5 Kasım 2008 Çarşamba

PDCS 29 / KAKAOLU ISLAK KURABIYE


http://karabiberinmutfagi.blogspot.com/ arkadasim bu sefer ki PDCS etkinliginin ev sahibesi. Ben de arkadasim icin kekevi nde görüp denedigim bu harika kurabiyeleri gönderiyorum. Malzemesinde margarin olmamasindan dolayi margarin kullanmayanlar icin ideal bir kurabiye diyebilirim. Tavsiye ederim. Karabiber arkadasima etkinlikte basarilar diliyorum, kolay gelsin.
Malzemeler:

2 adet yumurta
3/4 su bardağı tozşeker
3/4 su bardağı sıvıyağ
3 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
2-3 su bardağı arası un
Şerbeti için:
1 su bardağı su
1/2 su bardağı tozşeker
Üzerine:
1 su bardağına yakın hindistan cevizi

Yapılışı:
Şerbet malzemelerini eriyene kadar ufak bir tencerede kısık ateşte karıştırıp ocaktan alın ve ayrı bir kapta bekletin.
Tozşeker, sıvıyağ ve yumurtaları hamur yoğurma kabında elinizle karıştırın.
Kakao, kabartma tozu ve vanilya ile birlikte elenmiş 2 su bardağı unu ilave edip çok katı olmayan, ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar un ilavesiyle kurabiye hamurunu yoğurun.
Cevizden ufak parçalar koparıp yuvarlayarak hafif yağlanmış tepsiye aralıklı olarak dizin ve 170C ısıtılmış fırında kabarıp içi pişene kadar pişirin.
Fırından aldıktan sonra sıcakken önce hazırladığınız şerbete batıp çıkarın. Ardından bir kaseye koyduğunuz hindistan cevizine hertarafını bulayıp servis tabağına alın.
Bütün kurabiyeleri aynı işlemden geçirdikten sonra servis yapın.

31 yorum:

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

muhteşemmm görünüyor canım ellerine sağlık kimse yokken alayım birtane:) öpüyorum sevgiler

derya dedi ki...

Canım valla ellerine sağlık nasıl canım istedi anlatamam.Çok şık ve leziz,öptüm...

Papatya Sofrası dedi ki...

Ben de ıslak kek gibi okuyorum bşr baktım ki kurabiye..

Deneyeceklerim listesi iyice kabardı benim..

Emeklerine sağlık..

ceyt dedi ki...

senemcim, kurabiyelerin nefiss olmuş.ellerine sağlık canım.bende de bir tarif var yapmıştım o da güzel.ancak seninkinde sıvıyağ olması çok hoşuma gitti.hemen deniycem.
öpüyorum sevgiler...

banu gökşin dedi ki...

nefıs gorunuyor ellerıne saglık canım sevgılerımle..

NİLÜFER dedi ki...

DEĞİŞİK BİR TARİF MARGARİN OLMAMASI DA ÇOK İYİ ELİNE SAĞLIK CANIM

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

aman allahım nasıl güzel görünüyor ya..ellerine sağlık..ama ben uzaktan imrenebilirim ancak..ya zorla diyete soktu arkidişler beni.sanırım gerekte vardı:((işte böle .malum diyetten dolayı ııh yassahhhhh:)

Ayseden dedi ki...

Senemcim ellerine sağlık ne hoş kurabiyeler bunlar!!!

defneylebirlikte dedi ki...

ben de yapmıştım ve de bayılmıştık.eline sağlık.seninkiler de enfes maşallah..

P€L!N dedi ki...

Kurabieyeler ye beni ye beni diyor :)
Ellerine sağlık...

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

cok guzel ya ...bende buna benzer bişi denemiştim:))ellerıne saglık arkadasım:))

sevgılerımle...

pastacirapunsel dedi ki...

Çok güzel olmuş, çoookkk...

Ellerine sağlık canım,


Sımsıcak sevgiler.....

Leyya dedi ki...

cidden çok nefis görünüyorlar.heveslendimmi ne.çok çok ellerinize sağlık

Lezzet Gemisi dedi ki...

KAKAO VE HİNDİSTAN CEVİZİ İÇEREN HERŞEYE VARIIIIMMMM... İKİSİ BİRBİRİNE ZATEN PEK Bİ YAKIŞIR. ELLERİNE SAĞLIK HAYATIM. SEVGİLER...

ceyt dedi ki...

deniycem demiştim.bu gün hemen denedim.ve çocuklarda eşimde çok beğendiler.bu bendeki tarifden daha hafif ve lezzetliydi.tarif için teşekkürler canım.
iyi geceler.

kizilciksurubu dedi ki...

Ceyt'cim kurabiyeleri deneyip begenmenize sevindim. Gercekten de harika oluyorlar degilmi? Yarin daha da güzel bir tat alacaklardir.
Iyi geceler canim.

HÜLYA dedi ki...

elelrine sağlık canım. kurabiyeler harika.hem kek gibi hemde kurabiye gibi tatları var bende severek yaparım bu tarifi...

afiyet şeker olsun canım..

SOFRAM dedi ki...

Canım kurabiyeler çok güzel görünüyor,ellerine sağlık, nefis olduğuna eminim, diğer bloglarda da görmüştüm ama bir yapmak kısmet olmadı.
Afiyetler olsun, sevgilerimle...

birdilimdus dedi ki...

Ellerine sağlık canım,

Sevgiler,
Evren

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

MERHABA Canımcım;
29. Ev sahibemiz olan semiha (karabiberinmutfagi.blogspot) arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK BU ARADA YENİ SİTEM http://birdemliksohbet.com
Sevgilerimle SEVİL SAHİN
Bu bir duyurudur :eger daha önce yolladıysam kusura bakma arkadaşım ne kadar cok duyurulursa o kadar cok katılım olacaktır şimdiden bu duyurumu yayınladıgın için tşk ederim
MERHABALAR CANIM ;
ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 3 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 8 KASIM 2008 SAAT 14:00 DE BAKIRKÖY GALERİA DA ALT KATINDA MADODA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .
DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ
SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL

pastamaxi dedi ki...

ellerine sağlık canım harika görünüyorlar,canım istedi yawww:))

sevgiler

Hatice dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor, sevgiler...

HÜLYA AYTEKİN dedi ki...

Merhaba Senem
Ben senin Blog unu yeni yeni kesfettim :-) çok güzel tarifler yaziyorsun, sayfani çok güzel yapmissin tebrik ederim.
Bende isviçre de yasiyorum o nedenle sana bir merhaba diyeyim dedim :-) güzel günler dilerim.
Hülya

ebrulitatlar dedi ki...

Senem'cim kurabiyelerin çok güzel olmuş. Ellerine sağlık canım. Sevgiler..

Begüm dedi ki...

Senem ablacim, ellerine saglik. Nefiss görünüyor bu kurabiyeler.

Bu arada egelinin blogunda Donut'una yaptigin yorumunu okudum. O Donut kaliblarindan bendede var. Harika birsey.. Betty Bossi'den aldim. Kalib 8 donut icin. Hem kücük tarif kitabi ve donut'lari icinden cikarmak icin spatulasi var yaninda. üye olmayanlara Fr. 32.90. istersen bir bak www.bettybossi.ch
öptüm

gaye dedi ki...

eline sağlık, kurabiyeler çok leziz gözüküyor..sevgiler

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Tatlı niyetine de uyan kurabiyelerin nefis gözüküyorlar ben de deneyeceğim en kısa zamanda ellerine sağlık canım...

Melek* dedi ki...

CANIM ELLERİNE SAĞLIK GÜZEL GÖZÜKÜYOR

nzlgl dedi ki...

Nefis bir kurabiye hemde margarinsiz
ben şerbet dökmeden yeme taraftarıyım eminim öylede güzeldir
sevgiler

akasyakokusu dedi ki...

Senem'cim canım nasılda kaçırmışım ben bu kurabiyeleri..tühh canım üzüldüm işte.
ellerine sağlık şu hindistan cevizine bayılıyorum ben..
desteğin için çok saol canım bugün karakızım daha iyiceydi..pek kaşınmamış okuldada:))
Rabbim cümlemize şifa versin amin.

paşakızı mutfakta dedi ki...

Canım merhabalar..Bir tanecik aldım kaçtım.Ellerine sağlık canım:)Sevgiler.