10 Eylül 2008 Çarşamba

SARKÖY POGACASI

Bu pogacalari dün Ayse Tüter hanimefendinin Türkmax kanalindaki programinda gördüm ve bunu hemen denemeliyim dedim. Iyi ki de denemisim, harika ve lezzetli bir pogaca cikti ortaya.. Durum böyle olunca da sizlerle paylasmak istedim bu lezzetli pogacalarin tarifini. Bu pogacalar Sarköy'de satiliyormus. Tarifin asli cok yagli oluyormus ama Ayse Tüter yagini azaltmis. Ben ilk denememde malzemelerin yarisini kullanarak yaptim pogacalari, 12 adet ciktilar.
Tarifini hemen vereyim.

Malzemeler:
1 paket oda sicakliginda yumusamis margarin
750 gr un (orijinal tarifte 1 kg una 500 gr margarin kullaniliyormus)
2 corba kasigi sirke
2 tatli kasigi tozseker
1 su bardagi süt
1 adet yas maya
2 corba kasigi zeytinyagi (eger pogacalar daha cok citir isteniyorsa koymayabilirsiniz)
tuz
1 adet yumurta (üzeri icin)

Yapilisi:
Mayayi ilik süt ve sekerle birlikte eritin. Icine, margarini, tuzu, zeytinyagini, sirkeyi katin. Unu yavas yavas ekleyip, elinizle ovalayarak karistirin. Ele yapismayacak ve kulak memesi yumusakiginda bir hamur olusuncaya kadar unu katin. Güzelce yogurun. Hamuru soguk zemin üzerinde yogurmak ve odanin serin olmasi gerekiyormus, böylece yagini salmiyormus. Hamurun üzerini örtüp 2 saat kadar bekletin. Hamur kabarma esnasinda cok büyümüyor. Firini 200 derecede isitin. Hamurdan mandalina büyüklügünde parcalar kopartip elinizle yuvarlayarak bastirmadan yaglanmis tepsiye dizin. Üzerlerine yumurta sürün (eger poacalar yumusak isteniyorsa yumurta sarisi, citir isteniyorsa da bütün yumurtayi güzelce cirpip üzerlerine sürün).
Kizdirilmis firinda pogacalar kizarana kadar pisirin.
Sahur icin güzel bir alternatif olur.
AFIYET OLSUN!

41 yorum:

Öznur dedi ki...

Poğçalar harika gözüküyorlar canım ellerine sağlık.
Yalnız birşey sorcam; Senin verdiğin miktarlarla mı 12 adet çıkıyor? Yaparsam ona göre yapcamda malum biz 2 kişiyiz fazla yapmayayım.

Sevgilerle...

hdidem95 dedi ki...

harika olmuşlar ellerine sağlık sevgiler

Papatya Prenses dedi ki...

Ya Rabbim iftar öncesi bu güzelliklere bakmak da hiç iyi olmuyor:)
Enfesss görünüyor canım,ellerine sağlık.. Kısa zamanda denemek gerekli:)

yeşim dedi ki...

kesinlikle harika görünüyor mutlaka denemeliyim

ellerine sağlık
sevgilerr

Baharcicegi dedi ki...

Sahurda cayla iyi gider nar gibi kizarmis yumusu yumus olmuslar pogacalar ellerine saglik canim

peynir hösmelimi dedi ki...

Pogcalar nefis.ellerine saglik.
Insan ne yiyecegini sasiriyor ama,sonrada birsey yiyemiyor degilmi.
her seyi yapasim geliyor acken:))
Sevgilerle.

Adsız dedi ki...

nefis harika daha ne diyim
ellerine saglik canim


www.yenitadlar.blogcu.com

defneylebirlikte dedi ki...

ben de duymuştum adını hiç denememiştim.ellerine sağlık.nefis görünüyor..

simayhobievi dedi ki...

ELLERİNİZE SAĞLIK POĞAÇAYI ÇOK SEVERİM TARİFİ ALIP EN KISA ZAMANDA DENEYECEĞİM SEVGİLER

yukivehobileri dedi ki...

slm canım poğcaların çok güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler hayırlı ramazanlar

elmaşekeri dedi ki...

Ellerine saglik canim
Sevgilerimle.....

Huriye dedi ki...

canim ellerine saglik,pogaçalar sahane olmuslar,sevgiler.

semra mutfakta dedi ki...

nefis görünüyorlar.sıcak sıcak ne güzel olurlar.ellerine sağlık cnm.

Düğme Bay'la BinbirçeşniHayat dedi ki...

karakoy duymustum hatta yapmaya nıyetlendım ama sarkoyu duymamıstım..kucukken yazları tatıle gıderdık..anılarım tazelendım..senem hayırlı ramazanlar sevgılerımle..

ugurbocegimleafiyetle dedi ki...

Senemcim poğaçalar nefissssssssss olmuş ellerine sağlık canımcım, öpüyorum, hayırlı ramazanlar...

anneminkiziyim dedi ki...

Merhabalar senemcigim, canim ellerine saglik, pogacalarin nefis olmus. Dün geldim islerim cok yogun dinlemek amaci ile arada oturup yorum yaziyorum, hayirli ramazanlar canim, sevgiler...

HADİYE dedi ki...

Merhaba Senem,

Bir sürü yorum var ve herkes görüntüye hayran.Ama bende aynı duyguları paylaşıyorum.Eminim tadıda nefistir.Sahurdada iyi gider hakikaten.offf canım istedi.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

ceyt dedi ki...

bunlar tam sahurluk gerçektende.nefiss görünüyorlar.ellerine sağlık canım.öpüyorum sevgiler...

Hasret dedi ki...

merhaba canim, pogacalarin nefiss olmusss.... ellerine saglik ... kocaman sicacik sevgilerimle ..

dilek dedi ki...

çok lezzetli görünüyor..
içinde sirke olmasının payı muhakkak vardır..
ellerine sağlık...

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

poğaçalar muhteşem görünüyor canım ellerine sağlık..öpüyorum sevgiler..

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel olmus citir citir ellerine saglik canim,sevgiler

eyvahhyemekyandiocakbatti dedi ki...

harika olmuş canikom ellerine sağlık denemek gerek:)) sonrada kilo almak gerek:)) sevgilerimle öpüyorum

akasyakokusu dedi ki...

Senem'cim ellerine sağlık poğaça nefis görünüyor..Az zaman bulsam buraya koşuyorum nerde tv izlemek valla:)))
oğlana bir baktırayım bulsun bana kanalı bari:))
ben kesin karıştırırım biyerini tvnin:)))
poğaça hastası bizim evdekiler olsada hemen yese:))
hayırlı cumalar sevgiler canım.

armina dedi ki...

Sıcak sıcak sahurda nefis olur bu poğaçalar, ellerine sağlık.

Yaren dedi ki...

Canim arkadasim benim ne kadar güzel görünüyorler,cok lezzetli oldugu belli.Hazir alinmis gibi olmuslar,ellerine saglik.Senemcim hersey o güzel gönlün gibi olsun,sevgiyle kal,öpüldün bebek:)

nzlgl dedi ki...

sevgili kızılcıkşurubu

poğaçalar enfes görünüyor ellerinize sağlık
yanında çayla nefis bir öğün olur.

sevgiler

Cafe Gusto dedi ki...

Senemciğim poğaçalar çok güzel görünüyor.Beslenme çantamıza çok yakışacaklar hemen yapmam lazım...Ellerine sağlık..sevgiler..

ebruakin dedi ki...

Selam Senem'cim,
Bunlar süper görünüyor. Ellerine sağlık.
İlk fırsatta deneyeceğim.
Mesajın için teşekkürler.
Sana da iyi haftasonları dilerim şekercim.
Sevgiler...

neseersoy dedi ki...

selamm,
elleine sağlık , çok güzel görünüyorlar.
sevgilerimle

derya dedi ki...

Canım poğoçalar enfes ellerine sağlık,sahur için bende isterim olmaz mı,en kısa zamanda görüşmek dileğiyle,öptüm...

TAZE NANE dedi ki...

Poça çok güzel durmuş. Harika görünüyor. Ellerinize sağlık. Sevgilerimle TAZENANE

ÖZGÜLÜN TARİFLERİ dedi ki...

pogacalar harika gorunuyor canim ellerine saglik saurda cayla ne guzel yenirdi:)
kucak dolusu selam ve sevgiler.

banu gökşin dedi ki...

cok guzel gorunuyor canım mutlaka denıyecegım sevgılerımle..

ilker'in mutfağı dedi ki...

Canım poğaçalar nefis görünüyor.ellerine sağlık.Çok çok sevgiler...

Ayse Pamuk dedi ki...

Sahurda çayın yanında çok güzel gider ellerine sağlık çok güzel kızarmış

şengül dedi ki...

senemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
nerdesin canım ya görüşemiyoruz çokkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk özledim poğoça çok güzel olmuş ellerine sağlık canım benim

GÜL'ÜN MUTFAĞI dedi ki...

görüntüsü cezbediyor tokken bile dyanamaz bu güzelliğe insan ellerine sağlık canım sevgiler hayırlı sahurlar

GULENAY dedi ki...

hayirli ramazanlar cnm...

Lezzet Gemisi dedi ki...

SAHUR İÇİN MÜKEMMEL BİR ALTERNATİF. ELLERİNE SAĞLIK CANIM. SAĞLIKLI, MUTLU, BAŞARI DOLU BİR HAFTA DİLİYORUM. SEVGİLER...

Mutfak Havlusu dedi ki...

ilk defa böyle bir poğaça duydum ne güzel yöresel bir lezzet.

çıtır çıtır bir tattır herhalde içinde yağ ve sirke bulunduğuna göre,ellerine sağlık..