11 Kasım 2008 Salı

KÖRILI TAVUK SIS


Bu tarif lezzet dergisinin cok eski sayilarindan.. Körinin ve soya sosunun birlesmesiyle güzel bir lezzet ortaya cikti. Zaten tavuga köri ve soya sosu yakistigi icin, sevenlere tavsiye edilir.
Malzemeler:
750 gr kusbasi tavuk eti (gögüs eti kullandim)
3 adet sogan
1 tatli kasigi köri
2 corba kasigi soya sosu
1 cay bardagi siviyag
1 defne yapragi
Yapilisi:
Soganlari soyup rendeleyin. Tülbentte sıkarak suyunu cikarin. Kusbasi tavuk etlerini derin bir kaba alin. Sogan suyu, köri, soya sosu, defne yapragi ve siviyagi ekleyip karistirin. Buzdolabinda 1 saat bekletin. Firini izgara konumuna getirip isitin. Kusbasi tavuk etlerini sostan cikarip sislere dizin. Cevirerek her iki tarafini pisirip servis yapin (Ben yaninda sade pilav ve izgara köfte ile servis yaptim).
AFIYET OLSUN!

21 yorum:

Öznur dedi ki...

Ellerine sağlık canım.
Eminim soslu tavukların harika olmuşlardır. Yanında pilav ve köftede süper doyurucu bir menü olmuş. Yiyenlere afiyet olsun.

Sevgilerle...

derya dedi ki...

Köri ve tavuk muhteşem ikili ellerine sağlık canım enfesss

Huriye dedi ki...

Ellerine saglik canim...ben pek köri sevmiyorum ama tavuga çok yakisiyor...pilav ve köfte'de sahane...be onlai alayim:))...öptüm canim

neslihan dedi ki...

en sevdiğim birleşimlerden biri:-))) nefis olmuş canım,eline sağlık.sevgilerimle...

sarımutfak dedi ki...

bu tabak tam benlik olmuş ellerine sağlık cnm
öptüm

Ayseden dedi ki...

Ellerine sağlık canım hem köriyi hemde tavuğu severim.

defneylebirlikte dedi ki...

bence de harika olmuş.ellerine sağlık canım..

Begüm dedi ki...

Ellerine saglik senem ablacim. Nefis olmus bu sisler. Soya soslu ve curryli tavuga bayiliyorum zahten. Soganin suyuyla degisik bir lezzet olmustur.

SERAP dedi ki...

Sogan suyunu tülbentten gecirip suyunu kullanmak iyi fikirmis...tesekkürler

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmm lezzetini tahmin edebiliyorum şahane görünüyor ellerine sağlık canım..öpüyorum sevgiler

banu gökşin dedi ki...

körı hem tavuga hemde pılava cok yakısıyor nefıs canım cektı valla ellerıne saglık sevgıler..

birdilimdus dedi ki...

Ellerine sağlık canım körüyü ben de tavuğa çok yakıştırıyorum.

Sevgiler,
Evren

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

hayatım harika olmuş ellerine sağlık..sevgilerimle öpüyorum

yesildomates dedi ki...

canım benim en sevdiğim üçlüyü yapmışsın..
ellerine sağlık.
öpüyorum..
görüşmek üzere....

LAVANTİN dedi ki...

Mmm bayilirim körili tavuga. Benim de sik yaptigim bir cesit.
Ellerine saglik...

NİLÜFER dedi ki...

KÖRİ VE SOYA SOSUNU HİÇ DENEMEDİM AMA ÇOK LEZZETLİ OLDUKLARI KESİN ELİNE SAĞLIK

Adsız dedi ki...

harika görünüyor canım..eline saglık.sevgiler.
http:/hunerlieller.net

HADİYE dedi ki...

Merhaba Senem,

Tavuğu ço severim ve pilavı.Ama hiç bu şekilde yapmadım.Deneyeceğim bende.Ellerine sağlık.Görüntüde muhteşem.

Sevgilerimle*

Tijen dedi ki...

Mutfak huysuzundan mutfak huysuzuna selamlar. Ah keşke daha geniş olabilsek. Bazen ne zor!

Baharcicegi dedi ki...

körinin aromasi soyayla birlesince tavuk sis nefis olmustur eline saglik canim.
Enistene sifalar diliyorum,Allah bütün hastalarin sifasini versin

SOFRAM dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel tabak hazırlamışsınız, afiyetler olsun, sevgiler...