24 Kasım 2008 Pazartesi

PATATESLI ACIK PIDE


Oktayusta'ya ait güzel bir tarifi bu haftaki PDCS etkinligi icin http://susamcorekotu.blogcu.com/ arkadasima göndermek istiyorum. Oglum Serhan, patatesli hamur islerini cok sevdiginden bircok patatesli tarifler denemeye calisiyorum. Bu tarif patatesi sevenler icin iyi bir alternatif olabilir..
Arkadasima kolay gelsin diyor ve tarife geciyorum.

Malzemeler:


4 su bardagi un
1 su bardagi süt
1 paket yasmaya
1 corba kasigi tereyagi
1 tatli kasigi tuz
1 corba kasigi kuru reyhan (ben koymadim, patateste kurunaneyi tercih ediyorum)
alabildigi kadar su
İç harci için:
5 patates
2 sogan
2 biber
tuz, karabiber
pulbiber
maydanoz
yumurta sarisi

Yapilisi:

Karistirma kabina 4 su bardagi unu alın. Üzerine tuz ilave edin. Unun ortasina 1 paket yas maya ilave edin. Mayanin üzerine 1 su bardagi süt, tereyagi ilave edip ilk önce mayayi eritin. Daha sonra un ile beraber yogurup bir hamur elde edin. Üzerine kuru reyhan ilave edin. Hamuru bezelere ayirin. Bezeleri firin tepsisine alin ve hamurlari elinizle yuvarlak olarak açin.
İc harci icin 5 adet patatesi haslayin ve kesin. Soganlari yemeklik kesin. Biberleri kesin. Tavaya sogani ve biberleri alip kavurun. Üzerine patatesleri ilave edin.Üzerine tuz, karabiber, pulbiber ilave edip karistirin. Hamurlarin üzerine iç harctan paylastirin. Hamurun kenarlarina yumurta sarisi sürün. Önceden isitilmis 180 derecelik firinda pisirin.

36 yorum:

pel!n dedi ki...

Senem çok leziz gözüküyor...Çayın yanına sıcakken hemen alıyorum:)
Ellerine sağlık...

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

ellerıne saglık senemcım ben bayıldım patatesı cok severım:)
sevgılerımle

derya dedi ki...

Senem'cim ne kadar güzel bir pide ellerine sağlık bir tane aldım öptüm...

Lezzet Gemisi dedi ki...

MERHABA CANIM. ÖNCELİKLE, ZOR GÜNÜMDE BANA DESTEK VEREN MESAJIN İÇİN ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.

PATATESE VE PATATESLİ TARİFLERE BEN DE BAYILIRIM. PİDELER ŞAHANE GÖRÜNÜYOR. ELLERİNE SAĞLIK. SEVGİLER CANIM.

Leziz Sofralar dedi ki...

Senem'cim tamda cayin yanina birebir yakisan bir tarif nefis görünüyor ellerine saglik canim,sevgiler...

sarımutfak dedi ki...

cnm nefis olmuşlar ellerine sağlık
çayın yanına ne güzel olur
öptüm canısı

TAZE NANE dedi ki...

Çok güzel görünüyor piden.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.
Patatesli hamur işlerini ben çok seviyorum.

birdilimdus dedi ki...

Ellerine sağlık, ağzımın suyu aktı.Nefisss!!!

Sevgiler,
Evren

nzlgl dedi ki...

Benim içinde harika bir alternatif :)))))
Çoook güzel olmuşlar ellerinize sağlık keşke yiyebilseydim.
Neyse yiyenlere afiyet olsun demekten başka yapacak birşey yok
sevgilerimle

egeli dedi ki...

SENEMCİM ,NEFİS GÖRÜNÜYOR PİDECİKLER ,ELLERİNE SAĞLIK CANIM.OFFF NASILDA ACIKMIŞTIMMM:))

Mutfak Havlusu dedi ki...

çok güzel görünüyorlar..

hatice dedi ki...

Canım, harika görünüyor ellerine sağlık..sevgiler...

banu gökşin dedi ki...

canım benım ellerıne saglık nefıs gorunuyor. sevgıler..

defneylebirlikte dedi ki...

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm nefis nefis..ellerine sağlık..

yeşim dedi ki...

midem görüntüyle bile bayram yaptı

ellerine sağlık
sevgilerrr

elmaşekeri dedi ki...

Güzel görünüyor..Ellerinize sağlık...

Chaplin cafe(Burcu) dedi ki...

offfffffffff offffffffffffffffffffffffff
şeytan diyo....
yok yapmıycam da yemiycem de dinlemiyorum ben şeytanı...
ellerine sağlık!

sevgi dedi ki...

Çok güzel olmuş bu pideler.Ellerine sağlık.Şekerli bademde çok güzel görünüyor.Tadını çok merak ettim ve denemeyi düşünüyorum.Sevgilerle.

neslihan dedi ki...

Nefis görünüyor pidelerin canım.eline sağlık.sevgilerimle...

meliha dedi ki...

Biz ailece hamur işlerine bayılıyoruz.hele patatesli olanları ben çok seviyorum.
ellerine sağlık canım
öpüyorum

Papatya Prenses dedi ki...

patatesin her türlüsünü yiyen bana uygun bi tarif olmuşş:)
ellerine sağlık canım,diyette nsonra denencekler arasında:)

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık senemcim
çok güzel görünüyor pideler

sevgiyle kal

akasyakokusu dedi ki...

Canım Senem'cim misler gibi koktu bu pideler..
Eline emeğine sağlık canım..Bende patateste reyhanı çok seviyorum..Acaip hoşuma gidiyor..
Ne yapsam uzansam alıp gitsem birkaçını..
Görüşmek üzere sevgiler canım.

Huriye dedi ki...

Muhtesem gorunuyor canim,eline saglik,patatesli olunca da ayri lezzet,mutlaka denicem,sevgiler.

disal dedi ki...

patatesli bir tarif tam benlik...bayılırım böyle lezzetlere...

ellerine sağlık..görüntü harika...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

bende patatesli herşeyi çok severim açık pidede tam benlik:) şahane olmuş ellerine sağlık canımcım..öpüyorum sevgiler

Tijen dedi ki...

Senem'ciğim,
Zerrin kadın görmesin bu güzelleri. Kaç gündür patatesli börek çekiyor canım diyordu, bunlar böreği hatırlatacak ona. Ellerine sağlık!

Baharcicegi dedi ki...

Pidelerin kokusu buraya kadar geldi hemde patatesli,cok lezzetli mis gibi yumusacik olduguna eminim görüntü öyle diyor ellerine saglik senemcim

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

senemcim bende sucuklu versiyonunu yapiyorum enfes oluyor ellerine saglik bir kasede bademden aldim kaciyorum sevgilerr

NİLÜFER dedi ki...

nefis görünüyor eline sağlık senemcim

ÖZGÜLÜNTARİFLERİ dedi ki...

senemcigim patetesli pide cok nefis olmus canim asagidaki bademler cok degisik mutlaka deneyecegim.
lezzetleri muthis olsa gerek ellerine saglik canim.

Yeni Adresim''www.ozguluntarifleri.com''eski baglanti adresimi yenisiyle degistirirsen sevinirim:)

Kucak Dolusu Sevgilerr.

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

canim mis gibi bir salata olmus ellerine saglik mutlu hafta sonlari canim sevgilerr

cumartesi mutfağı dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel ve lezzetli görünüyorlar.

sevgiler,

tolunay

TAZE NANE dedi ki...

Bir bayram gülüşü savur göklere, eski zamanlara gülücükler getirsin, öyle içten öyle samimi,
gözyaşlarını bile tebessüme çevirsin.Damağınızı, ruhunuzu ve çevrenizi tadlandıran,
gerçekten güzel ve bereketli bir bayram dilerim.

Lezzet Gemisi dedi ki...

Yüreğiniz umutlu, umutlarınız atlı, sevdanız kanatlı, mutluluğunuz katlı, sofranız tatlı, mekânınız tahtlı, ömrünüz bahtlı olsun. Kurban Bayramınız Mübarek Olsun...

Sevil Altunel dedi ki...

KÜSKÜNLERİN BARIŞTIĞI, SEVENLERİN BİR ARAYA GELDİĞİ, RAHMET VE ŞEFKAT DOLU GÜNLERİN EN DEĞERLİLERİNDEN OLAN KURBAN BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN...