerle..

emineninemekleri dedi ki...

Senemcim canim nefiss adeta ellerine saglik. Canim benim eskisi gibi sik ugruyamiyorum kisam sakin haaaaaaa........

Kocaman öpüyorummmmmm
Emos

karamelam dedi ki...

bayılırım soslu yemeklere. eline sağlık. en kısa zamanda denerim inşallah.

feride dedi ki...

cok lezzetli gozukuyor ellerinize saglik.

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar canim,
yorumun ve güzel dileklerin icin cok tesekkürler,
Allahim hayirlisi ile senin cocuklarda da göstersin insallah. Yemeginde harika olmus ellerine saglik.
Asagidaki alabas, yani Kohlrabilerde harika benimde bahcem oldugunda sarmasini yapiyordum nefis oluyor, cok güzel tarifler eklemissin ellerine emegine saglik, sevgiler....

bulbulun yeri dedi ki...

Merhaba.
ziyaretin için teşekkür ederim. Ellerine sağlık. Çok güzel olmuş.
Sık sık görüşmek dileğiyle,
Sevgiyle kal.

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor..sevgiler mutlu,sıcak haftasonları:)))

şengül dedi ki...

çok çok değişik bir lezzet
olmuş canım ellerine sağlık bende çok seviyorum değişik lezzetleri....

Lezzet Gemisi dedi ki...

Hayat bankasının sağlık ve mutluluk şubesindeki 2009 nolu hesabınıza 365 günlük daha sevgi yatırılmıştır. Gönlünüzce kullanmanız dileklerimle, MUTLU YILLAR...

akasyakokusu dedi ki...

Senem'cim günaydın canım..
İlgin için tşk ederim canım daha iyiyim bende..Az dolaşıyordum arkadaşları..
hafta arası yine gideceğim dra..şimdi bile fazla eğilince boynum tutuluyor hemen.
gelmişken yeni yılını kutluyorum kocaman sevgiler.
öptüm güzelim.

hdidem95 dedi ki...

Kardeşliğin doğduğu, sevgilerin birleştiği, belki durgun, belki yorgun, yine de mutlu, yine de umutlu, yine de sevgi dolu nice yıllara!

Damak Tadı dedi ki...

Canım,
2009'un yılının sana,ailene ve tüm sevdiklerine sağlık, mutluluk,huzur ve bol kazanç getirmesi dileğiyle...

Sevgilerle..

derya dedi ki...

İnsan,armağanını kalbi ile birlikte vermezse ne değeri vardır.
Yeni yıllar ALLAH'ın bizlere verdiği armağandır.En mutlu günler seninle olsun.Armağanınla yücel,2009 senesinin tüm dileklerini vermesi dileğiyle NİCE MUTLU SENELERE....ÖPTÜM....

melisa dedi ki...

33. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN EV SAHİBİYİM SEVGİLİ ARKADAŞLARIM;http://porselendemlik.com/http://birdemliksohbet.blogspot.com/http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmış olan porselen demlik çay saati için05 ocak 2009 (PAZARTESİ)- 18 OCAK2009 TARİHLERİ ARASINDA “PORSELENDEMLİK ÇAY SAATİ ‘NİN 33” EV SAHİBESİ OLARAK http://mutfaknotlari.blogspot.com/ GÖREV YAPACAĞIMYANİ BEN YAPACAĞIM…SİZ SEVGİLİ ARKADAŞLARIMI VE KATILMAK İSTEYEN HERKESİ ETKİNLİĞİMİZE DAVET EDİYORUM!!!HEP BİRLİKTE ÇOK GÜZEL TARİFLERİ KAZANDIRMIŞ OLACAĞIZ. TARİFLERİNİZİ HAZIRLAYARAK.VE TARİFİNİZE"PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ 33.HAFTA " BAŞLIĞINI YAZARAK SAYFANIZDA YAYINLAMANIZI VE BANA YORUM BIRAKMANIZI RİCA EDİYORUM.C BOXA BIRAKILAN NOTLAR GÖZDEN KAÇABİLİR LÜTFEN YORUM YAZIN.SENİ VE BU YORUMU OKUYAN HERKESİ DAVET EDİYORUM ZİYARET EDİPTE BİZZAT DAVET EDEMEDİĞİM DOSTLARIM LÜTFEN BU YAZIYI NERDE OKURSANIZ SİZDE KATILIN EMİNİMBU ETKİNLİK SAYESİNDE BİR ÇOK ARKADAŞIMIZ OLUYOR MUTLAKA KATILIMIZI BEKLİYORUM.. ŞİMDİDEN KATILIMCI ARKADAŞLARIMA ÇOK TEŞEKKÜR EDİYORUM.

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık canım..nefis görünüyor..afiyet olsun..www.yuncafe.blogcu.com

banu gökşin dedi ki...

nefıs gorunuyor canım elerıne saglık ıyı hafta sonları sevgıler..

elma şekeri dedi ki...

Ellerinize sağlık,nefis bir görüntü…