14 Kasım 2008 Cuma

CESNILI KABARTMA TOZLU KURABIYE



Gecen sene Türkiye'den cesnili kabartma tozu almistim ve ha bu gün ha yarin deneyecegim derken son kullanma tarihinin gectigini farketrtim. Bu yaz gittigimde yine aynilarindan aldim ve nihayet kabartma tozunun siftahini yapabildim...
Bu kurabiyeler cok harika olup agizda dagiliyorlar. Yalniz, yaparken sekil vermek biraz zor oldugundan ben de böyle bicakla kare olarak sekiller verdim.
Tarife gelince;
Malzemeler:
yarim paket margarin (oda sicakliginda)
1 yemek kasigi sirke
yarim cay bardagi siviyag
1 seker kasigi tozseker
1 cay kasigi tuz
yarim paket cesnili kabartma tozu
1 yumurta sarisi
susam ve cörekotu
un
Yapilisi:
Oda sicakliginda yumusamis margarin, siviyag, sirke, kabartma tozu, tozseker ve tuzu karistirin, unu da azar azar katip kulak memesi yumusakliginda bir hamur yogurun. Hamurdan parcalar koparip sekiller verin ve üzerlerine yumurta sarisi sürdükten sonra susam ve cörek otu serpin. 180-190 dereceli isitilmis firinda kizarana kadar pisirin.
Afiyet Olsun!

30 yorum:

Lezzet Gemisi dedi ki...

BEN DE DENEDİM O KABARTMA TOZLARINDAN. GERÇEKTEN GÜZEL OLUYOR. KURABİYELERİN DE ŞAHANE OLMUŞ CANIM. ŞEKİLLERİ DE ÇOK HOŞ. ELLERİNE SAĞLIK. HAYIRLI CUMALAR, SEVGİLER..

derya dedi ki...

Senem'cim süper bir tarif çok leziz ve şık ellerine sağlık canım öptüm...

benimyemeklerim dedi ki...

canım harika olmuş.ellerine sağlık bendede o kabartma tozundan varda tuzlu tarifi bakıyordum ellerine sağlık
hayırlı cumalar ve iyi haftasonları dilerim

Öznur dedi ki...

Bende son günlerde tuzlu kurabiye yapıp yapmamakta kararsızdım. Dediğin kabartma tozundan alıp bende deniyim. Seninkiler harika gözüküyorlar.
Ellerine sağlık canım.

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Senemcim kurabiyeler nefis görünüyor, ellerine sağlık:).
Kare şekillerini de çok sevdim ben..
Sevgiler.
aslı

hdidem95 dedi ki...

ellerine sağlık canım hayırlı cumalar sevgiler

banu gökşin dedi ki...

canım nefıs gorunuyor kıyır kıyır nasıl lezzetlıdır cesnıda baska bır lezzet vermıstır ellerıne saglık canım ıyı hafta sonları sevgıler..

HÜLYA dedi ki...

elelrine sağlık canım sirke bu tür tuzlu kurabiyelere acayip yakışıyor ve ağızda un gibi dağılmasını saglıyor..

çok güzel olmuşlar canımcım afiyetler olsun ..sevgiler

neslihan dedi ki...

Eline sağlık canım,harika olmuşlar,o tozlardan bende denemiştim tadi nefis oluyor.afiyet olsun.sevgilerimle...

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel gorunuyorlar,eline saglik canim ,sevgiler

Huriye dedi ki...

canim ellerine saglik,çok guzel tarif,ama bunu bir koseye not etmem lazim,çesni aldigimda tr'ye gittigimde yaparim,harika gozukuyor,opuyorum senemcim...

zerrin - misss dedi ki...

hımmm lezzetli hem de pek lezzetli senemim..

ellerine sağlık.
ben de seviyorum çeşnili kabartma tozlarını...

ellerine sağlık olsun.

sıcacık sevgiler

defneylebirlikte dedi ki...

AY NE GÜZEL OLMUŞLAAAAR.ÇAYLA DA NE İYİ GİDER.MMMMMMM ELLERİNE SAĞLIK...

zeynep dedi ki...

çok harika görünüyor tuzlu kurabiyeler merak ettim bende bu çeşnili kabartma tozunu ellerinize sağlık..

elmaşekeri dedi ki...

enfes görünüyor ellerinize saglik....

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

canim bende sen gibi cok
alayim dedim ama hep unuttup geldim
insallah seneye gidebilirsem bende alirim ve denerim ellerine saglik senemcim güzel bir hafta sonu gecirmen dilegiyle öptüm canim

Chaplin cafe (Burcu) dedi ki...

ben de geçen sene mahlepli-susamlıyla yapmıştım kurabiye.
çeşni katsam ben içine aynı şey olur di mi :P
ellerine sağlık şekercim!

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık,eminim tadıda nefis olmuştur...

http://akasyakokusu.blogspot.com/ dedi ki...

canım merhaba.bende yaptım o kabartma tozlarından ama sadece tuzlulara yakışıyor dimi.
eline sağlık elimde çay var hemen aldım canım.
tşk ederim canım bana teselli vermişsin.saol varol.hayatımda ilk kez evimde bir eşyamı kaybettim yani unutmuş olabilirim.
sizide meşgul ettim gibi oldu.
çok tşk ederim canım öpüyorum sevgilerimle.

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım,çok leziz görünüyor...Selamlar......
Sevgiler.....

Leyya dedi ki...

ne kadar da güzel olmuşlar böyle..çeşnili kabartma tozu tuzlu urabiyelere çok hoş bir tat ve aroma katıyor.bende severek kullanıyorum.eline sağlık arkadaşım.

ilker'in mutfağı dedi ki...

Canım ellerine sağlık.Nefis görnüyorlar.Sevgiler...

Ayseden dedi ki...

Ellerine sağlık canım... 1 tane tadımlık aldım...

Semra Altay dedi ki...

Ellerine sağlık.
Harika gözüküyor.
Görünüşlerinden ağızda dağıldıkları belli.
Sevgiler.

Betül KÖROĞLU dedi ki...

ben denemedim hiç bu kabartma tozlarını.. ama çok nefis gözüküyor ellerine sağlık canım.. deniyim bakalım bende..

sevgiler

pel!n dedi ki...

Çayın yanına çok yakışır,ellerine sağlık..

SOFRAM dedi ki...

Canım kurabiyeler harika görünüyorlar,hele de çayla nefis olur, ellerine sağlık güzelim, sevgiler...

NİLÜFER dedi ki...

eline sağlık nefis görüyor çayın yanında süper olur

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefisler canım,ellerine sağlık..Çayla birlikte çok hoş olmuşlardır..)


Sevgilerle

Mutfak Havlusu dedi ki...

bunlar ne cici şirin duruyorlar öyle!
:)