27 Kasım 2008 Perşembe

BROKOLI VE MISIRLI KARISIK SALATA

Malzemeler:

Kivircik veya iceberg (buzdagi) salatasi (ben hazir dogranmis karisik salata yapraklari kullandim, icerisinde, kivircik, roka ve kirmizi yaprakli bircesit salata vardi.)
bir adet hiyar
kücük bir kutu konserve misir
kücük bir brokoli
bir adet kurusogan
2-3 adet taze sogan
bir kac dal maydanoz
roka
3-4 yemek kasigi siviyag
1-2 yemek kasigi sirke
yarim limon
1 cay kasigi sumak
tuz

Yapilisi:

Brokoliyi yikayip az suda hasladiktan sonra soguk suda biraz bekletip süzün. Salatayi, maydanoz, roka ve taze sogani da yikayip süzün. Kuru sogani yarim ay seklinde ince ince dograyip cok az tuz ile ovun ve bir kenarda bekletin. Derin bir kaba salatayi, hiyari, rokayi ve taze sogani dograyin. Maydanozun sadece yapraklarini bütün halde elinizle koparip kaba koyun. Misir, kurusogan ve parcalara ayrilmis brokoliyi de kaba ekleyin. Bir tasta siviyag, limon, sirke, tuz ve sumagi koyup cirpin. Sebzelere döküp iyice harmanlayin. Daha sonra servis tabagina bosaltip servis yapin ve bu cok lezzetli salatayi afiyetle yiyin.

32 yorum:

TAZE NANE dedi ki...

Ellerine sağlık.
Brokoliyi hiç tatmadım böyle.
Sevgiler.

benimyemeklerim dedi ki...

canım nefis olmuş.görüntü süper ellerine sağlık.sevgilerimle

kristalkelebek(aslı) dedi ki...

Tam benlik bir salata; brokoliye de mısıra da bayılırım:).
Ellerine sağlık canım.
Sevgilerimle..
aslı

derya dedi ki...

SENEM'CİM ÇOK ŞIK VE İŞTAH AÇICI BİR SALATA OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK ÖPTÜM ŞEKER...

yasaminkiyisindan dedi ki...

selam canım..görüntü harika eline sağlık..sevgiyle kal

Huriye dedi ki...

Canim eline saglik,çok hos bir salata olmus,goruntu harika,opuyorum.

neslihan dedi ki...

Harika bir salata olmuş canım,nefis görünüyor.ellerine sağlık.çok da hafifi bir öğün.afiyet olsun. sevgilerimle...

pel!n dedi ki...

Senem'cim leziz bir salata olmuş,bende brokoli ile denememiştim...Canım çekti şimdi:)
Ellerine sağlık...

defneylebirlikte dedi ki...

brokliye bayılıyorum.salatan çok güzel olmuş.ellerine sağlık canım..

NİLÜFER dedi ki...

ÇOK GÜZEL BİR SALATA OLMUŞ ELİNE SAĞLIK CANIM

sarımutfak dedi ki...

mısırı salatalara çok yakıştırıyorum harika olmuş ellerine sağlık cnm

nzlgl dedi ki...

Tek kelimeyle MUHTEŞEM!
ellerin dert görmesin canım
sevgiler

banu gökşin dedi ki...

mısırlı salataları bende cok severım ellerıne saglık canım nefıs gorunuyor sevgıler..

akasyakokusu dedi ki...

Senem'cim merhaba canım..Salata enfess deee gel şu mübareği çocuklara yedir bir valla.
Cık yemezler nerde vitamin varsa cık derler.
Ama ben severim brokoliyi.5-6 sene önce rahmetlim sağken memlekette annemin dolabında gördüm brokoliyi.dedim anne bu ne..dedi brokoli ama güldü tam diyemedi telaffuz edemedi.bende ezber bildiğimden söyledim hah o dedi.ama isim biliyorumda o bumu bilmiyorum.öğrenmiş oldum.rahmetlim domatesle sotelermiş susuz buharda.bende öyle yaptım hep.birde üstüne yoğurt dökerim.
ayy yakında benim adım çıkacak bloglarda çenesi düşük diye.ne yapıyım hemen slm sabah eline sağlık deyip gidemem ben.yazarım yani.
ota gelince canım yurtdışındaki gurbetçilerimiz orda bulamıyolar diye izne geldiklerinde Trden tuzlanmışını götürürlermiş.Bak verdiğim linktede kişniş diye geçiyor.
sevgiler hayırlı cumalar canım.

benimyemeklerim dedi ki...

canım harika olmuş.ellerine sağlık hayırlı cumalar ve iyi haftasonları dilerim sevgilerimle nilgün

Adsız dedi ki...

selam.harika bir salata olmuş.eline saglık...sevgiler.
http://hunerlieller.net

hdidem95 dedi ki...

brokliye bayılırım birde böyle denerim çok güzel olmuş ellerine sağlık hayırlı cumalar sevgiler

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

hayatım ellerine sağlık harika görünüyor tam bana göre:))) sevgilerimle öpüyorum

Zarpandit :) dedi ki...

harika bi salata olmus su brokoli ne guzel sebze allahım ..

HADİYE dedi ki...

Merhaba Senem,

Arkadaşların yorumlarını okudumda hepsi birbirinden zarifler ve kibarlar.Salata için söylenebilecek herşeyi söylemişler. EE bana söyleyecek söz kalmamış.Bende biraz bilimsel takılıp SALATA NIN SÖZLÜK ANLAMINDAN BAHSEDEYİM İSTEDİM.
Buyrun bakalım salata neymiş.

Vikipedi,

Salata, genellikle sebze veya meyvelerden oluşan karışımın üzerine sos dökülmesiyle hazırlanan ve yemeklere eşlik eden yiyecek karışımı. Kimi zaman içine et ya da peynir gibi yiyecekler de konulur. Mevsimine ve yapıldığı yöreye özgü sayısız çeşidi yapılır.


Ellerine sağlık,

Sevgilerimle*

saniyesultan dedi ki...

yemede yanında yat,salataların hepsini çok severim.ellerine sağlık.

meliha dedi ki...

Salatan çok üzel görünüyor canım

evdekilere yediremeseme ben brokoiyi seviyorum.
ellerine sağlık
öpüyorum

Damak Tadı dedi ki...

Ne kadar sağlıklı leziz bir salata hazırlamışsın canım..Ellerine sağlık..


Sevgiler

disal dedi ki...

ıımmhh...nefis görünüyor..yemyeşil...

ellerine sağlık canım arkadaşım...

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar canim,
harika bir salata olmus, nefis bir lezzet,
sevgilerle...
Islerim yogun oldugu icin pek yazamiyorum, ama simdi patatesli corba ekledim, sevgiler..

ikizlerinannesi;keskinli dedi ki...

canim salataya yorumu yanlislikla pideye yazdim özüür az daha aldim :)))) SEVGILERRR

ahsapboyaci dedi ki...

canım benim yerim ben bu salatayı bu tip salatalara bayılıyorum doğrsu eline sağlık iyi pazarlar

elmaşekeri dedi ki...

Ellerinize sağlık nefis görünüyor.

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

muhteşem bir salata olmuş ellerine sağlık canım...mutlu haftalar..

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Senemcim görüşemiyoruz artık seninle, hangimiz hangimizi unuttu acaba??? Pasta harikaaaaaaaaa olmuş ellerine sağlık canım benim,öptüm seni sevgiler...

hdidem95 dedi ki...

Bayramlar berekettir, umuttur, özlemdir. Yarınlar niyettir. Kestiğiniz kurban ve dualarınız kabul olsun, sevdikleriniz hep sizinle olsun.. Bayramınız mübarek olsun

pel!n dedi ki...

Senemcim güzel bir bayram diliyorum,tüm sevdiklerinle..

Sevgiler...