21 Kasım 2008 Cuma

GEBRANNTE MANDELN (KAVRULMUS BADEM)

Bugün, Isvicre'de daha cok panayirlarda satilan ve cok sevdigimiz kavrulmus badem tarifimi sizlerle paylasmak istedim. Denemenizi öneririm.

Malzemeler:

100 ml su
bir paket vanilya
bir su bardagi tozseker
200 gr cig badem

Yapilisi:
Suyu bir tencereye koyun. (ben teflon derin tavada yapiyorum). Sekeri ve vanilyayi ekleyip kaynatin. Su kaynayinca hemen bademleri koyun.

Kisik ateste arada karistirarak kaynatin.

Kaynama sonunda yavas yavas suyu cekilecek ve sonunda resimde gördügünüz gibi hal alacak. Suyunu cekmeye basladigindan itibaren de devamli karistirilacak.
Suyunu iyice cektikten sonra seker takrar böyle toz haline gelecek.


Yavas yavas toz haline gelen seker karamellesmeye basliyacak. Bu arada devamli karistirmayi unutmayin.


En sonunda bademlerin üzeri hafif karamellestigi zaman,


yagli kagit serilmis veya yaglanmis tepsiye birbirlerine degmemesine dikkat edilerek yaydirilacak. Yoksa soguduktan sonra bademleri ayirmak daha zor olup parcalaniyorlar.


Soguduktan sonra da servis yapilacak. Umarim iyi anlatabilmisimdir.
AFIYET OLSUN!



25 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

En çok sevdiğim bademlerdir bunlar..Şimdi sokaklarda görücüye çıkmışlardır bile..Birden kokusu burnuma geldi..Hemen denemem gerekiyor canım..Çok teşekkürler bu güzel paylaşımın için..


Sevgilerle

Sevil Altunel dedi ki...

canım bunun tuzlusunu k.annem yapardı bize.ee artık bu tarifle benim onlara süpriz yapmam gerekecek.ellerine sağlık.teşekkürler..

egeli dedi ki...

OFFFF SÜPER OLMUŞ CANIM,NASILDA LEZZETLİ OLMUŞTUR KİM BİLİR ,ELLERİNE SAĞLIK SENEMCİM,ÇOK GÜZEL ANLATTIN SAĞOL....

MUTFAKISTAN dedi ki...

oooo super goruntuler miss gibi koktu,afiyet olsun ,sevgiler

banu gökşin dedi ki...

kokusunu aldım mısss gıbı ellerıne saglık canım mutlaka denıyecegım sevgıler..

emineninemekleri dedi ki...

Senemcim canim oyyyyyyyyyoyyyyyyyyyyyyyyy ben bayilirim gebrannte Mandelere. Iyike vermissin tarifi canim benim muhakkak deniycem. Ellerin dert görmesin.

Kocaman öpüyorum
Emos

Leziz Sofralar dedi ki...

Senem'cim ellerine saglik buradada kisin gelisiyle sokaklarda yapip sicacik satiyorlar bayiliyorum hep hazir aliyorum denemeye daha firsat bulamadim,eminim tarifin cok isime yarayacaktir canim,sevgiler...

Seval

Huriye dedi ki...

Canim ellerine saglik,harika çok seviyorum...ye ye doymuyorum:))mutlaka da denicem,opuyorum seni...

birdilimdus dedi ki...

Canım ya Almanya'dayken yerdik sık sık, nasıl da özlemişim kokusu buralara kadar geldi.Eee yapacak bir şey yok yapılacak artık bu tarif.

Sevgiler,
Evren

Betül dedi ki...

Sevgili Senem,

Harika, ben de çok severim. Ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

nino dedi ki...

canim ne guzel olmus ellerine saglik

Ayse Pamuk dedi ki...

o nasıl güzel bişi öyle bayıldım ellerine sağlık

PINAR dedi ki...

Bademi hiç bu şekilde yemedim, ellerine sağlık.
Sevgilerimle...

GonuLunceLezzetLer dedi ki...

Hımmm nefis bir lezzete benziyorlar bayıldım ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Senem karamelize bademlerin kokusunu aldım da geldim:).
Ellerine sağlık.
Sevgiler..
aslı

Chaplin cafe(Burcu) dedi ki...

gece gece tübeeeee
ne bademi ya kızım sen beni hastanelik mi edicen?
sen 1 tane bademde kaç kalori var bilmiyor musun?
bir de şekerli falan.
yok yok sadistlik valla bu.
rejimdeyim yahuuuu ayıp :(((
böhüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüüü

defneylebirlikte dedi ki...

mmm nefis canım.çok değişik.ellerine sağlık..

EZGi :)) dedi ki...

çok değişik ama çok lezzetli görünüyor ellerine saglık kocaman sevgiler

yildiz dedi ki...

Benim de cok sevdigim ve yaptigim
bir cerez cesididir.Bu aralar her yerde satilmaya basladi.Ellerine saglik.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

geçen gün bende yaptım yayınlamaya sıra gelmedi:) muhteşem olmuş canım lezzetini biliyorum ellerine sağlık..öpüyorum iyi haftalar

SOFRAM dedi ki...

Canım çok güzel olmuş, ev yapımı olması da ayrı güzel tabii ki...Ellerine sağlık, sevgilerimle...

hdidem95 dedi ki...

çok güzel bir tarif not aldım illaki denerim ayrıca çok güzel anlatmışsın canım ellerine sağlık sevgiler

serinmavi dedi ki...

Çok ilginç görünüyor.Ben ilk gördüğümde tuzlu badem zannettim okuyunca şekerli olduğunu anladım.Eline sağlık,selamlar,sevgiler..............................

karabiberinmutfagi dedi ki...

canım hayırlı ugurlu günler öpüldün cok cok

Adsız dedi ki...

Nice brief and this enter helped me alot in my college assignement. Thanks you seeking your information.