15 Eylül 2008 Pazartesi

RAMAZAN PIDESI-1



Sizlere harika bir pide tarifi. Bu pideyi gecen sene ramazanda da sürekli yapmistim. Tarifi, http://borulceden.blogspot.com/ arkadasimin blogundan aldim. Hazir pideleri aratmiyor. Biz gurbette yasayanlar maalesef bazi lezzetlere hasret kaliyoruz. O yüzden böyle yiyecekleri kendim yapmaya calisiyorum ve tatlarin hemen hemen ayni olmasina özen gösteriyorum. Bu tarif de benim biraz olsun pide hasretimi gidermis oldu.
Bu güzel pidenin tarifini aynen arkadasimin anlatimiyle iletiyorum ve paylasimi icin de tesekkür ediyorum.
Malzemeler:
500 gr pide için
4 su bardağı un
6 gr tuz (1 tatlı kaşığına yakın)
15 gr yaş maya
350 ml su (2 su bardağına yakın) (su+ süt yapabilirsiniz)
5 gr toz şeker (1 tatlı kaşığına yakın)
1 su bardağı kepekli un
1 yumurta sarısı
çörek otu, susam
Yapılışı:
1. Bir kapta mayayı şekerli suyun içinde eritin. Geniş bir kapta una tuz ekleyerek süzün. Unun ortasını havuz gibi açıp mayalı suyu ekleyip , 10 dk bekletin.
2.Hamuru un serperek 10 dk kadar yoğurun. Yağlanmış geniş bir tencereye hamurun üzerini düzelterek yerleştirin. Kapağını kapatıp etrafını bir bezle örtüp 1 saat dinlendirin.
3.Tezgahın üzerine kepekli un serpin .(ben beyaz un serptim) Mayalanmış hamuru tezgaha alın. Ellerinizle çekiştirerek açın. Parmak uçlarınızla bastırarak pide şekli verin.
4. Fırın tepsisine 1 kaşık kepekli un serperek hamuru alın. Üzerine yumurta sarısı sürün çörek otu ve susam serpin ve yarım saat dinlendirin. Önceden ısıtılmış 220 derecede üzeri kızarana kadar pişirin.
AFIYET OLSUN!

31 yorum:

sofraozlemi dedi ki...

ben hala yapamadım bu sene ya..ne tembel oldum..değişik bişiler deniyemiyorum..

canım nefis olmuş sıcakken arasına tereyağıyla harika oluyor..ellerine sağlık canım.

hayatkazanbenkepce dedi ki...

Hazır pideden hiç farkı yok eminim kendi de öledir , ellerine sağlık canım...

sarımutfak dedi ki...

harika olmuş ellerine sağlık canımcım

Huriye dedi ki...

Offf sahane olmus canim,misler gibi sicacik olmustur yumusacik,ellerine saglik.
Güzel bir hafta dilerim canim,öptüm.

oyosh'un damak tadı dedi ki...

Ben de hala yapıcam sözde.. Okula gidip gelmekten bişey yapamıyorum yaa.Ellerine sağlık bacım mis gibi olmuş valla...

Pastanı Seç dedi ki...

ah bu ramazanda bu pideler sıcak sıcak harika oluyor

sevgiler

birdilimdus dedi ki...

Senemciğim ellerine sağlık canım piden harika görünüyor bitanem,

Sevgiler,
Evren

muko dedi ki...

senemcim nede güzel görünüyor eline sağlık harika olmuş harika..
sevgiler..

Hasret dedi ki...

cok güzel olmus, miss gibide kizarmis ...

ellerine saglik canim ...

kocaman sicacik sevgilerimle ..

hdidem95 dedi ki...

ben hiç yapmadım yaa böle giderse bende geçicem başına:)) ellerine sağlık çok güzel görünüyor sevgiler

ceyt dedi ki...

canım harika görünüyor,ellerine sağlık.bende daha yapamadım.
öpüyorum sevgiler...

Yaren dedi ki...

Canim benim ev yapimi bir ayri lezzetli olur.Keske hep evde yapabilsek,böylelikle bol bol hasret gidersek:) Ama iste malesef herzaman olmuyor.Piden harika görünüyor,ellerine saglik.

Gelibolu17 dedi ki...

İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ
http://porselendemlik.com/ ,
http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

İftar yemekleri
Sahur sofraları
Tatlılar
Çorbalar
Salatalar
Hamur İşleri
Yörenize ait bir cesit yemek


MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,

15 eylul 2008 (pazartesi) -21 eylul 2008 (pazar) tarihleri arasında İftar Bereketi Etkinliğini 3.haftanın Ev Sahibeliğini http://gelibolu17-midedenkalbe.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.


İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


Tariflerinizi hazırladığınızda İFTAR BEREKETİ ETKİNLİĞİ Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım.

elimden geldiğince tüm arkadaşlara davetiye göndermeye çalışıyorum atladığım , gözden kaçırdığım arkadaşlarım olursa şimdiden özür diliyorum buradan tekrar söylüyorum herkes davetlidir. beni yanlız bırakmayın olurmu:(

Not: Tarifleri pazartesi sabahından itibaren yayınlayacağım canlarım. Şimdiden herkese teşekkürler

Gülcan..

SOFRAM dedi ki...

Of of iftar sofralarının baştacı pideler, sıcacık mis gibi kokusuyla nasıl da iştah açıyor.Ellerine sağlık güzelim, seninki de çok güzel görünüyor,ben de hep kendim yaparım pidelerimi, afiyetler olsun, sevgiler...

zeytintanesi dedi ki...

Ramazan demek pide demek. Pidesiz ramazan olmaz zaten. Şimdiden canım istedi. Akşamı nasıl ederim bakalım. Ellerine sağlık.

Baharcicegi dedi ki...

Pidenin kokusu taaa almanyaya kadar geldi,mis gibi sicacik corbayla nasil yenir iftarda afiyetle,eline saglik canim cok güzel olmus

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

mmmmmmm sıcacık mis gibi şahane görünüyor canım ellerine sağlık..öpüyorum sevgiler

Adsız dedi ki...

selam..harika olmuş ellerine sağlık canım.afiyet olsun..
http://hunerlieller.net

dilek dedi ki...

bende yapıyorum ramazan pidesi..
bu sene 3 kere yaptım henüz..
ama birde senin tariften yapayım..

ellerine sağlık..
sevgiler..

nzlgl dedi ki...

Off ne güzel kokuyor

İçine tereyağı onun üzerine karabiber ve yanında çay işte nefis bir iftar yemeği

ellerinize sağlık

sevgilerimle

pastacirapunsel dedi ki...

Ramazan pidesiz geçmez cidden, ellerine sağlık canım benim,

Sımsıcak sevgiler......

Halenze Özlem dedi ki...

eyvahhh genemi kuyruğa giricez:)) sitelerde pide görünce kuyruğa giricem sanıyorum. küçüklükten kalan bir fobi:) çok öptüm ellerine sağlık pastan pidesine bayılırım zaten. ama diyetteyimm:)

lemanice dedi ki...

çok güzel görünüyo ellerine sağlık. ziyaretin sevindirdi beni, ayrıca geleneksel lezzetlerimize hasret kalmanız üzdü allah daha önemli şeylere hasret bırakmasın.sağlıcakla kal canım.

Yemegimle dedi ki...

Canim ramazanin olmazsa olmazidir pide mutlaka her mutfakta pismeli,ellerine saglik nefisde görünüyor sicak sicak...

sevgiler...

pelin dedi ki...

Senem ne kadarda güzel olmuş,puf puf ,içinede tereyağ sürüldümü tamamdır :)
Ellerine sağlık..

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL dedi ki...

Pidesiz ramazanın bir anlamı olmuyor değilmi... Ramazan=Pide

Amaaa becerikli arkadaşım harika bir pide yaparak ramazana gereken anlamı yüklemiş...


Ellerine sağlık Senemciğim... Geçen yıl ben de denemiştim ama bu yıl hazır aldım hep...

Sevgiyle...

ηiηo dedi ki...

superrrrrr

meleginmarifetleri dedi ki...

Ayyy sizin halinizi ramaznada anladım canım ya neden dersen ramazan başlayalı beri simit yiyemedim nasıl özlemişim simiti geçen cumartesi sahurda fırına gidip simit aldık allahım ne mütiş bi lezzet dedim avrupadakilerin halini şimdi nladım bak nelerden mahrum kalıyorsunuz dimi canikom ama neyse ki çareler var.
Pide de hiç hazır pideleri aratmıyor yani yarika olmuş ellerine sağlık öpüyorum seni bay.

derya dedi ki...

Canımmm fırın pidesinden güzel olmuş ellerine ve emeğine sağlık misss gibi koktu,hayırlı iftarlar dilerim,öptüm...

armina dedi ki...

Hazır pideler gibi olmuş, harika görünüyor, ellerine sağlık.

HÜLYA dedi ki...

ooh harika bir pide olmuş ellerine sağlık canım...