14 Ekim 2008 Salı

UN KURABIYESI-PDCS ETKINLIGI


http://annekizmutfaktayiz.blogspot.com/ dan Birsel arkadasimiz bu sezonun ilk PDCS etkinliginin ev sahibeligini yapiyor. Ben de bu etkinlik icin, defalarca denedigim cesitli un kurabiyesi tariflerinden sonra nihayet arayip en sonunda buldugum pastanelerdekilerini aratmayacak lezzetteki un kurabiyelerimi yayinlamak istedim. Bu harika un kurabiyelerin tarifi, sevgili arkadasim http://www.kibelesofrasi.com/ dan Banu'ya ait. Arkadasimin birbirinden harika tariflerini görmek icin mutlaka bu adresi tiklayin. Banu'ya bu güzel tarif icin cok tesekkür ediyorum ve Birsel arkadasima da etkinlik icin kolay gelsin diyorum.
Tarifi arkadasimin anlatimiyle aktariyorum.
malzemeler:
250 gr tereyağı veya margarin ( tereyagi kullaniliyorsa rengi daha sari oluyor)
250 gr pudraşeker
500 gr un (göz karari olacak)

Yapılışı:
Tereyağı veya margarini eritin yakmadan kaseye doldurun buzdolabında 3 saate yakın bekletin donacak ve suyunu alta verecek. Suyunu dökün yağı alın oda ısısına gelene kadar bekletin. Yumusayan tereyağını mikser ile beyazlayana kadar çırpın. Içine pudrasekerini ilave edin tekrar mikser ile 5 dakika çırpın. Unu yavaş yavaş ilave edin ele yapısmayan hamur yapın.Istediğiniz sekilde yuvarlayın. Ben parmak kalınlığında rulo yaptım verev kestim ve 6 tanesini ortada birlestirdim.biskin marka kullanacaksanız biskini eritmeyin biskinde su oranı yok. Sekil verilen kurabiyeler yaglanmis veya kagit serilmis tepsiye dizilip 150-160 dereceli firinda pisirilir.

59 yorum:

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

Senemcim güzel yorumun için çok teşekkürler canım un kurabiyesini bende aynı ölçülerle yapıyorum ama yağı eritip hiç denemedim siz deneyip beğendiyseniz mutlaka güzeldir görüntüsü süper Banucuğumun tarifleri hepsi çok güzel ellerine sağlık senemcim sevgiler canım

Birsel ve İrem dedi ki...

Merhaba, tarifiniz yayında. Çok güzel görünüyor, ellerinize sağlık. Yapılışı ilginç geldi, şimdiye kadar buna benzer un kurabiyesi tarifi görmemiştim, denemek isterim. Etkinliğe katılabilmenize çok sevindim, teşekkür ederim. Umarım tekrar katılırsınız, sevgiler.

Betül dedi ki...

Senem'ciğim,

Bu tarif çok farklı ve kurabiyelerin çok güzel görünüyor. Ben çok denedim un kurabiyesi ama bu görünümde yapamamıştım hiç. Ellerine sağlık.

Sevgilerimle.

benimyemeklerim dedi ki...

merhabalar canım un kurabiyen harika olmuş.ellerine sağlık.sevgilerimi bırakıyorum nilgün

pastacirapunsel dedi ki...

Senem'ciğim,

Çok severim un kurbiyesini, senin tarifin de enfesss görünüyor, deneyeceğim en kısa zamanda..

Ellerine sağlık canım,

Sımsıcak sevgiler.....

serinmavi dedi ki...

Eline sağlık canım...Selamlar...Sevgiler...

Huriye dedi ki...

Senemcim harikasin,inan çok seviyorum,bu saate canim çekti,enfes gorunuyor ellerine saglik tatlim,optum seni.

banu gökşin dedi ki...

canım benım arkadaslara yorum yazayım dedım epey ıhmal ettım sızlerı kusura bakmayın kız okula basladı zaman bulamıyorum.
vee cook guzel olmus nefıs ellerıne saglık begenmene cok sevgındım öptum sevgıler..

Papatya Prenses dedi ki...

Kurabiyer çok iştah açıcı görünüyor,bir bardak çayın yanına ne güzel giderler:)
Ellerinize sağlık..

Baharcicegi dedi ki...

Kurabiyler kiyir kiyir olmus,yanina sicacik cay iyi gider eline saglik senemcim

ebruakin dedi ki...

Selam canım,
Yağı eritip, dondurmak çok ilginç geldi.
En kısa zamanda deneyeceğim.
Ben de çok severim un kurabiyesini.
Banu'nun da senin de ellerine sağlık.
Öpüyorum.
Sevgiler...

SOFRAM dedi ki...

Canım ellerine sağlık, kurabiyen çok güzel görünüyor.Ama hiç bu şekilde yağı eritip de yapmamıştım,birde bu şekilde denemeli, sizlere afiyetler olsun, sevgilerimle...

derya dedi ki...

Senem'cim günaydın enfes valla ne kadar yesemde doymam bu lezzetten,elelrin dert görmesin öptüm...

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Ellerine sağlık Senemciğim tabi Banun da ellerine sağlık... Un kurabiyesi sevmeyen varmıdır acaba... Ben bayılırım hatta ölürüm un kurabiyesi için ama beceremem tutturamıyorum nedense...

Tekrar ellerine sağlık sevgiyle...

elif dedi ki...

CANIM KURABİYELER NEFİS GÖRÜNÜYOR ELLERİNE SAĞLIK.. TABAKTAKİLERİ ALIYORUM

birdilimdus dedi ki...

Senemciğim ellerine sağlık canım çok seveerim un kurabiyesini...

Sevgiler,
Evren

sevgi dedi ki...

Gerçek un kurabiyesi.Harika olmuş ellerine sağlık.Çok severimm çokkk :))

ceyt dedi ki...

mmm un kurabiyesi bu lezzete kim hayır diyebilirki.ellerine sağlık canım nefiss.
öpüyorum sevgiler..

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel olmus canim eline saglik
bende yagi eritmem denemek lazim
super gorunuyor.Ben sizden arkadas listesini nasil yaptiginizi ogrenebilirmiyim aninda gorunmesi cok guzel sevgilerr

Tijen dedi ki...

Basit gibi görünür un kurabiyesi yapımı ya hiç de öyle değil, değil mi Senem?

HADİYE dedi ki...

Merhaba Senem,

Yağı eritip, dondurmak ve suyunu atmak banada ilginç geldi.
En kısa zamanda deneyeceğim.

Ben de çok severim un kurabiyesini.
Banu'nun da senin de ellerinize sağlık.

Sevgilerimle.

defneylebirlikte dedi ki...

mmmm muhteşem olmuşlar.ellerine sağlık canım..süper..ama yağın suyu da oluyor muymuş vallahi merak ettim..

belgin dedi ki...

Ay içim eridiii aktıııı, ben bunu hemen denemeliyim yoksa kesin bir şey olacak bana!!!
Nasıl güzel yaaa..Sırrı buradaymı şdemekki...
Hiç aklıma gelmezdi doğrusu
eline kolauna sağlık canım
sevgiler

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık senemcim..sevgiler

nzlgl dedi ki...

Ellerine sağlık canım harika görünüyorlar

sevgiler

rümeysaninrüyasi dedi ki...

günaydın ellerine sağlık canım bende bayılırım kurabiyelere sevgiler

sarımutfak dedi ki...

bayılırım un kurabiyesine harika olmuşlar cnm ellerine sağlık

sofraozlemi dedi ki...

canım bende bu tarifi denedim nefis oldu..ellerine sağlık.. dün bütün gün ağzıma atıp atıp gezindim
evde..:))

sevgilerimle

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Ellerine sağlık senemcim
kurabiye tam benlik

sevgiyle kal

NİLÜFER dedi ki...

Yorumun için teşekkür ederim canım
Kurabiyeler nefis görünüyor eline sağlık

Begüm dedi ki...

Kurabiyeler cok lezzetli görünüyor. Tereyagini eritip buzdolabinda bekletilmesi ilginc geldi. Birde böyle deniyecem. Ellerine saglik canim.

Damak Tadı dedi ki...

Ne kadar nefis oldukları her hallerinden belli oluyor..Bende çok severim un kurabiyesini..))Ellerine sağlık canım..



Sevgilerle..

elifin tarifleri dedi ki...

İşte en sevdiğim kurabiye, sıcacık çayın yanında, mmm nefis... Ellerine sağlık...

kesmeşeker dedi ki...

Harika görünüyorlar :)
Benim eşimde çok sever bu kurabiyeyi. Biskin marka bulmak zor oluyor.Senin usulünle deneyeyim bende.Eline sağlık Sanemcim:)

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Bir fincan da çayla ne güzel olur değil mi, ellerine sağlık Senem'cim..

pelin dedi ki...

Kurabiye nefis görünüyor,ellerine sağlık...
Sevgiler..

Tarif Bahçesi dedi ki...

Merhaba, kurabiyeler nefis duruyor. Ellerine sağlık, güzel hafta sonu diliyorum. Sevgiler Nesrin

HÜLYA dedi ki...

kızımı ne çok svediği kurabiyedir. ben yağı eritmiyorum ama yumuşatıp güzelce yoğuruyorum. Bir dahaki yapışımda bende yağı eriteceğim bakalım arasındaki fark neymiş.. bu arada senin kurbaiyeler enfes görünüyor elelrine sağlık canım

Feyza Fidan dedi ki...

Canım Senemimmm, ellerine sağlık ...Un kurabiyesi gibi lezzetli bişi varmıdır ki..Yanınada taze demli çay :)
Öpüyorum..

nurdan dedi ki...

Senem'cim ellerine sağlık un kurabiyesi harika olmuş çay ile nasıl güzel gider.bu şekilde yağın suyunun atılması yöntemini bir arkadaşımdan öğrenmiştim ben de un kurabiyesini bu şekilde yaparım..annelerimiz zamanında VİTA diye bir margarin markası vardı teneke kutularda olurdu ve kurabiyeler hep onunla yapılırdı.yağın suyu atılınca tam da vita yağı gibi oluyor kıvamı..sanki o yüzden çok güzel oluyormuş gibi geliyor kurabiye.tekrar eline sağlık süper sevgiler..

Pastanı Seç dedi ki...

genelde bunu biskin yağ ile cafelerde pastahanelerde yaparlar o yağın özelliğide susuz olmasıdır zaten

sevgiler ellerine sağlık

yukivehobileri dedi ki...

çok güzel bi tarif canım çokta güzel görünüyorlar ellerine sağlık un kurabiyesine yağı eritmek ilginç geldi deniycem enkısa zamanda sevgilerimle

capankizimutfakta dedi ki...

ah bunu yerken agzinda dagilirya, bayilirim o ana. mis gibi olmuslar allerin der gormesin, bunu tutturmakta kolay degildir. sevgilerimle..

ebruakin dedi ki...

Canım bloğumda bir ödül seni bekliyor. :)
Öptüm kocaman.
Sevgiler...

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Malzemeyi görünce tamam işte bu hepimizin bildiği kurabiye desem de yapılışı gerçekten farklıymış mutlaka deneyeceğim çünkü ellerine sağlık pastane kurabiyesi gibi olmuş canım...

ceyt dedi ki...

senemcim senin için bir ödülüm var.uğrarsan sevinirim canım.
sevgiler..

Chaplin cafe(Burcu) dedi ki...

Kurabiyeler muhteşem olmuş güzelim.Rengi falan tam olması gerektiği gibi.
Off valla şimdi çay içiyorum yanında şunlardan olsaydı 1-2 tane süper oldurdu :))
mmmmmmmmmmm sbah sabah canımı istettin :(

benimyemeklerim dedi ki...

canım sayfama uğrarsan senin için bir ödül var kabul edersen onur duyarım

karabiberinmutfagi dedi ki...

hımmm ne güzel agızda dagılırı sımdı yerken bayıldım olsada yesem ellerıne saglık hayırlı günler öpüldün canım...

elif dedi ki...

canım sana bir ödülüm var. sayfama gelip alabilirsin canım

akasyakokusu dedi ki...

Senem'cim canım nefis görünüyor kurabiyen..Bayılırım un kurabiyesinee o ağızda dağılan tadı yokmuuu..
Ellerine sağlık canım..Desteğin vede ziyaretin için tşk ediyorum ara ara burdayım canım..Görüşmek üzere...

peynir hösmelimi dedi ki...

Canim sana bir ödülüm var.
Kurabiye harika ellerine saglik.
Sevgiler.

Cafe Gusto dedi ki...

Senemciğim seni bloğuma davet ediyorum...sevgiler...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, cok ama cok guzel olmus.Ve de cok ama cok severim...
Sevgiler.

AYŞE DURU dedi ki...

Senem Hanım blogumda bir ödülünüz vr alırmısınız lütfen.sevgiler.

nagehan dedi ki...

Selam Senemcim,

Başsağlığı yorumu için çok sağolasın canım benim, Allah razı olsun, dostlarım sağolsun inşallah...

Kurabiyelerinde nefis görünüyor ellerine sağlık.....

Sevgiler
Nagehan

disal dedi ki...

offf çok sevdiğim bir kurabiye...

ellerine sağlık canım..nefis görünüyor.....

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

MERHABALAR CANIM ;
ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 3 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 8 KASIM 2008 SAAT 14:00 DE BAKIRKÖY GALERİA DA ALT KATINDA MADODA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .
DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ
SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL

Esin... dedi ki...

and the Oscar goes tooooooo :) Efendim ödülünüzü almak için sizi bloguma bekliyorum :) Sevgiler...